برای گشایش قاعدگی چه کنیم ؟! (قاعده آورهای سریع)

23095 بازدید
11 آذر 96
سمانه
,

برای گشایش قاعدگی چه کنیم ؟! (قاعده آورهای سریع)

یکی از اختلالات قاعدگی در بانوان، عدم خونریزی به موقع در دوران قاعدگی می باشد که در علم پزشکی به آن آمنوره اطلاق می شود. شایع ترین علل آمنوره عبارتند از: سرکوب هیپوتالاموس، عدم تخمک گذاری مزمن، هایپرپرولاکتینمی، نارسایی تخمدان و اختلالات رحمی است. همچنین، استرس و اضطراب نیز یکی از اصلی ترین دلایل عدم خونریزی می باشد. خوشبختانه در طب سنتی گیاهان دارویی قاعده آور بسیاری برای درمان این مشکل توصیه شده است. لذا در این مقاله به شما خواهیم گفت که برای گشایش قاعدگی چه کنید.

قرص های بازکننده قاعدگی

قرص گیاهی :

این قرص می تواند در تنظیم و باز کردن عادت ماهیانه تاثیر شگفت آوری داشته باشد. برای تهیه این قرص گیاهی مقدار مساوی از گیاهان میخک، سورنجان، عاقرقرحا، جوز هندی، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، مصطکی، تخم پیاز، کبابه چینی و تخم یونجه را تهیه و خوب بکوبید تا نرم شود. سپس، آن را با عسل مخلوط نموده و به صورت قرص های یک نخودی در آورده و روزانه سه قرص میل نمایید. اگر سرعت بیشتری می خواهید در صورت امکان روزی 6 عدد از این قرص بازکننده پریود میل کنید. لازم به ذکر است قبل از مصرف بیش از 3 عدد از این قرص با پزشک متخصص مشورت نمایید.

قرص مر :

قرص مر در رفع سو مزاج رحم بسیار موثر است و در گرم کردن رحم به گفته علمای طب ایرانی نظیر ندارد. برای آماده سازی این قرص 9 گرم مر، 15 گرم ترمس، 6 گرم برگ سداب، 6 گرم پونه، 6 گرم کاکوتی، 6 گرم سکنجبین و 6 گرم جاوشیر تهیه کنید. ابتدا صمغ ها را روی حرارت ذوب نموده و مابقی داروهای گیاهی را پودر کرده و با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر ایجاد شود. سپس، از خمیر قرص های متعدد بسازید و خشک کنید. توصیه می شود روزانه از 3 تا 9 قرص به تناسب نیاز همراه با ابهل پخته و میل نمایید.

 

برای گشایش قاعدگی چه کنیم ؟! (قاعده آورهای سریع)

برای گشایش قاعدگی چه کنیم ؟! (قاعده آورهای سریع)

 

روغن باز کننده قاعدگی

در کتب سنتی آمده است که: اگر روغن بابونه چشم گاوی را در رحم فرو ببرید، خون حیض را به جریان می اندازد.

پودر باز کننده قاعدگی

برگ بید، گنه گنه، خربق سفید را بکوبید و الک کنید و مقدار بسیار کمی از دارو را به تناسب نیاز میل کنید، برای سهولت امر دارو ها را در کپسول ریخته روزانه چند کپسول به تناسب نیاز میل کنید.

نسخه های گیاهی جهت گشایش قاعدگی

نسخه اول:

دو مثقال دارچین و دو مثقال سیاه دانه را به همراه 30 گرم جند بیدستر و 30 گرم ابهل، کوبیده و الک کنید. سپس، دو برابر وزن این پودر آن را با عسل مخلوط کرده و هر روز صبح تا دو مثقال آن را میل کنید. این نسخه خون را به راحتی خارج می کند و اگر کم باشد آن را افزایش می دهد.

