5 دمنوش آرامش بخش گیاهی که باید امتحان کنید

2775 بازدید
06 آذر 96
سمانه

5 دمنوش آرامش بخش گیاهی که باید امتحان کنید

در دنیای امروزه با این زندگی های پرتنش به خصوص در شهرهای بزرگ اضطراب و استرس جزو جدایی ناپذیر از زندگی روزمره انسان ها شده است. اما خوشبختانه برخی گیاهان وجود دارند که برای غلبه بر استرس و فشار روحی مناسب هستند. در این مطلب سعی بر این است که شما را با 5 دمنوش معجزه آسا برای بهبود سطح آرامش آشنا کنیم.

موثرترین و ساده ترین دمنوش های خانگی برای رفع اضطراب

دمنوش گل سرخ :

30 تا 40 گرم گلبرگ خشک گل سرخ را به مدت یک روز در نیم لیتر آبجوش دم کرده پس از صاف کردن 50 گرم شکر به آن افزوده و دوباره بپزید تا مایع غلیظی به دست آید، سپس به عنوان آرامبخش پیش از هر وعده غذا، یک قاشق غذا خوری بنوشید.

دمنوش نعنا :

دم کرده نعنا برای تقویت اعصاب و تشنج اعصاب مفید و آرام بخش هست، بهتر است به جای چای از دم کرده نعنا استفاده کنید، همچنین خوردن نان و پنیر همراه با نعنا برای تقویت اعصاب مفید است. چند برگ نعنا درون قوری همزمان با دم کردن چای بریزید و چای نعنا میل کنید که داروی موثری برای تقویت اعصاب است.

5 دمنوش آرامش بخش گیاهی

5 دمنوش آرامش بخش گیاهی

دمنوش بهارنارنج :

از شکوفه تازه و یا خشک نارنج و یا مربای آن که از همه بالاتر است، استفاده کنید. چای با عطر و طعم شکوفه بهار نارنج آرام بخش اعصاب است، در حالی که خوردن چای به تنهایی در شب باعث بی خوابی می شود. شکوفه بهار نارنج را در قوری دم کرده با نبات میل کنید و یا مقداری نبات داخل قوری بگذارید تا همزمان با شکوفه دم بکشد و  بعد از دم کشیدن میل کنید.

عرق بهارنارنج :

عرق بهارنارنج برای تقویت اعصاب و تقویت قلب مفید است، نصف استکان عرق را در یک لیوان ریخته، روی آن چند دانه یخ و مقداری عسل یا شکر ریخته و مصرف شود، به جای شربت های آماده ای که در بازار می فروشند روزی چند لیوان از این ترکیب، یا شربت بهار نارنج، در روزهای گرم تابستان میل کنید.

دمنوش سنبل الطیب :

ده گرم سنبل الطیب را در یک لیتر آب (چهار لیوان آب) دم کنید. یک فنجان از این نوشیدنی به اندازه یک آمپول والیوم دیازپام ده میلی اثر آرامبخش دارد.

پیاز :

پیاز در مورد ضعف و فرسودگی جسمی و عصبی عمل نیروبخش، فوری و آنی دارد.

 

همچنین بخوانید:  اسپری خواب آور برای درمان بی خوابی

 

اکالیپتوس گیاه تقویت اعصاب :

اکالیپتوس، این گیاه برای تقویت اعصاب مفید است، صبح و ظهر و شب هر دفعه یک قاشق غذاخوری از این گیاه را در یک لیوان آبجوش دم کنید، البته دم کردن به این صورت است وقتی که گیاه را داخل لیوان آب جوش ریختید روی آن یک نعلبکی قرار داده، بگذارید ده تا پانزده دقیقه بماند، سپس صاف کرده، هر بار دو استکان با شکر میل نمایید.هر گاه که زیاد ناراحت و احساس می کنید خیلی خسته و عصبی هستید از این دم کرده استفاده کنید، در غیر این صورت هفته ای دو بار کافی است.

نکته : زیاده روی در خوردن آن به دلیل روغن فرار رویه برگ مفید نیست و باعث فلج دستگاه تنفسی و ورم کلیه ها می شود

فراموش نکنیم :

هویج، به، زردآلو، انگور، کاهو برای تقویت فشار اعصاب و مسکن هستند، سیب سرخ شیرین برای اعصاب نافع است، سیب و کاهو خواب آور هستند. در افسردگی عسل میل کنید، بیماران عصبی گوشت و مرغ نخورند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

عرق اسطوخودوس را با خواص آرامبخش، باکتری کش، ادرار آور، رفع دلپیچه، میگرن و سردرد، برطرف کننده عفونت های دستگاه تنفسی و دردهای روماتیسمی، موثر در حساسیت های فصلی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0