topNotif

با بوها حشرات را دور کنید

5939 بازدید
08 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

چگونه با بوها حشرات را دور کنید ؟

ابوعلی سینا نقل می کند: موادی وجود دارند که اگر انسان بر تن بمالد از شر جانوران نیش زن موذی در امان می ماند و خود را بیمه خواهد کرد. روی هم رفته این مواد که هر یک از آن ها در این زمینه مفیدند به قرار زیر است.

حل شده اصطرک در روغن زیتون

برگ درخت صنوبر سبز را بکوبید و در روغن زیتون بریزید که در آن بخیسد و همه را خوب با هم مخلوط کنید. برگ گیاه پنج انگشت را در روغن زیتون مخلوط نمائید. مشک چوپان، بیخ انگدان، بروواق، تخم هویج بیابانی، ثمربلسان و بیخ ترتیزک هر یک از این ها را با روغن زیتون حل کنید و سپس بر بدن بمالید کلیه جانوران موذی از بوی آن می گریزند.

داروهای حشره کش

این نوع از حشره کش ها چندین روش استفاده دارند. بخشی از آن ها را در خانه می پاشند و قسمتی را پهن می کنند و برخی را بر دیوار اتاق و پنجره ها می مالند و گونه ای دیگر را می سوزانند که دودش حشره ها را از بین می برد. حشره کش های سوختنی که دود آن ها را می پراکند عبارتند از چوب درخت انار، بیخ سوسن، شاخه های نازک درخت انار که اثری عجیب دارد، بارزد، مقل، سکبینه، صمغ انگدان، برگ غار، ثمر غار، پونه، درمنه و پنج انگشت، قطران، مریم نخودی، تخم ترتیزک یا خاکستر چوب صنوبر به ویژه اگر همراه بارزد باشد و بر کف اتاق بپاشند بسیار خوب است.

با بوها حشرات را دور کنید

با بوها حشرات را دور کنید

مواد پاشیدنی در خانه !

موادی هستند که اگر در خانه بماند حشرات به آن نزدیک نمی شوند. این مواد شامل سوسنبر، بابونه گاو چشمی، پنج انگشت هستند. چنانچه این مواد را با هم در پیرامون تختخواب و رختخواب بگذارید هیچ حشره ای نمی تواند نزدیک شود. درمنه، صمغ انگدان و اجزایی از درخت غار همگی به ویژه درخت غار در این مورد معرکه می کنند. خاکستر چوب صنوبر را اطراف اتاق بریزید حشرات نزدیک نمی شوند.

پشه !

خاکه صنوبر اره شده یا زاج زرد یا سیاهدانه را بر آتش بپاشید، دودش به مذاق پشه ها خوش نمی آید و نزدیک نمی شوند. بهتر است که هر سه را با هم بر آتش بپاشید. پشه ها از دود آس، گوگرد و مقل می گریزند. پشه از دود گیاهی خاردار که آن را قنورا می نامند می گریزد. از دود سپند نیز پشه ها می گریزند، اگر سپند را در رختخواب بگذارند پشه ها از ماندن در آن محیط صرف نظر می کنند. گذاشتن سپند در طاقچه اتاق باعث رفع مزاحمت پشه ها و پیشگیری از ورود آن ها به اتاق می گردد.

برگ درخت سرو و ثمر درخت سرو هر دو دشمن پشه هستند و آن ها را می گریزانند. بیخ لوبیا گرگی یا سیاهدانه یا سپند یا خاراگوش و یا سداب را در آب بپزید و خانه را با آن ها آب پاشی کنید، هرگز پشه ای نخواهید دید.

 

همچنین بخوانید: راهکارهایی برای مقابله با نیش حشرات

 

مبارزه با مورچه ها !

قرار دادن مقداری قطران یا صمغ انگدان در لانه مورچه ها نارضایتی آن ها را به دنبال دارد و کوچ کردن را به ماندن ترجیح می دهند.

مبارزه با مگس !

سوزاندن زرنیخ و دود کردن آن باعث کشته شدن مگس می شود. آب پز کندر و آب پز خربق سیاه مگس را می کشد. در صورت لزوم کمی زرنیخ را در شیر بریزید و اجازه دهید که مگس ها روی آن بنشینند بی درنگ خواهند مرد.

مبارزه با سوسک!

پیشینیان عقیده داشتند که سوسک ها از دود چوب چنار و به ویژه برگ چنار می گریزند البته این اقدام باید با سوزاندن مواد فوق انجام شود.

مبارزه با زنبور !

هر نوع زنبور از دود گوگرد و بوی سیر می گریزد. اگر کسی خطمی یا افشره پنیرک و روغن زیتون بر تن بمالد زنبورها به وی نزدیک نمی شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق پنیرک را با خواص نرم کننده، ضد سوختگی، ضد سرفه، کاهش آبریزش بینی، ملین، پادزهر قوی گزش، صاف کننده صدا، خلط آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0