با خواص فلفل سیاه و فواید درمانی آن برای سلامتی بدن آشنا شوید

2284 بازدید
15 دی 97
بهاره
,,

با خواص فلفل سیاه و فواید درمانی آن برای سلامتی بدن آشنا شوید

دانه های کوچک فلفل سیاه خواص بیشماری دارند و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. همچنین، طعم فوق العاده ای به غذا می بخشد. در این دانه های کوچک، بسیاری از آنتی باکتریال ها و آنتی اکسیدان ها وجود دارد که برای بدن ما بسیار مفید است. مصرف منظم فلفل سیاه منجر به از بین رفتن بیماری هایی مانند حمله قلبی، سرطان و دیابت می شود. افرادی که درد عضلانی و سردرد دارند باید حداقل روزانه 2 دانه کوچک فلفل سیاه بخورند. حال در این مقاله، با خواص فلفل سیاه و فواید درمانی آن برای سلامتی بدن آشنا شوید.

 

با خواص فلفل سیاه و فواید درمانی آن برای سلامتی بدن آشنا شوید

با خواص فلفل سیاه و فواید درمانی آن برای سلامتی بدن آشنا شوید

 

خواص فلفل سیاه و فواید درمانی آن برای سلامتی بدن

در درمان انواع آرتریت (التهاب مفاصل) موثر است

ادویه فلفل سیاه دارای خواص بسیاری است که رماتیسم را از بین می برند. از آنجا که فلفل سیاه بسیار گرم است، مصرف آن در فصل زمستان، آرتریت (التهاب مفاصل) را کاهش می دهد. فلفل سیاه حاوی آهن، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی، کروم، ویتامین آ و ث و سایر مواد مغذی است. بیماران آرتروزی نیز می توانند روزانه فلفل سیاه را در چای مصرف کنند و همچنین، می توانند با اضافه کردن آن به سالاد و سبزیجات از آن بهره مند شوند.

سبب تسکین دردهای عضلانی می شود

اگر می خواهید درد عضلانی را تسکین دهید، روغن فلفل سیاه و روغن رزماری را با هم مخلوط کنید. سپس، مخلوط این روغن ها را روی عضلات قرار دهید تا ماهیچه ها را آرام کند و درد را تسکین دهد.

 مشکلات گوارشی را برطرف می کند

استفاده از فلفل سیاه به سوء هاضمه، اسهال، یبوست و اسیدیته شدن معده و همچنین بهبود عملکرد هضم غذا کمک می کند. فلفل سیاه در معده باعث تولید اسید هیدروکلریک (Hydrochloric acid) می شود. این اسید در هضم تمام مواد غذایی مفید است.

 

همچنین بخوانید:  مهمترین عوارض جانبی مصرف فلفل سیاه برای سلامتی بدن

 

باعث پیشگیری از سرطان می شود

فلفل سیاه بدن را از یک بیماری مرگبار مانند سرطان محافظت می کند. یک تحقیق انجام شده توسط مرکز سرطان دانشگاه میشیگان نشان داده است که، فلفل سیاه در پیشگیری از سرطان پستان بسیار مفید است. مصرف منظم فلفل سیاه باعث ایجاد سرطان پستان نمی شود. ویتامین ث، ویتامین آ، فلاونوئیدها، کاروتن ها و دیگر آنتی اکسیدان ها در فلفل سیاه یافت می شودکه به جلوگیری از سرطان کمک می کند.

به ترک سیگار کمک می کند

بر اساس تحقیقات انجام شده، استنشاق عطر روغن فلفل سیاه و سفید به افراد سیگاری کمک می کند که سیگار کمتری استفاده کنند. همچنین، در طول این مطالعه مشخص شد که، به کمک قطره روغن فلفل، سوزش در گلو افراد سیگاری کاهش می یابد. قطره روغن فلفل تمایل به سیگار کشیدن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

سبب کنترل و کاهش وزن می شود

مصرف منظم فلفل سیاه نیز می تواند وزن را کنترل کند. پیپرین (Piperine) فراوانی در فلفل سیاه موجود است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به شکسته شدن لایه بیرونی چربی و عدم تجمع چربی بیش از حد در بدن کمک می کند. در این فرایند، ادرار بیشتر شده و همچنین تنفس افزایش می یابد که باعث حذف سموم از بدن و کاهش وزن می شود.

معایب فلفل سیاه

  • مصرف بیش از حد فلفل سیاه می تواند باعث مشکلات مربوط به معده شود. فلفل سیاه نیز برای افزایش طعم و مزه غذا استفاده می شود. اما اگر مقدار بیش از حد آن استفاده شود، می تواند باعث اختلالات گوارشی و اختلالات معده شود.
  • فلفل سیاه برای کودکان بسیار مضر است. فلفل ممکن است مشکلات سوزش و قرمزی در پوست کودکان را ایجاد کند. بنابراین، در صورت امکان فلفل سیاه را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • پودر فلفل سیاه می تواند عفونت های تنفسی، گلو درد و حتی مشکلات تنفسی ایجاد کند. اگر بیش از حد فلفل سیاه مصرف کنید، می تواند باعث مرگ نیز شود. با مصرف بیش از حد و مستقیم فلفل سیاه، ریه مسدود و تنفس دچار اختلال شده و سبب مرگ می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه فلفل سیاه را با خواص کاهش وزن، درمان انواع آرتریت، تسکین دردهای عضلانی، درمان سوء هاضمه، اسهال و یبوست، پیشگیری از سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0