topNotif

با ورزش بی خوابی را درمان کنید

2064 بازدید
15 تیر 99
سمانه

آیا می دانید چگونه می توانید با ورزش بی خوابی را درمان کنید ؟

چه قدر باید ورزش کرد؟ علم پاسخ ضد و نقیضی به این پرسش داده است؛ پاسخ هایی که بر اساس نوع تمرینات ورزشی داده شده یا تاثیر آن را  روی بیماری های قلبی یا کاهش وزن بررسی کرده یا نتایج دیگر را در نظر داشته است. اما یک جواب ساده برای اکثر ما وجود دارد: کمی بیشتر از آن چه که در حال حاضر ورزش می کنیم.

اگر می دانید روزی که در پیش دارید روزی بی تحرک است، با خودتان مبارزه کنید بلند شوید و یک پیاده روی 5 دقیقه ای پرتحرک و بانشاط انجام دهید. با میزان اندک شروع کنید. فعالیت اندک ورزشی بهتر از بی تحرکی کامل است.

این که 30 دقیقه ورزش کردن در روز کافی است یا 60 دقیقه، یا این که باید 5 روز در هفته ورزش کرد یا 6 روز، بیشتر جنبه تئوری دارد تا عملی. اگر تا امروز هیچ گاه به صورت جدی ورزش نکرده اید، با یک پیاده روی کوتاه مدت برای چند روز در هفته شروع کنید، یا آن که می توانید روزانه 15 دقیقه خود را مشغول فعالیتی کنید که ضربان قلب تان را بالاتر ببرد.

 

با ورزش بی خوابی را درمان کنید

با ورزش بی خوابی را درمان کنید

 

اثرات  ورزش بر سلامتی

بر اساس تحقیق جامعی که در زمینه ورزش صورت گرفته است، حتی 15 دقیقه فعالیت روزانه، سه سال به عمرتان می افزاید؛ هر 15 دقیقه ی اضافه نیز احتمال مرگ زودرس را تا 4 درصد دیگر کاهش می دهد. هیچ کس به طبع نمی خواهد برای خودش هدفی قرار دهد که آن قدر غیرواقعی یا ترسناک باشد که او را به کلی از ورزش کردن باز دارد. طوری ورزش کنید که دچار خستگی مفرط یا آسیب نشوید تا بتوانید فردا هم ورزش کنید.

اگر قبلا 2 یا 3 روز در هفته 30 دقیقه ورزش می کردید، آن را به 4 تا 5 روز افزایش دهید. حتی اگر میزان ورزش کردنتان را به حد ایده آل، یعنی 150 دقیقه در هفته با شدت متوسط برسانید، انجام دادن حرکات ورزشی بیشتر، باز هم می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

هر دقیقه ورزش کردن اهمیت دارد و نباید آن را نادیده گرفت. ورزشی را جستجو کنید که بیشترین بازدهی را برای تان داشته باشد. در زمان فعالیت روزانه، بر وضعیت روحی و جسمی تان تمرکز کنید. هر نوع تغییر مثبت اعم از برخورد مناسب با دوستان یا داشتن انرژی مضاعف در بازی با فرزندتان را زیر نظر بگیرید.

چرا باید هر روز ورزش کنیم؟

به اجبار تنها برای آن که سالم بمانید، ورزش نکنید. طبق تحقیقات، ورزش کردن بر وضعیت روحی شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. طبق تحقیقاتی در خصوص تاثیر ورزش کردن بر وضعیت روحی افراد، مشخص شده است که حتی فعالیت ورزشی اندک نیز می تواند به طور چشمگیری رضایت شما از زندگی تان را افزایش دهد. ورزش کردن برای بدن نوعی سپر فیزیولوژیکی ایجاد می کند که باعث می شود در طول روز هرگاه با موقعیتی استرس زا روبه رو شدید، به صورت شدید واکنش نشان ندهید.

