topNotif

بابونه معجزه طب گیاهی

1997 بازدید
20 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با بابونه معجزه طب گیاهی آشنا شویم

امروزه استفاده از داروهای مختلف شیمیایی از سرماخوردگی تا قرص ها و آمپول های مخصوص بیماری های جدی بسیار زیاد شده است اما برخی از افراد علاقه مند به طب سنتی، خواستار داروهای گیاهی سنتی متناسب بیماری خود می باشند، افرادی که سالیان سال از دمنوش ها و گیاهان سنتی و تغذیه سالم استفاده کرده اند و به نوعی می توان گفت به گیاهان سنتی اعتماد دارند استفاده از داروهای شیمیایی را مناسب حال و روز و احوال خود نمی دانند و سعی در استفاده از داروهای گیاهی مخصوص بیماری خود دارند.

ایران که از گذشته های دور در طب سنتی فعالیت داشته و اطبا و پزشکان به نام معروفی در این زمینه داشته سعی در پاسخ به نیاز این دسته از افراد داشته است و عنوانی به نام داروهای گیاهی ایران که با استفاده از گیاهان دارویی و در کشور خودمان تولید و ساخته شده را ایجاد کرده است، در این مقاله به شما گیاه بابونه و خواصش را معرفی خواهم کرد.

داروی گیاهی بابونه :

اشکال دارویی :

قطره 15 میلی لیتری.

موارد مصرف بابونه :

قطره بابونه برای درمان التهاب بافت مخاطی دهان و سایر قسمت های دستگاه گوارش به کار می رود علاوه بر این دارای اثرات ضد اسپاسم و ضد نفخ می باشد، این فرآورده به صورت دهانشویه جهت رفع التهابات مخاطی دهان نیز به کار می رود.

اجزا فرآورده :

قطره بابونه از عصاره هیدروالکلی گیاه بابونه تهیه شده است که هر 100 میلی لیتر از قطره حاوی 10 میلی گرم کامازولن و حداقل 2 میلی گرم آپی ژنین می باشد.

مواد موثر :

روغن های فرار نظیر کامازولن، بیزابولول و فلاونویید آپی ژنین از جمله مواد موثر گیاه بابونه می باشند.

بابونه معجزه طب گیاهی

بابونه معجزه طب گیاهی

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر :

فعالیت ضد التهابی عصاره بابونه بیشتر به واسطه ترکیبات ماتریسین، بیزابولول و اکسیدهای آن بوده که عمده ترین ترکیبات موجود در عصاره را تشکیل می دهند و این فعالیت به عمل آنتی اکسیدان آن ها نسبت داده شده است، مطالعات در آزمایشگاه نشان داده است که عصاره بابونه موجب وقفه سیکلواکسیژناز و لیپواکسییژناز شده در نتیجه تولید پروستا گلاندین ها و لوکوترین ها را متوقف می نماید و آپی ژنین موجود در عصاره بابونه علاوه بر وقفه در ایجاد محصولات لیپواکسیژنار و سیکلواکسیژناز موجب مهار آزاد سازی هیستامین نیز می گردد، اثرات آنتی اسپاسمودیک بابونه به آپی ژنین نسبت داده می شود.

مقدار مصرف :

برای مصرف خوراکی در بزرگسالان روزی 3 بار هر بار 30 قطره و در اطفال روزی 3 بار هر بار 10-20 قطره در یک فنجان آب ولرم میل نمایید، به عنوان دهانشویه از این گیاه دارویی نیز می توان استفاده کرد به این صورت که روزی سه بار هر بار یک قاشق مرباخوری از قطره با نصف لیوان آب ولرم مخلوط و غرغره شود.

 

همچنین بخوانید:  خواص درمانی گیاه بابونه

 

عوارض جانبی :

در افراد حساس احتمال بروز واکنش های آلرژیک مانند درماتیت و آنافیلاکسی وجود دارد.

موارد منع مصرف :

این فرآورده در افراد حساس به بابونه و بیماران مبتلا به آسم منع مصرف دارد.

مصرف در حاملگی و شیردهی :

ایمنی مصرف این فرآورده در دوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده است با این وجود منافع آن در برابر مضار باید سنجیده شود.

نکات قابل توصیه :

در کاربرد دارو به عنوان ضد التهاب و سوزش مخاط معده و روده نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود و به عنوان ضد اسپاسم و ضد نفخ باید دارو یک ساعت بعد از غذا مصرف شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بابونه را با خواص ضد امراض عصبی، رفع سردرد و کمردردهای عصبی، رفع ورم روده و اختلالات یائسگی، رفع قاعدگی های دردناک، مقوی معده، روشن و شفاف کننده مو، درمان سرفه کودکان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0