topNotif

اگر می خواهید ورزشکاری موفق شوید به این توصیه ها عمل کنید

1619 بازدید
07 دی 97
سمانه
,

ورزشکار باشید.

اگر می خواهید ورزشکاری موفق شوید به این توصیه ها عمل کنید:

  • قبل از اینکه به رختخواب بروید لباس های ورزشتان را آماده کنید تا به یادتان بیاورد که پیش از حاضر شدن در محل کار قدری بدوید.
  • با خودتان قرار بگذارید هفته سه روز ورزش کنید و به این قرار خود پایبند باقی بمانید.
  • لازم است این فکر را در خودتان تقویت کنید که ورزش کردن فقط یک تفریح نیست بلکه بخش مهمی از روز شماست. سعی کنید که این عادت را برای خودتان دیرینه کنید. ضمنا فراموش نکنید که ورزش باید نیروی شما را تقویت کند نه اینکه انرژی تان را تحلیل ببرد.
  • اگر می بینید که بعد از تمرین و دوش گرفتن به شدت خسته هستید از میزان تمرینات خود بکاهید. شما همیشه می توانید به تدریج به یک برنامه تمرینی شدیدتر برسید. اگر ورزش شما را خسته کند احتمالا دست از آن می کشید. تحقیقات نشان داده اند که بیش از 5 روز ورزش کردن در هفته فایده چندانی ندارد. بنابراین سخت نگیرید.
اگر می خواهید ورزشکاری موفق شوید

اگر می خواهید ورزشکاری موفق شوید

با طلوع خورشید از خواب بیدار شوید.

تحقیقات نشان داده اند که اگر صبح ها اشعه کافی به بدن برسد از میزان تولید ملاتونین، یعنی هورمونی که انسان را خواب آلود می کند، کاسته می شود. بنابراین اگر هوا اجازه می دهد بعد از بیدار شدن در اولین فرصت به هوای آزاد بروید. اندکی آفتاب، ساعت بیولوژیکی شما را از نو تنظیم می کند تا بتوانید روزتان را با طلوع خورشید آغاز کنید و قبل از بلند شدن عضلات بدنتان را بکشید. این کار به شما کمک می کند که بیدار شوید و اگر بدنتان خشک است کمکتان می کند احساس بهتری پیدا کنید. بعد از انجام کشش ها چند مرتبه دراز و نشست کنید. سپس برای اینکه به بدن خود آب برسانید قبل از ریختن فنجان قهوه تان لیوان پر از آبی را سر بکشید.

در ذهن خود مجسم کنید که چطور ورزش می کنید.

قبل از رفتن به سالن ورزش یا پیس دو یک فیلم ذهنی از ورزشی که انجام می دهید در سر خود نمایش دهید. حرکاتی را که انجام می دهید شکل و شمایل بدنتان و اینکه چگونه عرق از سر و روی شما می چکد همه را در ذهن مجسم کنید. ورزشکارها می گویند این گونه تصویرسازی کارایی را هم در تمرین و هم در مسابقه بالا می برد.

صبح ها کاغذی را که مربوط به برنامه ورزش شماست در دستتان بگیرید و آن را به شکل توپی مچاله کنید. بعد آن توپ را در دست خود بفشارید و برای چند ثانیه نگه دارید. این کار را 25 بار با هر دست تکرار کنید و به این شکل عضلات دستتان را تقویت خواهید کرد. ضمنا جلوی وارد شدن صدمات به آرنج هایتان هم گرفته می شود.

اگر می خواهید ورزشکاری موفق شوید

اگر می خواهید ورزشکاری موفق شوید

بدنتان را سیراب کنید.

قبل از تمرین آب بنوشید. سعی کنید که دو ساعت پیش از تمرین حدود شانزده اونس آب بنوشید. به این ترتیب آب کافی به بدنتان می رسد و قبل از تمرین هم وقت کافی برای ادرار کردن دارید. در حین تمرین هم نوشیدن آب را فراموش نکنید. تحقیقات نشان داده اند که اگر دو درصد از وزن بدنتان را در اثر کمبود آب از دست بدهید، کارایی شما بیست درصد پایین می آید. بنابراین در حال انجام تمرینات آب بنوشید.

گرم باشید.

بین شش تا ده دقیقه وقت صرف کنید و قبل از شروع تمرینات عضلات خود را گرم کنید. در هنگام استراحت تقریبا هشتاد و پنج درصد خون بدن شما در قسمت تنه قرار دارد. گرم کردن خون را در تمام عضلات بدن که هنگام تمرین نیازمند به این خون هستند توزیع می کند. پزشکان ورزشی توصیه می کنند برای گرم کردن همان حرکاتی را که می خواهید به عنوان ورزش اصلی خود انجام بدهید به شکل آهسته اجرا نمایید. برای نمونه اگر می خواهید بدوید ابتدا قدری نرم بدوید تا حرارت بدنتان بالا برود. گرچه حرکات کششی هم بخش عمده ای از تمرین است ولی فراموش نکنید که قبل از انجام کشش ها خودتان را گرم کنید تا عضلاتتان خون کافی داشته باشند.