خوب دقت کنید ببینید هنگامی که برای ورزش کردن وقت می گذارید چه اتفاقی برای تان می افتد. به انرژی ای که کسب می کنید و لذتی که از ورزش کردن می برید نیز دقت کنید. هنگامی که ورزش کردن وارد برنامه روزانه تان شد، دیگر نیازی نیست تا نگران تناسب اندام خود باشید. اگر آن چه گفته شد در برنامه زندگی تان قرار دهید، پس از گذشت یک سال خواهید دید بدن تان خود به خود روی فرم آمده است.

 

همچنین بخوانید:  روش هایی برای بهتر خوابیدن با مدیتیشن

 

درمان بی خوابی با ورزش

با ورزش بی خوابی را درمان کنید

به جای قرص خواب، ورزش را امتحان کنید؛ ورزش قبل از خواب به صورت منظم بهترین راه برای اطمینان از این موضوع است که شب را راحت خواهید خوابید و در ورزش پیش رو سرشار از انرژی خواهید بود. به خصوص اگر در میان آن 35 تا 40 درصد افرادی قرار دارید که مشکل خوابیدن دارند یا در طول روز احساس خستگی می کنند، شروع فعالیت شدید برای شما به مراتب بهتر از شروع استفاده از داروی خواب آور است. چنان که محقق حوزه خواب، براد کاردینال، مطرح کرده است: شواهد علمی دلگرم کننده ای وجود دارد که فعالیت فیزیکی مرتب و منظم می تواند مانند یک جایگزین غیردارویی به بهبود خواب کمک کند.

گروه تحقیققاتی دریافتند پس از کنترل عوامل خطر شناخته شده، میزان بی خوابی شرکت کنندگان پس از دریافت رهنمودهای لازم برای 150 دقیقه ورزش در هفته، 65 در صد کاهش یافت. افرادی که فعالیت ورزشی منظم انجام داده بودند، علاوه بر این، مشکل کمتری برای تمرکز در طول روز داشتند.

پژوهشگر دیگری از این گروه می گوید که فعالیت ورزشی منظم می تواند اثر مثبتی بر عملکرد شخص در کارش داشته باشد یا در مواقعی که شخص دانشجو یا دانش آموز است، بر حضور ذهن و توجه او در کلاس درس تاثیر مثبت بگذارد.

اثرات ورزش بر بی خوابی

اگر می خواهید خواب راحت تری داشته باشید، حتی ورزش کردن دیر وقت روز بر اصلا ورزش نکردن ارجحیت دارد. در حالی که ورزش کردن صبح زود خلق و خوی شما را در طول روز بهتر می کند، فعالیت دیر هنگام حداقل برای کیفیت خواب شما با ارزش است. به رغم اینکه ممکن است شنیده باشید ورزش در شب ممکن است خواب شما را  مختل کند، مطالعات درباره این موضوع نشان می دهد احتمال دارد ورزش شدید و نفس گیر ساعاتی قبل از رفتن به رختخواب، به طور چشمگیری خواب شما را بهبود بخشد.

گرچه وقتی سرتان شلوغ است، کار راحتی است که از ورزش کردن شانه خالی کنید، این تحقیقات نشان می دهد که بهتر است کارهای دیگران را تعطیل کنید تا به طور قطع قدری ورزش کنید. سعی کنید که برای شکستن چرخه طولانی بی خوابی، قبل از این که سراغ داروهای خواب آور بدون نسخه و یا تجویز شده توسط پزشک بروید، ورزش کنید. از آن جا که بی خوابی طولانی یا داروهای خواب آور همراه با موارد متنوعی از کسالت های مزمن عمومی است، کمی ورزش می تواند از یک قرص مفیدتر باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل ساعتی را با خواص تسکین استرس و افسردگی، کاهش فشارخون، درمان بی خوابی، تسکین التهاب، مهار اعتیاد، ضد درد، ضد اسپاسم، تقویت قلب، گشاد کننده عروق خونی، ضد تشنج، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0