topNotif

برای حفاظت از لایه ازون چه کنیم؟

1844 بازدید
07 آبان 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

برای حفاظت از لایه ازون چه کنیم؟ آیا لایه ازون قابل ترمیم است؟

بازسازی لایه تخریب شده ازون از بزرگترین مبارزه هایی است که ما با آن روبرو خواهیم شد. این مسئله فوری و جدی است ولی هنوز خارج از کنترل نمی باشد. لایه ازون هنوز سر جای خود قرار داشته و ما می توانیم به کمک آن بشتابیم. اقدامات سازنده با درک چگونگی و علت تخریب آن و انجام کارهای مفیدی که هر یک از ما می توانیم انجام دهیم آغاز می شود.

آیا می دانید؟!

لایه ازون توسط گازهای انسان ساز که در خانه ها و ادارات در تمام جهان یافت می شوند تخریب می شود. هنوز هم از این گازها استفاده می شود. گاز فرئونی که در کولر ماشین ها، کولرهای گازی خانگی و یخچال ها به کار می رود نوعی گاز خطرناک است. بعضی از انواع اسفنج های پولی استایرین با این گازها ساخته می شوند. برعکس آنچه که شما تصور می کنید  این گازها فقط به هنگام فرآیندهای تولید رها نشده بلکه زمانی که اسفنج ها شکسته و یا خرد می شوند نیز رها می گردند. پس استایروفوم یخدان یکبار مصرفی که شما هفته پیش به یک پیک نیک برده بودید ممکن است هم اکنون در تخریب لایه ازون سهمی داشته باشید.

برای حفاظت از لایه ازون چه کنیم؟

برای حفاظت از لایه ازون چه کنیم؟

برای سال های متمادی این گازها به طور عادی در قوطی ها به عنوان عامل بیرون راننده مورد استفاده قرار می گرفته اند. لذا در سال 1978 مصرف این قوطی ها ممنوع شد. در اسپری های داروی آسم، پاک کننده های وی سی آر، چرخ خیاطی ها و غیره از گاز آروزول ها استفاده می شود که سمی است. بعضی از کپسول های آتش نشانی که در اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گیرند دارای هالون هایی به عنوان عامل راننده هستند. متاسفانه این هالون ها روزی به لایه ازون حمله خواهند کرد، حتی اگر از این کپسول ها هیچ موقع استفاده نشود زیرا گازهای تخریب کننده لایه ازون به تدریج به اتمسفر نشت می کنند.

 

همچنین بخوانید: سفر به مناطق گرمسیری و مشکلات آن

 

چه کار باید کرد؟

کپسول های آتش نشانی هالون دار را خریداری نکنید.

از اسفنج های پولی استایرین اجتناب کنید. این شامل مواد قالبی است که در بسته بندی ها (مثلا برای محافظت لوازم الکترونیکی و شکستنی به هنگام حمل و نقل)، کولرها و تکه های کوچک اسفنج ها که در بسته بندی ها موارد استفاده دارند، می شود.

مواظب کولرهای ماشین باشید. اگر فکر می کنید که واقعا نیاز به کولر دارید پیشنهاد می کنند که وقتی که کولر خراب می شود، تنها آن را دوباره با گاز پر نکنید آن را به طور صحیحی تعمیر نمایید. اگر درزهای نشت را نشود گرفت گازی که امروز به کولر تزریق کرده اید هفته دیگر به هوا راه خواهد یافت و باعث آسیب بیشتر لایه اوزون می شود.

آیا حفره‌های لایه ازون قابل ترمیم است؟

اگر کشورهای عضو کنوانسیون وین و پروتکل مونترال به تعهدات خود عمل کنند و مصرف مواد مخرب لایه ازون را طبق برنامه زمان بندی شده حذف کنند، چرخه طبیعی تشکیل ازون به حالت طبیعی خود بر می گردد و سوراخ‌ های لایه ازون ترمیم می شود، البته در شرایط مناسب و مساعد دست کم ۵۰ سال طول می کشد تا این حفره ها ترمیم شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق کاسنی  را با خواص تصفیه کننده خون، سفیدکننده پوست، درمان کم خونی، درمان بیماری های مزمن پوستی (بخصوص اگزما)، رفع یبوست، تقویت کبد، رفع رسوبات ادراری، برطرف کننده جوش های صورت، رفع ورم التهابی لثه و دندان ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0