topNotif

با خواص گیاه کاسکارا (سیاه توسه آمریکایی) و موارد استعمال آن آشنا شوید

3229 بازدید
10 دی 97
بهاره
,

با خواص گیاه کاسکارا (سیاه توسه آمریکایی) آشنا شوید

کاسکارا (سیاه توسه آمریکایی) با نام rhamnus purshianus DeCandolle علمی گیاهی است از خانواده عناب (Rhamnaceae)، به شکل درخت که ارتفاع آن تا 18 متر می رسد. این گیاه کمی شبیه به گیاه سیاه توسه است اما، تفاوت هایی در شکل ظاهری و همچنین، خواص دارویی با گیاه سیاه توسه دارد.

با خواص گیاه کاسکارا (سیاه توسه آمریکایی) آشنا شوید

با خواص گیاه کاسکارا (سیاه توسه آمریکایی) آشنا شوید

این گیاه دارای برگ های بیضوی و نوک تیز است. گل های آن نامنظم، مجتمع، کوچک و به رنگ سفید می باشد. گل های درخت کاسکارا، شامل 5 کاسبرگ و 5 گلبرگ است. این گیاه میوه ای سته و قرمز رنگ دارد که پس از رسیدن سیاه رنگ می گردد. در داخل میوه 2 تا 3 دانه با غشایی به رنگ زرد و لپه های نارنجی رنگ جای دارد. مشخصه این گیاه آن است که پوست ساقه به رنگ خاکستری یا قهوه ای خاکستری است. رویه پوست ساقه براق، صاف و دارای عدسک و لکه های سفید و کپک مانند است.

محل رویش و پراکنش گیاه کاسکارا (سیاه توسه آمریکایی)

گیاه کاسکارا (سیاه توسه آمریکایی) در جنگل های کاسکارا و آمریکا شمالی (از جنوب بریتیش کلمبیا جنوبی به مرکز کالیفرنیا و از شرق به شمال غربی مونتانا) می روید و از پوست آن در کشورهای آمریکا و کانادا بهره برداری می شود. زمان برداشت محصول در طول بهار واوایل تابستان بوده و به راحتی از چوب جدا خواهد شد. البته، عرضه کننده اصلی این گیاه کشور آمریکا و انگستان می باشد.

اندام قابل استفاده گیاه کاسکارا (سیاه توسه آمریکایی)

اندام قابل استفاده گیاه کاسکارا در صنعت پزشکی و طب سنتی، پوست آن می باشد. پودر پوست کاسکارا، رنگ قهوه ای با بویی مشخص است. همچنین، طعمی تلخ و سوزاننده دارد.

پوست کاسکارا شامل قطعاتی نوار مانند یا لوله ای شکل با ابعاد مختلف و به ضخامت یک تا پنج میلی متر است. سطح خارجی این پوست، به رنگ خاکستری تا قهوه ای خاکستری است که براق دیده می شود. به علاوه، عدسک ها به صورت لکه های سفید بر روی سطح پوست دیده می شوند. قسمت داخلی پوست به رنگ قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره با خطوط موازی و الیافی است. در اثر جویدن پوست ها، بزاق رنگ زرد پیدا می کند. این پوست دارای طعمی تلخ و سوزاننده است. بویی مشخص نیز دارد.

 

همچنین بخوانید:  گیاه شقایق نعمانی (آنه مون) و شناخت خواص و عوارض آن در طب سنتی

 

ترکیبات شیمیایی گیاه کاسکارا (سیاه توسه آمریکایی)

ترکیبات شیمیایی موثر در گیاه کاسکارا (سیاه توسه آریکایی)، ترکیبات آنتراکینون گلیکوزیدها می باشد که حدود 60 تا 70 درصد آن را کاسکاروزیدها ( انواع A، B، C و D تشکیل می دهند. همچنین باربالوئین و داکسی باربالوئین از دیگر آنتراکینون های این گیاه می باشند.

موارد استعمال گیاه کاسکارا (سیاه توسه آمریکایی)

کاسکار بیشتر در صنایع غذایی یه عنوان یک عامل طعم دهنده برای مشروبات الکلی، نوشابه، بستنی و محصولات غذایی کنسروی استفاده می شود.

از کاسکارا به عنوان ملین و مسهل (لاکساتیو) در درمان یبوست، استفاده دارویی می شود. این ماده روده را تحریک و پاکسازی می کند. این گیاه برای زنان باردار بی خطر بوده بنابراین، درمان خوبی برای یبوست در دوران بارداری است. جهت درمان هموروئید (بواسیر) استفاده می شود.

 برای درمان یبوست، نصف تا یک قاشق چای خوری از عصاره پوست این گیاه را قبل از خواب استفاده کنید. البته، در میزان مصرف گیاه کاسکارا دقت فرمایید و در هنگام مصرف با پزشک مشورت کنید.

با توجه به طعم تلخ پوست درخت کاسکارا برای جلوگیری از جویدن ناخن، بخصوص در کودکان، استفاده می شود. این گیاه برای کودکان ضرری به همراه ندارد و کاملا ایمن است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل شقایق را با خواص مسکن دردهای عمومی، آرامبخش، ضد تب، خواب آور، درمان مشکلات تنفسی، درمان زودانزالی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0