topNotif

برای تحقق رویایتان بجنگید

1444 بازدید
01 بهمن 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 1 دی 1400

برای تحقق رویایتان بجنگید !

اکثریت مردم تنها یک شروع کننده هستند. آیا شما صرفا یک شروع کننده اید یا تمام کننده هم هستید؟ وقتی اشتیاق برای ایده های جدید فروکش می کند وقتی مشکلات بروز می کند و از میزان موفقیت کاسته می شود، وقتی به نظر می رسد که موفقیت تقریبا امری غیر ممکن است آیا به راهتان ادامه می دهید ؟ آیا پیگیر هستید ؟ پیگیر بودن ویژگی کسانی است که رویای خود را تحقق می بخشند.

برای اینکه رویاهای خود را تحقق بخشید به نکات زیر توجه کنید.

برای اینکه به رویایتان نزدیک تر شوید بدانید که دست کشیدن و تسلیم شدن موضوعی مربوط به خود شماست نه مربوط به جایی که در آن قرار دارید. هرکس برای نزدیک شدن به رویایش با مشکلاتی رو به رو می شود. وقتی موفق نمی شود بهانه می آورد و توجیه می کند که چه اشکالاتی بروز کرد، چگونه چیزی که انتظارش را نداشت اتفاق افتاد ؟ چگونه کسی کارها را خراب کرد ؟ چگونه شرایط بر علیه او کار کرد ؟ اما واقعیت این است که امور بیرونی کسی را شکست نمی دهند و کسی را متوقف نمی سازند. مهم این است که در درون شخص چه می گذرد. اغلب مردم با دست خود جلوی محقق شدن رویایشان را می گیرند. نوک پیکان سرزنش متوجه شرایط بیرونی نیست بلکه متوجه شرایط درونی خود این افراد است.

تنها ضمانت برای شکست دست برداشتن از تلاش است.

هیچ مانع غیر قابل عبوری به جز عدم پشتکار خود فرد نیست. باید توجه داشت که در هریک از ما یک خویشتن پست و یک خویشتن والا وجود دارد. هر دوی این ها برای رسیدن به برتری و میدان داری تلاش می کنند. خویشتن پست به سوی شکست گام بر می دارد و خویشتن والا به جانب موفقیت می رود. خویشتن پست می گوید اشخاص به اندازه کافی به تو اعتماد ندارند تو هرگز موفق نمی شوی. خویشتن والا می گوید : باوری که به خود دارم کافی است، می توانم از عهده آن بر آیم. خویشتن پست می گوید : دیگر بس است به اندازه کافی ضربه خورده ای. خویشتن والا می گوید به قدری پیش رفته ام که دیگر تسلیم شدن و بازگشتن معنایی ندارد.

برای تحقق رویایتان بجنگید

برای تحقق رویایتان بجنگید

ادامه دهید.

هریت بیچر استو می گوید : وقتی احساس می کنی که مشکلات از هر سو تو را احاطه کرده اند و به این نتیجه رسیدی که دیگر یارای مقاومت نداری هرگز تسلیم نشو، این دقیقا همان زمان و مکانی است که شرایط دگرگون می شود. بنابراین وقتی اوضاع بر وفق مراد نیست وقتی موانع بیش از اندازه بزرگ به نظر می رسند، وقتی مشکلات از حد می گذرند، وقتی رویایتان بیش از اندازه دور به نظر می رسد، وظیفه شما این است که ادامه دهید.

اگر  متوقف شدید بدین معنا نیست که حوادث پیرامونی شما را متوقف ساخته اند بلکه توقف شما دلایل درونی دارد. به احتمال زیاد موفقیت نزدیکتر از آن است که تصور می کنید. پس همچنان حرکت به سمت جلو را ادامه دهید. مهم نیست چقدر استعداد، فرصت، منابع، استراتژی دارید و از کمک های دیگران برخوردارید، تنها کسانی که می گویند می توانند موفق می شوند. اینکه خود را باور دارید موفقیت شما را تضمین نمی کند اما اگر بگویید خود را باور ندارید شکست خود  را تضمین کرده اید.

به سوی رویاهایتان گام بردارید.

برای اینکه به رویایتان نزدیک تر شوید بدانید کار اشتباهی است که منتظر بمانید تا همه چیز مرتب شود، رویاهای ما به سمت ما نمی آیند این ما هستیم که به جانب رویاهایمان گام بر می داریم. شرایط هرگز صد در صد کامل و بی عیب و نقص نمی شود تا شما به دنبال رویایتان بروید. شرایط هرگز تا این حد مطلوب نمی شود. بهتر است هر چه زودتر دست به کار شوید و اقدامی صورت دهید.

برای نزدیک تر شدن به رویایتان اندیشه خود را تغییر دهید.

اگر اندیشه کسانی را که به سادگی تسلیم می شوند با کسانی که مصممانه به سمت رویای خود حرکت می کنند مقایسه کنید می دانید به چه تفاوت مهمی بر می خورید ؟ باور کنید یا نکنید افراد موفق بیشتر وقت خود را صرف فکر کردن به این مطلب نمی کنند که چه کار باید بکنند ؟ به جای آن به اندازه دو برابر فکر می کنند که تاکنون چه کرده اند و چگونه می توانند به خواسته های خود برسند. اشخاص موفق مثبت هستند باور دارند که می توانند کاری صورت دهند. آن ها از کاری که می کنند لذت می برند. آن ها می دانند که باید از تپه ها صعود کنند می دانند که با مشکلات و بن بست های مختلف رو به رو می شوند. تنها کسانی که درست می اندیشند موفق می شوند.