سپس تا سی بشمارید.

برای هر عضله چیزی در همین حدود طول می کشد تا گرفتگی اش رها شود. بنابراین برای شل کردن عضلات پشت ران ها نیم دقیقه به آن ها مهلت بدهید. اگر کششی که انجام می دهید 30 ثانیه طول نکشد ممکن است چندان موثر نباشد. یادتان باشد که موقع انجام کشش ها به خودتان فشار نیاورید. فقط عضله مورد نظر را اندکی منقبض کنید و نگه دارید بعد که عضله شل شد انقباض را به تدریج بیشتر و بیشتر کنید.

اهداف واقع گرایانه برای خودتان در نظر بگیرید.

اینکه طی یک ماه از امروز بتوانید به اندازه جان مور بدوید. هدف واقع گرایانه نیست. افزودن ماهی یک مایل به مسافتی که می دوید هم شما را به چالش وا می دارد و هم قابل اجراست. هدف های بالایی برای خودتان در نظر بگیرید اما نه خیلی بالا آن وقت به اهدافتان می رسید.

 

همچنین بخوانید:  فواید ورزش بر زندگی بانوان

 

بین ساعت های 4 و 7 بعد از ظهر ورزش کنید.

بسیاری از متخصصان فیزیولوژی ورزشی احساس می کنند که این زمان بهترین وقت برای انجام تمرینات است. حرارت بدن شما پس از رخوت بعد از ظهر شروع به افزایش کرده است، بنابراین انرژی لازم را خواهید داشت. هر زمانی بعد از ساعت 7 اگر ورزش کنید به قدری هیجان زده می شوید که نمی توانید شب خوب بخوابید. صبح ها هم وقتی خوبی برای ورزش کردن است اما اغلب به نظر نمی رسد که این زمان را خیلی دوست داشته باشیم. بنابراین بعد از ظهرهای دیر را متحان کنید.

راه بروید یا بدوید.

شما به یک سالن ورزشی یا به دستگاه های خانگی تجملی و گران قیمت جز یک جفت کفش که می توانید آن ها را در حراج خریداری کنید نیاز ندارید. لازم نیست که با هیچ کس غیر از خودتان مسابقه بدهید و مجبور نیستید با جمعیتی که در سالن هست رقابت کنید. بنابراین بهانه چندانی برای ترک تمرینات خود ندارید.

زودتر پیاده شوید.

وقتی سوار اتوبوس می شوید که اغلب باید این کار را بکنید. چند ایستگاه جلوتر از اتوبوس پایین بیایید تا پیاده روی صبحگاهی خوبی را به انجام برسانید. گرچه اکثر ما فکر می کنیم که ورزش باید ضربان قلب را بالا ببرد اما تحقیقات جدید نشان داده اند ورزش افزوده شونده است. چند صد یارد اینجا و چند صد یارد آنجا در طول روز مجموعا به یک پیاده روی پنج مایلی تبدیل می شود.

تمرین کنید.

انجام تمرینات منظم را جزو یکی از عادات مهم خودتان قرار بدهید. اگر شما مهارت های خود را از طریق انجام تمرینات سخت بالا نبرید هرگز به درجه استادی نمی رسید اعم از اینکه در کار پیانو زدن باشد، یا تیرندازی و… باشد.

زیاد تکرار کنید.

از تکرار کردن زیاد حرکات به عنوان راهی برای بهتر فهمیدن یک ورزش استفاده کنید. برای نمونه وقتی می خواهید یک ضربه آزاد بزنید، بارها و بارها این کار را تکرار کنید و احتمالا در می یابید که کنترل بیشتری روی آن به دست آورده اید. زیاد تکرار کردن تکنیک سودمندی است که در بسیاری از ورزش ها مورد استفاده افراد مبتدی قرار می گیرد.

هر سال یک ورزش جدید را امتحان کنید.

وقتی می دوید تا توپ بیس بال را بگیرید مطمئن شوید کسانی که فریاد می زنند مال منه یا گرفتمش واقعا درست می گویند فراموش نکنید چشم از توپ بیس بال برندارید.

برنامه خود را عوض کنید.

فراموش نکنید وقتی تمرینات شما برایتان راحت شد برنامه خود را طوری تنظیم کنید که قوی تر شوید. قدری بیشتر بدوید، وزنه سنگین تری بلند کنید. چند دقیقه بیشتر روی تردمیل بمانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لاک مغسول را با خواص لاغری و کاهش وزن، درمان یرقان، درمان بیماری های انگلی روده،درمان سرفه و سرماخوردگی، معالجه تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0