topNotif

بازی ها و تله ها در رابطه عاطفی

1725 بازدید
31 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

رهایی از بازی ها و تله ها در رابطه عاطفی

با توجه به بررسی های به عمل آمده همه روابط سالم از سه کیفیت مهم و کلیدی برخوردارند. خواه در روابط میان عشاق باشد یا دوستان یا برادران و خواهران یا همکاران و سرپرستان، اگر رابطه از خصوصیت صاف و سادگی و صداقت، همدلی و توجه و امنیت و اعتماد برخوردار نباشد رابطه سالمی نیست.

به نکات زیر توجه کنید !

  • صاف و سادگی و صداقت : در یک رابطه سالم اشخاص بدون پرده پوشی نقطه نظرهایشان را بیان می کنند و احساسات خود را صادقانه در میان می گذارند. خواه این احساسات مثبت یا منفی باشد.
  • همدلی و توجه : در یک رابطه سالم طرفین به احساسات و حال طرف دیگر بها می دهند.
  • احساس امنیت و اعتماد : در یک رابطه سالم طرفین به یکدیگر اعتماد دارند و به اندازه کافی احساس امنیت خاطر می کنند تا مسایل و مشکلات خود را به طرزی سازنده با هم در میان بگذارند.

بازی های رابطه، دام های رابطه !

روابط ناسالم به جای این که از سادگی و صداقت، همدلی و توجه و امنیت و اعتماد برخوردار باشند، گرفتار بازی های رنجش آور و حقه و دوز و کلک هستند. بازی های رابطه ای تلاش بر سر قدرت هستند. رقابتی است که هر یک از طرفین سعی می کنند تا حد امکان امتیاز بگیرند و تا حد امکان امتیاز ندهند. بازی های رابطه ای اغلب از سوی یکی از طرفین رابطه اجرا می شود اما به مرور و با گذشت زمان طرف دیگر بیش از پیش در این دام می افتد و درگیر می شود و دیری نمی گذرد که طرفین بازیگران فعال می شوند. اغلب اوقات اشخاص متوجه نیستند که در یک بازی رابطه ای درگیر می شوند. درباره مقررات بازی هرگز بحث نمی شود و طرفین به طور ناخودآگاه نقش های خود را ایفا می کنند.

بازی ها و تله ها در رابطه عاطفی

بازی ها و تله ها در رابطه عاطفی

تله ها و حقه های رابطه

راهکارهایی هستند که مورد استفاده کسانی که تن به بازی های رابطه ای می دهند قرار می گیرند. هدف این است که با ترفند و حیله و سلطه جویی طرف مقابل را به انجام دادن کاری وادار کنند که او در غیر این صورت آن را انجام نمی داد. در جریان این بازی یک طرف سعی می کند طرف دیگر را مورد بهره برداری قرار دهد و از آسیب های احساسی او سو استفاده بکند. در این مواقع شخص قربانی اگر نخواهد به درخواست تله گذار عمل کند، احساس گناه می کند. به مرور زمان اضطراب و احساس گناه معمولا به خشم و ناراحتی تبدیل می شود.

همان طور که ممکن است حدس زده باشید افراد بیش از حد وابسته و بیش از اندازه فاصله گرفته دام های رابطه ای متفاوتی را مورد استفاده قرار می دهند. بیش از اندازه وابسته ها سعی می کنند دیگران را به قبول مسئولیت های بیشتر و باز هم بیشتر وادار کنند.

 

همچنین بخوانید:  عشقی با روابط سالم !

 

تله رابطه ای وابستگی بیش از اندازه

کسی که به عمد یک بیماری جزیی و خفیف را به مبالغه می گیرد تا از همسرش توجه و مهربانی بیشتر نصیب خود کند، یک تله رابطه ای وابستگی بیش از اندازه را به نمایش می گذارد. اگر همسر او در این دام گرفتار شود ممکن است احساس کند که تمام مسئولیت های خانه را عهده دار شده است و این در حالی است که طرف مقابل یعنی همسر او می توانسته است بخشی از مسئولیت ها را تقبل کند.

بازی ها و دام هایی که همه ما تجربه می کنیم مهم هستند. زیرا ما را به یکی از چالش های مهم و کلیدی وابستگی سالم می رسانند با آن که شما می خواهید تغییر کنید، اطرافیان شما ممکن است این را نخواهند. اگر به خودتان اجازه بدهید تا در بازی های رابطه گرفتار شوید برای رهایی یافتن از دام رابطه به نیروی فراوانی احتیاج دارید. برای شما آموختن به جلو حرکت کردن و رشد نمودن دشوار می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ بو را با خواص معطر کردن غذا ها و تحریک اشتها، تقویت بینایی، پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه، تقویت سیستم ایمنی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0