بیشترین خلا میان موفق ها و نا موفق ها خلا اندیشه است.

طرز فکر موفق ها از ناموفق ها متفاوت است و به خصوص نظرشان درباره شکست فرق می کند. موفق ها شکست را بخشی از موفقیت می دانند و بر آن غلبه می کنند. پیگیری و مداومت ناشی از درست اندیشی است و این نشانه بارز انسان های موفق است. این عده به فعالیت خود ادامه می دهند همچنان می آموزند و به جلو حرکت می کنند. آن ها در جبهه نبرد ذهنشان موفق می شوند و همان نگرش توماس ادیسون را به نمایش می گذارند که وقتی در تجربه ای شکست می خورد بارها و بارها فعالیتش را تکرار می کرد. اگر شما می خواهید به رویای خود جامه عمل بپوشانید لازم است نگرش مشابهی پیدا کنید.

 

همچنین بخوانید:  چگونه رویای خود را استحکام بخشیم؟

 

برای نزدیک تر شدن به رویای خود بدانید که منابع مورد نیاز تحقق رویایتان به محض توقف شما متوقف می شوند، رابطه قدرتمندی میان حرکت ما به سوی رویاهایمان و منابعی که برای دستیابی به این رویاها احتیاج داریم وجود دارد. اغلب اوقات می خواهیم این منابع را ببینیم و بعد به سمت هدف حرکت کنیم اما وقتی این کار را می کنیم دور نمای ذهنی به دنبال منابع نمی رود، ابتدا ما رویایی در سر می پرورانیم بعد به سمت آن حرکت می کنیم. تنها در این صورت است که اشخاص و منابع دیگر خودشان را نشان می دهند.

برای رسیدن به رویاهایتان ثابت قدم باشید.

برای اینکه به رویای خود نزدیک تر شوید هر قدر هم به همه امکانات و احتمالات مراجعه کرده باشید باز هم کم است. کسانی به هدف و رویای خودشان دست می یابند که وقتی فکر می کنند دیگر نمی توانند ادامه دهند، به کارشان ادامه می دهند. آن ها هر روز که می گذرد به هدفشان نزدیک و نزدیک تر می شوند. گاه روزی چند اینچ بیشتر پیشرفت نمی کنند اما به هر صورت به جلو می روند.

رویا دورنمایی است که نه تنها شما را وادار به پیگیری آن در آینده می کند بلکه پیمانه ای است که پیشرفت روزانه شما را به سوی موفقیت می سنجد و انگیزه ای برای تلاش روزانه به دستتان می دهد. اگر رویایتان را به درستی انتخاب کرده باشید باید آن را پیگیرانه ادامه دهید.

آیا به رویایم نزدیک تر می شوم ؟

اگر به رویایتان نزدیک تر نمی شوید احتمالا دلیلش این است که پیگیری لازم را ندارید. راه رسیدن به پیگیری بیشتر تغییر کردن است نه اینکه کار قبلی را با تلاش بیشتر انجام دهید. طرز فکر خود را تغییر دهید.

  • آیا متقاعد شده اید که نمی توانید موفق شوید ؟
  • آیا خودتان و کاری را که می کنید منفی ارزیابی می کنید ؟
  • آیا از این می ترسید که شرایط برای دست به کار شدن مطلوب نباشد ؟
  • آیا وقتی منابعی در اختیار ندارید دست از تلاش بر می دارید ؟

اگر این طور است ذهنیت خود را تغییر دهید ببنید چه می توانید بکنید که چرخه منفی بافی را همین امروز در هم بشکنید.

چشم انداز خود را تغییر دهید.

آیا ذهنیت کوتاه مدتی برای تحقق رویایتان دارید ؟ آیا انتظار دارید که طی چند روز، چند هفته یا چند ماه به موفقیت برسید ؟ توجه داشته باشید رویای شما هر چه بزرگ تر باشد تحقق آن زمان طولانی تری وقت می گیرد. انتظارات خود را مورد بررسی دقیق قرار دهید. جدول زمانی منطقی تری برای رسیدن به رویاهای خود در نظر بگیرید.

عادات فکری خود را تغییر دهید.

امروز کدام پنج کاری باعث نزدیک تر شدن شما به رویایتان شده است ؟ مهم نیست که پیشرفت شما چقدر مختصر و تدریجی است. به گفته روبرت کولیر توجه داشته باشید که می گوید : موفقیت مجموعه ای از تلاش های کوچک هر روزه ماست، که هر روز آن ها را تکرار می کنیم تا در نهایت به نتیجه برسیم.

فراموش نکنیم کارهایی که هر روز انجام می دهید در نهایت نتیجه بخش خواهند بود تا عادت هایمان را تغییر ندهیم نتیجه متفاوتی کسب نخواهیم کرد، پس حتی با وجود شکست و تجارب تلخی که در حین راه کسب می کنیم باز هم ادامه می دهیم، مشکلی وجود ندارد اگر مدتی استراحت کنید و به بازبینی مسائل بنشینیم اما نا امید نمی شویم زیرا نا امیدی همان قبول شکست است، برای رویاهایمان، زندگی آینده و خوشبختی خود، خانواده و دیگران باید تمام تلاش خود را بکنیم تا در سنین پیری نگوییم ای کاش این کار را انجام می دادم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مرو تلخ را با خواص درمان ناراحتی های گوارشی، درمان سوزش معده، آنتی باکتریال، درمان سرماخوردگی، رفع درد مفاصل، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0