topNotif

بخور و بوئیدنی های طبیعی

2308 بازدید
16 مرداد 97
سمانه

درمان های گیاهی با بخور و بوئیدنی های طبیعی !

بوئیدنی های عطسه آور !

عطسه کردن می تواند گاها باعث ناراحتی افراد گردد، بوییدن موادی همچون بخار سرکه، ساقه ریحان کوهی، زراوند و گل با پرزه هایش می توانند باعث ایجاد عطسه در برخی افراد شوند.

بازدارنده های عطسه

روغن گل خوشبوی، روغن بید، بو کردن سیب، قاووت همه از بازدارنده های عطسه محسوب می شوند و با بوئیدن این مواد عطسه های مکرر پایان خواهند یافت.

بخور اکالیپتوس

اسانس اکالیپتوس مایعی بسیار سیال، با تحرک، بی رنگ و یا به رنگ زرد بسیار روشن است. بوی آن قوی با عطر مخصوص و طعم آن ابتدا خنک کننده است ولی تدریجا سوزاننده می شود. اسانس اکالیپتوس باید در شیشه های کاملا در بسته در محل خنک و همچنین دور از نور و روشنایی نگهداری شود.

بخور و بوئیدنی های طبیعی

بخور و بوئیدنی های طبیعی

 

خواص بخور اکالیپتوس

برگ اکالیپتوس که تنها قسمت مورد استفاده گیاه از نظر درمانی است اثر قابض، تب بر، ضد نزله و ضد عفونی کننده دارد. از نظر قابض بودن هیچ وقت در مصارف داخلی مورد استفاده قرار نمی گیرد و معمولا به عنوان ضد عفونی کننده است که از آن در استعمال خارج استفاده به عمل می آید.

مصرف اکالیپتوس در تب های نوبه به طور محسوس موجب پیدایش بهبودی در بیمار می شود. اکالیپتوس در رفع حالات نزله ای در برونشیت های ساده یا عفونت که با خروج اخلاط فراوان همراه است نتیجه مطلوب می دهد. در بیماری سل از نظر تاثیر بر روی ترشحات دستگاه تنفس مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده آن در مسلولین باید منحصر به مواردی باشد که بیمار تب نداشته و فقط منظور تسهیل خروج اخلاط از سینه و رفع سرفه باشد زیرا وجود اکالیپتوس در اسانس باعث روان شدن اخلاط و سهولت خروج آن از سینه می گردد.

در استعمال خارج چون اکالیپتوس دارای اثر قابض و ضد میکروب است از این جهت جویدن برگ آن در رفع درد لثه، دندان ها و جوشانده آن به علت دارا بودن تانن فراوان به صورت لوسیون و پانسمان در بهبود زخم ها و شستشوی حفره های چرکین بدن مانند شستشوی حفره گوش در موارد چرکین شدن و در التهاب مهبل، واژینیت و غیره اثر مفید ظاهر می نماید.

 

همچنین بخوانید:  ترکیبات معطر درمانگر خستگی

 

از اسانس اکالیپتوس مخلوط با مواردی همچون 15 گرم فنل، 100 گرم اسانس تربانتین و 15 گرم اسانس اکالیپتوس مخلوطی به دست می آید که اگر در داخل ظرف دهانه گشادی مجاور تخت بیمار قرار داده شود بخارات متصاعده از آن موجب ضد عفونی شدن فضای اتاق بیمار و البسه آلوده به میکروب می گردد.

ضدعفونی کردن اماکن را می توان با 10 گرم برگ اوکالیپتوس، 10 گرم برگ گردو، 10 گرم چوب کاسیا، 10 گرم گل پیرنز، 1 لیتر آب جوش با دم کرده ای که از مخلوط اعضای گیاهان مذکور به دست می آید و بخور آن اماکن را ضدعفونی کرده و این طریق نیز حمله حشرات موذی را غیر ممکن می سازد.

در طب سنتی از بخور مواد زیر نیز برای درمان سینوزیت و میگرن استفاده می شود!

از تخم گشنیز، آویشن، بابونه، اسطوخودوس، بومادران، شاطره و مرزنجوش یا مرزنگوش بخوری تهیه می شود که برای درمان سینوزیت و میگرن استفاده می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ اکالیپتوس را با خواص تب بر، ضد تنگی نفس و درمان آسم های ساده، ، مفید برای گرفتگی حنجره، ضد سرفه، قابض، ضد عفونی کننده، رفع درد لثه و دندان، درمان التهاب مهبل، درمان زخم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0