topNotif

با فواید کلم بروکلی و خواص درمانی بی نظیر آن آشنا شوید

1895 بازدید
18 دی 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

با فواید کلم بروکلی و خواص درمانی بی نظیر آن آشنا شوید

اگر چه کلم بروکلی جز محبوب ترین سبزیجات محسوب نمی شوند اما، دارای مواد مغذی شگفت انگیزی است. پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات، آهن، ویتامین آ و ث، کروم در کلم بروکلی در مقادیر زیادی یافت می شود. سطح قند خون با مواد معدنی و انسولین موجود در آن کنترل می شود. علاوه بر این، مواد شیمیایی و آنتی اکسیدان هایی در کلم بروکلی یافت می شوند که در مبارزه با بیماری ها و عفونت ها مفید هستند. حال، با فواید کلم بروکلی و خواص درمانی بی نظیر آن آشنا شوید.

 

با فواید کلم بروکلی و خواص درمانی بی نظیر آن آشنا شوید

با فواید کلم بروکلی و خواص درمانی بی نظیر آن آشنا شوید

 

کلم برکلی

کلم بروکلی سبزی مقوی است که متعلق به خانواده کلمیان (Brassicaceae) هستند. از دیگر اقسام کلمیان می توان به گل کلم، کلم برگ و کلم پیچ اشاره کرد. کلم بروکلی را می توانید به هر نحوی استفاده کنید. این سبزی به صورت خام یا پخته در انواع سالادها، با دیگر سبزیجات استفاده می شود. در برخی از غذاها نیز کلم بروکلی مورد استفاده قرار می گیرد.

کلم بروکلی بسیار سودمند است و به عملکرد درست تمام فعالیت های بدن، کمک می کند. تقریبا هر بخش بدن از آن تغذیه می کند، حتی کلم بروکلی برای سلامت روان نیز مفید است. اگر شما به طور منظم کلم بروکلی را در رژیم خود قرار دهید، بدن شما قطعا بهتر از قبل عمل خواهد کرد. احتمال ابتلا به بیماری ها را کاهش داده و در صورت بروز بیماری آن را درمان خواهد کرد.

فواید کلم بروکلی و خواص درمانی بی نظیر آن

از بیماری های التهاب مفاصل پیشگیری می کند

با تغذیه کلم بروکلی، افرادی که دچار التهاب مفاصل هستند، بهبود می یابند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از بروکلی می تواند از رشد آرتروز و نقرس جلوگیری کند. همچنین، سولفورافان (Sulforaphane) موجود در کلم بروکلی می تواند، آسیب غضروف ها در مفاصل که مسئول آرتروز در استخوان ها هستند را کاهش دهد.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

از دیگر فواید کلم بروکلی این است که، بدن را در برابر سرطان محافظت می کند. در کلم بروکلی مقادیر زیاد فیتوکمیکال وجود دارد. هنگامی که آن را می خورید، این آنزیم ها بخشی از سیستم ایمنی بدن می شوند. این هورمون ها در حفاظت از سرطان بسیار مفید هستند. کلم بروکلی مانع از تشکیل سلول های سرطانی در بدن می شود. عناصر موجود در بروکلی نیز به سم زدایی از بدن کمک می کند و این مواد سمی از بدن دفع می شوند. به علاوه، کلم بروکلی در برابر باکتری ها از خود مقاومت نشان می دهد.

 

همچنین بخوانید:  18 فایده کلم برای سلامتی، لاغری، پوست و مو و تقویت عمومی بدن

 

از افسردگی جلوگیری می کند

طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که مقدار کمی اسید فولیک مصرف می کنند در خطر افسردگی بیشتری هستند. کلم بروکلی منبع خوبی از اسید فولیک (فولات یا ویتامین ب 9) محسوب می شود. ویتامین ب 9 باعث ایجاد احساس رضایت و خوشنودی می شود. مصرف کلم بروکلی نه تنها از افسردگی جلوگیری کند بلکه، می تواند منجر به کاهش مشکلاتی مانند حافظه ضعیف، خستگی و اسکیزوفرنی شود.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

مقدار زیادی ویتامین ث در بروکلی وجود دارد. ویتامین ث برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت ها فعالیت می کند. همچنین، برخی از عناصر در کلم بروکلی وجود دارد که سم را از بدن دفع می کنند.

از بیماری های قلبی جلوگیری می کند

کلم بروکلی حاوی کاروتنوئید های مهمی از جمله لوتئین می باشد. این عنصر مانع از ضخیم تر شدن شریان های قلب شده، در نتیجه، خطر ابتلا به حمله قلبی و سایر بیماری های مرتبط با قلب را از بین می برد. علاوه بر این، کلم بروکلی شامل فیبر، کروم و پتاسیم است که سبب کاهش کلسترول و همچنین کنترل فشار خون می شود.

برای زنان باردار مفید است

اضافه کردن کلم بروکلی به طور منظم به رژیم غذایی زنان باردار بسیار مفید است. از آنجا که منبع خوبی از اسید فولیک است، از نقص عصبی در جنین جلوگیری می کند. علاوه بر این، زنان باردار بسیار در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند که کلم بروکلی نیز این خطر را کاهش می دهد.

علاوه بر فواید کلم بروکلی ذکر شده در بالا، مصرف آن بسیاری از مشکلات و بیماری ها را بر طرف می کند. سولفورافان (Sulforaphane) موجود در بروکلی است به کاهش التهاب های پوستی، ناشی از اشعه UV کمک می کند. همچنین، کلم بروکلی بدن را از کم خونی و آلزایمر محافظت می کند، زیرا سرشار از آهن و فولات فراوان است. علاوه بر این، به دلیل کم کالری بودن کلم بروکلی، سبب کاهش وزن نیز می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ثعلب قلوه را با خواص چاق کننده، خونساز، ضد کم خونی، تقویت بدن، ضد سرفه، جلوگیری از انزال زودرس، تقویت نیروی جنسی، بهبود فلج، تقویت اعصاب ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0