بارداری و گیاهان طبیعی مرتبط به آن

1666 بازدید
06 آذر 96
سمانه

بارداری و گیاهان طبیعی مرتبط به آن در طب سنتی

بارداری یکی از مراحل زندگی 90 تا 85 درصد بانوان هست که در آن دوره نیاز به مراقبت های ویژه این زمان را دارند. مادر در این زمان نه تنها مسئول سلامت خود بلکه مسئول سلامت فرزند خود نیز می باشد. غذاها، نوشیدنی ها، آرامش مادر و عدم مصرف دخانیات و الکل از مواردی هست که مادر حتما باید به آن توجه داشته باشد برخی گیاهان دارویی در مواردی همچون نازایی، زایمان راحت، جلوگیری از سقط جنین، تعیین جنسیت فرزند و… نقش مهمی دارند که این موارد را برایتان گرد آوری کرده ام.

نظر اطبا سنتی در مورد نازایی :

نازایی یکی از مشکلات زوج های جوان می تواند باشد که امکان والد شدن را از آن ها می گیرد، این مسئله از ایام دور نظر اطبا سنتی را به خود جلب کرده و آن ها مصرف ریشه هویج، سیب قرمزی روزی یک کیلو به مدت هفت روز، تره فرنگی و بارهنگ را پیشنهاد داده اند.

جلوگیری از سقط جنین :

مسئله دیگری که همیشه مطرح بوده و جان کودک درون شکم مادر را به خطر می انداخته سقط جنین می باشد که برای جلوگیری از سقط جنین می توان از گیاهان طبیعی مختلفی همچون مالت جو، به، انگور و برگ مو استفاده کرد هم چنین در برخی کتب طب سنتی آویزان کردن چوب ازگیل بر گردن را عاملی برای جلوگیری از سقط جنین معرفی کرده اند.

بارداری و گیاهان طبیعی مرتبط به آن

بارداری و گیاهان طبیعی مرتبط به آن

زایمان راحت با توصیه های طب سنتی :

زایمان یکی از مسائل دردناک و تا حدی ترسناک برای مادران جوان می باشد که با برخی گیاهان می توان درد آن را کمتر و زایمان را راحت تر انجام داد، مصرف زرده تخم مرغ به همراه زعفران، شوید، رازیانه، جو، کاهو و شکوفه نارنج را در انتهای بارداری بیشتر مصرف کنید تا زایمان راحتتری داشته باشید.

تعیین جنسیت فرزند :

جنسیت فرزند همیشه مورد بحث بوده اینکه کودک دختر باشد یا پسر، اینکه والدین کدام جنسیت را بر دیگری ترجیح می دهند و… همیشه موضوع پر حاشیه ای بوده است، اطبا سنتی برخی گیاهان را برای داشتن فرزند دختر یا پسر پیشنهاد داده اند هرچند به طور صد درصد نمی توان گفت با مصرف این گیاهان و میوه ها فرزند دختر یا پسر خواهید داشت اما گویا تا حدی به اینکه چه فرزندی خواهید داشت کمک می کند.

اگر خواهان فرزند پسر هستید، سیب و توت فرنگی، خرما، انگور، نمک و کاسنی بیشتر مصرف کنید و اما اگر خواهان فرزند دختر هستید مصرف شیر، سرکه، رازیانه، پنیر و گوشت توصیه شده است، در انتها امیدوارم به این باور برسیم که تربیت درست کودک و سلامتی او بسیار مهمتر از جنسیت اوست.

 

همچنین بخوانید:  معرفی فواید و مضرات نعنا برای زن باردار

 

توصیه های بعد از بارداری :

پس از بارداری و استفاده از گیاهان مختلف برای تقویت مادر و کودک و داشتن زایمان راحت می توانید به سراغ گیاهانی که خاصیت زیاد کنندگی شیر مادر را دارند اشاره کنیم که این مطلب برای کودک تازه به دنیا آمده بسیار مهم است، شیر هویج، شاهی، شیر عسل، زرده تخم مرغ، کاهو دارای خاصیت زیاد کنندگی شیر مادر می باشند.

اطبا طب سنتی می گویند مصرف دانه اسفند نیز خاصیت زیاد کنندگی شیر مادر را دارا می باشد، و در انتها فراموش نکنید شیر مادر برای کودک بهتر از شیر خشک است، هم چنین بارها خرما را برای خاصیت زیادکنندگی شیر مادر مثال زده اند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

بذر هویج را با خواص شیرافزا و قاعده‌آور، مدر و خارج کننده سنگ کلیه، تقویت کننده عمومی بدن و تنظیم کننده عادت ماهیانه، فعال کننده روده‌ها و ضدعفونی کننده بدن، پاک کننده دستگاه گوارش، درمان ناراحتی‌های کلیه، یرقان، هیستری، آب آوردن بدن، اسهال‌های مزمن، اسهال‌های خونی و نفخ معده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0