topNotif

با 11 خاصیت فوق العاده میوه پاپایا آشنا شوید

2565 بازدید
03 دی 97
بهاره
,

خاصیت میوه پاپایا

پاپایا (خربزه درختی، انبه هندی) با نام علمی Carica papaya، میوه درختی است که در مناطق حاره ای می روید. پاپایا بومی مناطق حاره ای آمریکا جنوبی و آمریکا مرکزی است. علاوه بر این، در بخشی از آفریقای جنوبی و آسیا مانند هند و فیلیپین کشت می شود. میوه پاپایا  خواص بی نظیری دارد و سبب افزایش زیبایی پوست و به رفع مشکلات معده کمک می کند. این میوه حاوی ویتامین ث، آ، پتاسیم و کلسیم و آهن فراوان است. پاپایا  خواص بسیار مفیدی برای سلامتی بدن دارد. حال، با 11 خاصیت فوق العاده میوه پاپایا آشنا شوید.

با 11 خاصیت فوق العاده میوه پاپایا آشنا شوید

با 11 خاصیت فوق العاده میوه پاپایا آشنا شوید

11 خاصیت  میوه پاپایا

جهت کاهش وزن مفید است

پاپایا با وجود شیرین بودنش، کم کالری است و به افرادی که در صدد کاهش وزن هستند، کمک می کند. علاوه بر این، فیبر موجود در پاپایا، عملکرد روده و دفع مدفوع را تسریع می کند، که باعث کاهش وزن می شود.

برای بینایی مفید است

پاپایا برای بینایی بسیار مفید است. به دلیل وجود مقادیر بالایی ویتامین آ در آن از بیماری های  چشم جلوگیری می کند. همچنین، جهت درمان شب کوری، قرمزی و التهاب چشم موثر است.

سبب کاهش کلسترول خون می شود

پاپایا حاوی فیبر فراوان، ویتامین ث و آنتی اکسیدان است که می تواند کلسترول خون کنترل کند. انعقاد کلسترول می تواند باعث حمله قلبی و بسیاری از بیماری های قلبی، از جمله فشار خون بالا شود، که پاپایا می تواند از تمام این مشکلات پیشگیری کند.

 

همچنین بخوانید:  با فواید شگفت انگیز برگ انبه آشنا شوید

 

به کاهش درد قاعدگی کمک می کند

یک آنزیم به نام پاپائین در پاپایا وجود دارد که به جریان خون در طی دوران قاعدگی کمک می کند. بنابراین زنانی که از درد قاعدگی رنج می برند باید پاپایا را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

هر اندازه سیستم ایمنی بالا باشد، بدن در برابر عفونت های مختلف مصون می ماند. فقط یک پاپایا حاوی مقادیر بالایی از ویتامین ث است که حدود 200 درصد از نیاز روزانه این ویتامین را تامین می کند. به این ترتیب، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

برای بیماران مبتلا به دیابت خوب است

با وجود داشتن طعم شیرین در پاپایا، اما قند آن طبیعی و بسیار محدود است. پاپایا جایگزین خوبی برای رژیم غذایی برای بیماران دیابتی است. علاوه بر این، کسانی که بیماران دیابتی نیستند می توانند خطر ابتلا به دیابت را از بین ببرند.

به جلوگیری از سرطان کمک می کند

بر اساس برخی مطالعات، مصرف پاپایا می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. در پاپایا مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ها، بنزیل ایزوتیوسیانات ها (benzyl isothiocyanates) و فلاونوئیدها وجود دارد. علاوه بر این، ویتامین ث، بتا کاروتن و ویتامین ای موجود است که مانع از ایجاد سلول های سرطانی در بدن می شوند. بنابراین، پاپایا را به رژیم خود اضافه کنید.

استرس را کاهش می دهد

این میوه شگفت انگیز توانایی غلبه بر استرس دارد. بر اساس یک مطالعه انجام شده در دانشگاه آلاباما، حدود 200 میلی گرم ویتامین ث قادر به کاهش ترشح هورمون های استرس است. پاپایا سرشار از ویتامین ث است که می تواند استرس را کاهش دهد.

سبب بهبود عملکرد هضم می شود

پاپایا داراي آنزیمی است که به نام آنزیم پاپائین که همراه با فیبر است. این آنزیم  دستگاه گوارش را تقویت می کند. آنزیم پاپائین در بهبود عملکرد هضم بسیار مفید است. افرادی که مشکلات مربوط به گوارش مانند یبوست دارند، باید به طور منظم پاپایا را مصرف کنند.

از پیری جلوگیری می کند

همه ما می خواهیم همیشه جوان باشیم، اما هیچکس نمیتواند این کار را انجام دهد. اما با افزودن عادات سالم و مصرف پاپایا به رژیم غذایی، می توانید اثرات منفی افزایش سن را کاهش دهید. پاپایا حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین ث، ویتامین ای و بتا کاروتن است که نیازهای بدن  را تامین می کند.

برای درمان انواع آرتریت موثر است

بيماری آرتريت مانند روماتیسم زندگی فرد را تحت تاثير قرار می دهد، زيرا استخوان های بدن را تضعيف می کند. پاپایا به دلیل داشتن خواص ضد التهابی همراه با ویتامین ث، برای استخوان ها بسیار مفید است. بر اساس یک مطالعه، خطر ابتلا به آرتریت در افرادی که غذای حاوی ویتامین ث مصرف نکرده اند تقریبا سه برابر نسبت به مصرف کنندگان این ویتامین می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ انبه را با خواص درمان فشارخون بالا، درمان دیابت، درمان زگیل، درمان اسهال خونی، درمان سنگ کلیه و صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0