topNotif

با تشریفات حمام کنید

1744 بازدید
19 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

با تشریفات حمام کنید تا فشارهای روزانه و احساسات منفی ناپدید شوند

استحمام طولانی همه خستگی و نگرانی روز را می شوید و دور می کند، چنین به نظر می رسد که اضطراب، فشارهای روزانه و احساسات منفی را معجزه آب ولرم خوشبو، ناپدید می سازد در ادامه نکاتی در مورد استحمامی لذت بخش به شما عزیزان گوشزد می کنم.

چند لحظه تنها برای خودتان

استحمام را به آیینی واقعی بدل سازید، تلفن را خاموش و در حمام را قفل کنید. وان را از آب ولرم گرم پر کنید و در آن روغن معطر بریزید، شمع روشن و موسیقی ملایمی پخش کنید. بیست تا سی دقیقه در آب غوطه ور شوید. با یک اسفنج پشت گردن و کمرتان را کمی بمالید و سپس با احساس تازگی از وان خارج شوید.

استحمام با روغن برای برآوردن نیازهای گوناگون تان

ثابت شده است که روغن های معطر آثار مثبت بر دستگاه عصبی دارند، بیست تا سی قطره روغن معطر در وان بچکانید و آب وان را به هم بزنید، روغن به راحتی در آب حل نمی شود.

برای رهایی از همه خستگی ها و کارهای شتاب آلود روزانه، از روغن های ضروری اسطوخودوس، بابونه، گلپر یا لیمو استفاده کنید. برای کسب انرژی پیش از رفتن به محل کار، از روغن های معطر نعنا کوهی، بادیان و دارچین استفاده کنید. برای افزایش هوش و ادراک از میخک، آویشن و یا ریحان استفاده کنید.

با تشریفات حمام کنید

با تشریفات حمام کنید

چگونه از استحمام واقعا لذت ببرید

دست کم به مدت پنج دقیقه با حالی خوش استراحت کنید. از برس های مخصوص برای مالش به حالت دایره وار استفاده کنید از پایین انگشتان به سوی زیر بغل با برس ماساژ دهید. سر پا بایستید این کار را در پشت ران ها و کمر و باسن خود نیز ادامه دهید. می توانید چند حرکتی کششی نیز انجام دهید تا لحظات لذت بخش بیشتری داشته باشید.

با آب تمیز خود را آبکشی کنید، حوله خود را که پیش تر بر روی رادیاتورها انداخته و گرم کرده اید بپوشید و خود را کاملا خشک کنید. با کرم مرطوب کننده یا روغن های گیاهی همه بدن خود را مرطوب کرده و به آرامی کف پاها، دست ها و نقاطی را که احساس درد و گرفتگی دارند ماساژ دهید تا بدنی کاملا ریلکس داشته باشید.

 

همچنین بخوانید:  حمام شفا بخش گیاهان دارویی

 

آیا می دانستید !؟

روغن های ضروری موادی معطر و لطیف اند که به اروماتیک های گیاهی شهرت دارند. رایحه آن در حافظه بلند مدت ضبط می شود و به همین دلیل است که بعضی از آن ها انسان را به یاد لحظاتی خوشایند می اندازند. حس بویایی پیشینیان ما بسیار قوی بود و به همین علت آنان می توانستند از نزدیک شدن دشمن آگاه شوند. با ریختن روزانه بیست قطره روغن معطر در وان کم کم به قدرت بویایی خود پی خواهید برد.

نکات کلیدی !

به جای استفاده از ژل، از روغن، نمک و جلبک دریایی استفاده کنید. حمام گیاهی “چای” بگیرید، پنج بسته نعنا، چای لیمو ترش و بابونه را در پارچه نازکی که شکل مربع باشد بریزید و آن را زیر دوش آب آویزان کنید تا در هنگام دوش گرفتن، ابتدا آب از روی آن عبور کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسطوخودوس ایتالیایی را با خواص درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، آرامبخش، رفع افسردگی، رفع اضطراب و استرس، کاهش درد، درمان سرماخوردگی،بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0