topNotif

با سیب سلامتی خود را بیمه کنید

1456 بازدید
06 اسفند 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

سیب سلامتی شما را بیمه می کند

سیب سرشار از ویتامین های آ، ب1، ب2، کا، ای، ب12 و اسید پانتونیک نیاسین، بیوتین، اسید فولیک و کولین است. مقادیر این ویتامین ها در انواع سیب متفاوت است. پوست سیب حاوی کاروتن می باشد. تقریبا نیمی از ویتامین ث در پوست سیب وجود دارد. انواع سیب منابع بسیار خوبی برای تامین ویتامین ث محسوب می شود. سیب دارای مقدار ناچیزی ویتامین کا است. می توانید از سیب برای خوش طعم کردن غذا و در تهیه انواع غذاها و انواع سالاد و شیرینی جات استفاده نمایید.

درمان ناراحتی های عصبی با سیب :

برای برطرف شدن کلیه ی ناراحتی های عصبی می توانید شربت سیب، مربای سیب، کمپوت، آب سیب را به طور ناشتا هر روز یک تا دو لیوان بنوشید، داروی خیلی خوبی برای برطرف شدن ناراحتی های عصبی و هم چنین بی خوابی می باشد.

 

با سیب سلامتی خود را بیمه کنید

با سیب سلامتی خود را بیمه کنید

سیب و آلزایمر :

سیب به افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر کمک می کند. احتمالا به علت افزایش تولید استیل کولین (یک ماده شیمیایی که وظیفه ی رساندن پیغام بین سلول های عصبی را برعهده دارد) سیب به بالاترین کارایی حافظه ضمن افزایش سن و کاهش بالقوه ی شانس ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می کند. این نتایج، از تحقیقاتی که در دانشگاه منچستر بر روی حیوانات انجام شد، به دست آمد. اثر آن در درمان و پیشگیری از آلزایمر به گونه ای است که خوردن سیب باعث تقویت سلول های مغز می شود.

سیب و مبارزه با سرطان :

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که در این میوه ی آب دار ترکیباتی وجود دارد که رشد سلول های سرطانی را محدود می کنند اما این ترکیبات زمانی بیشتر تاثیر گذارند که به طور کامل از تمام جزییات سیب به جز ساقه و دانه استفاده شود. افرادی که روزانه بیشتر از یک سیب می خورند درصد مبتلا شدن به چند نوع سرطان را نه تا بیست و چهار درصد در خود پایین می آورند، همچنین از آن جایی که فیبر موجود در سیب در تقویت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هم جلوگیری می کند. به طور کلی سیب میوه ای استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان به شمار می آید.

سیب و کم خونی :

از آن جایی که سیب دارای آهن است در درمان آنمی نقش مهمی دارد. آهن موجود در بدن، سطح هموگلوبین را افزایش می دهد که افزایش هموگلوبین با درمان آنمی رابطه ی مستقیم دارد، اگر شما دائما احساس ضعف و خستگی دارید، با خوردن این میوه می توانید سرحال شوید، زیرا قند طبیعی و اسیدهای موجود در سیب با آهن آن ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و هم چنین تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، به گونه ای که بدن در برابر بیماری ها حالت آماده باش به خود می گیرد.

 

همچنین بخوانید:  خواص دارویی و درمانی سیب برای سلامتی

 

خواص دیگر سیب :

خون ساز، رفع عطش، میوه ای فرح بخش، دفع سنگ کلیه، هضم کننده، مفید برای ناخن و سنگ کیسه صفرا، درمان وسواس، گزیدگی، رماتیسم، نقرس، تقویت کننده دستگاه گوارش و کنترل وزن، تقویت کبد و حافظه، ضد عفونی کننده، اشتها آور، رفع گرفتگی صدا، داروی تصفیه خون، مدر، مفید برای خانم های باردار و افزایش وزن جنین، درمان چاقی، کاهش درد گوش، درمان تهوع و استفراغ، پیشگیری از سرطان و فشار خون، رفع کننده درد مفاصل، درمان دل درد، معالجه تبخال و امراض جلدی، تولد نوزادی زیبا رو با سیب.

درمان و رفع اسهال کودکان با پوست درخت سیب، درمان و برطرف کردن کمبود فسفر در بدن با سیب، درمان و رفع درد چشم، رفع بی خوابی، تقویت موی سر و رفع شوره، رفع تب و اختلالات عصبی زنان باردار، تقویت عمومی بدن، درمان و معالجه ی زخم های شدید بدن، درمان اوره خون با پوست سیب، طولانی شدن عمر، زیبایی صورت، درمان بیماری خفقان، درمان بوی بد نفس، درمان سرفه، نرم کردن عضلات با سیب، درمان تورم ریه و روده ها با سیب، درمان دردهای قولنج کلیه، درمان گریپ، درمان درد معده و چشم، درمان گزیدگی حشرات، درمان خون دماغ و بیماری های دیگر.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سیب جنگلی را با خواص درمان حالت استفراغ و دل بهم خوردگی، درمان اسهال و اسهال خونی، تقویت معده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0