افزایش شیر مادران در دوران شیردهی با نسخه های گیاهی

2426 بازدید
11 دی 97
بهاره
,,

نسخه های گیاهی افزایش شیر مادران در دوران شیردهی

شیر مادر بهترین و مغذی ترین غذا برای نوزاد محسوب می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، شیر مادر نه تنها برای کودک مفید است بلکه برای مادران نیز دارای مزایای بسیاری است. از این رو، شیردهی از اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه برخی از مادران از شیر کافی و مغذی برخوردار نیستند بنابراین، نوزاد رشد لازم را نداشته و ممکن است بیمار شود. در این مقاله با نسخه های گیاهی افزایش شیر مادران در دوران شیردهی آشنا شوید.

با نسخه های گیاهی افزایش شیر مادران در دوران شیردهی آشنا شوید

با نسخه های گیاهی افزایش شیر مادران در دوران شیردهی آشنا شوید

منافع شیردهی برای مادر و کودک

  • شیر مادر عاری از هرگونه میکروب و آلودگی است.
  • از پرخوری کودک پیشگیری می کند.
  • باعث تکامل بهتر فک و دندان نوزاد می شود.
  • میزان ابتلا به انواع حساسیت در نوزادانی که از شیر مادر استفاده می نمایند خیلی کمتر است.
  • ارزان، در دسترس و سهل تر از هر نوع تغذیه دیگر است.
  • باعث افزایش رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد می شود.
  • سبب دخالت در تحریک انقباضات رحمی در کنترل خونریزی بعد از زایمان می شود.
  • به تاخیر در تخمک گذاری و کنترل بارداری های مکرر کمک می کند.
  • در کاهش اضافه وزن مادر بسیار موثر است.

نسخه های گیاهی افزایش شیر مادران

نسخه اول

20 گرم پوسته داخلی درخت خرما، 20 گرم برگ گیاه رازیانه، 20 گرم یونجه، 30 گرم گندم، 20 گرم نخود پوست کنده، 30 گرم جو سفید و 10 عدد انجیر درشت را مخلوط نمایید. سپس با آب مخلوط کنید تا کمی حالت مایع به خود بگیرد. این مخلوط را روزانه در سه نوبت به مقدار یک فنجان میل کنید.

نسخه دوم

یک قاشق مرباخوری آرد کنجد را در یک استکان آب انگور مخلوط کنید. مصرف منظم این مخلوط در سه نوبت، به افزایش شیر مادر کمک خواهد کرد.

نسخه سوم

50 گرم بذر یونجه، 20 گرم گلنار، 30 گرم دانه گندم  را به خوبی آسیاب کنید. یک قاشق مربا خوری از این پودر را با کمی عسل مخلوط کرده و روزانه در سه نوبت میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  توصیه غذایی برای مادران شیرده

 

نسخه چهارم

50 گرم نخود را آسیاب کنید. سپس، 300 میلی گرم (سی سی) و مقداری آب و عسل به آن اضافه کنید. مصرف روزانه سه بار از این مخلوط به میزان یک فنجان به افزایش شیر مادران کمک خواهد کرد.

نسخه پنجم

50 گرم میوه درخت بان را در 500 میلی گرم (سی سی) آب انگور مخلوط کنید. مواد مزبور را روزانه در سه نوبت به میزان یک فنجان میل نمایید.

نسخه ششم

روزانه یک قاشق روغن گاو را در یک فنجان آب انگور مخلوط نمایید. مصرف روزانه این مخلوط در سه نوبت باعث افزایش شیر مادر می شود.

نسخه هفتم

50 گرم ساقه لاله را با 100 گرم کاه جو مخلوط کنید. سپس کمی آب به آن اضافه کنید. این مخلوط را به صورت ضماد روی سینه ها قرار دهید تا سبب تولید شیر بیشتر شود.

نسخه هشتم

50 گرم بذر خشخاش و 50 گرم جو را با هم مخلوط و آسیاب کنید. سپس، 100 سی سی سکنجبین، 200 سی سی آب انگور و کمی عسل به آن اضافه کنید. این مخلوط را روزانه در سه نوبت به میزان یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه نهم

100 گرم سیاه دانه را پودر نماید و با مقداری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روزانه در سه نوبت به مقدار یک قاشق مرباخوری میل کنید.

نسخه دهم

20 گرم بذر شوید، 20 گرم بذر تره، 20 گرم بذر شبدر، 20 گرم بذر شنبلیله و 20 گرم بذر یونجه را آسیاب کنید. پودر مزبور را با 50 گرم روغن حیوانی مخلوط کنید. یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را با کمی عسل مخلوط کرده و روزانه در سه نوبت میل کنید.

نکته: نسخه های گیاهی افزایش شیر مادران را زیر نظر پزشک استفاده نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر شنبلیله را با خواص نیروبخش و مقوی، درمان دیابت یا بیماری قند، مفید برای مسلولین و اشخاص ضعیف، کاهش دهنده کلسترول، درمان قارچ های پوستی، تقویت مو، کمک به بهبود زخم ها، ضد التهاب گلو و بواسیر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0