 نسخه دوم:

 به نسبت مساوی تخم کرفس، بادیان، مشک طرامشیع (کاکوتی) را جوشانده و هر روز یک لیوان با نبات میل کنید.

نسخه سوم:

کاکوتی، آویشن شیرازی، افسنتین، بابونه شیرازی، بادرنجبویه، پرسیاوشان، تخم کرفس، گل سرخ، رازیانه، تخم شوید و ریوند چینی، از هر کدام 2 مثقال تهیه کرده و مخلوط کنید. حال این ترکیب را به ده قسمت تقسیم کرده و 10 روز صبح ها با معده خالی (ناشتا) آن را جوشانده و میل نمایید.

نسخه چهارم:

کاکنج، مریم نخودی و گل بومادران، از هر کدام 3 مثقال تهیه کرده و مخلوط کنید. این ترکیب را به سه قسمت تقسیم کرده و 3 روز صبح ها با معده خالی (ناشتا) آن را مصرف نمایید.

نسخه پنجم:

ریشه ختمی، کاکوتی، گل ختمی، تخم کرفس، تخم شوید، پرسیاوشان، رازیانه، بادرنجبویه، پوست هلیله زرد و شاهتره از هر کدام 2 مثقال تهیه کرده و مخلوط کنید. حال این ترکیب را به ده قسمت تقسیم کرده و 10 روز صبح ها با معده خالی (ناشتا) آن را جوشانده و میل نمایید.

نسخه ششم:

گل گاوزبان، گل ریواس، گل حماض، گل بابونه، گل بومادران، ریشه هلیمون (ریشه نوعی مارچوبه)، ریشه ایرسا، مریم نخودی و ریشه شاه توت از هر کدام 2 مثقال تهیه کرده و مخلوط کنید. حال این ترکیب را به ده قسمت تقسیم کرده و 10 روز صبح ها با معده خالی (ناشتا) آن را جوشانده و میل نمایید.

نسخه هفتم:

ریشه شاه توت، ناخنک، کاکنج از هر کدام 3 مثقال تهیه کرده و مخلوط کنید. این ترکیب را به سه قسمت تقسیم کرده و 3 روز صبح ها با معده خالی (ناشتا) آن را مصرف نمایید.

 

همچنین بخوانید:  علل، علائم و درمان بیماری آمنوره (توقف یا عدم خونریزی در قاعدگی)

 

فرزجه (شیاف) باز کننده و گشایش قاعدگی

شیاف اول:

فرزجه (یا شیاف، شافه، پرزه، پرزگ) به داروهایی اطلاق می شود که با پنبه (یا پشم یا پارچه) به صورت خشک کرده روی دهانه رحم قرار می دهند که شیاف نیز از انواع آن است. سداب، مرصاف، فودنج بری (پودنه)، مویز بی دانه، ابهل را به میزان مساوی کوبیده و نرم کنید و مقداری زهره گاو (متناسب با سایر داروها) به ترکیب افزوده  و به اندازه شیاف در آورید و استعمال کنید. در کتب سنتی آمده است که این شیاف حتی حیض هفت سال بسته شده را باز نموده است.

شیاف دوم:

تخم مره، سداب، مرصاف، ابهل و رازیانه را به میزان مساوی کوبیده و به اندازه شیاف در آورید و استعمال کنید.

درمان کیست تخمدان :

ممکن است کیست تخمدان عامل بند آمدن حیض باشد، (درمان گیاهی کیست تخمدان) برای درمان کیست تخمدان می توانید حنظل، رب ریوند، هلیله سیاه، گل سرخ، تخم کرفس، زنیان، کبابه چینی و سنا را کوبیده و نرم کنید و از ریزترین الک بگذرانید. حال مقداری صمغ مقل را با آب بجوشانید و داروها را در آب آن خمیر کرده و مقداری عسل را با آن مخلوط نمایید و به صورت قرص های یک نخودی در آورید و روزانه از 3 تا 9 عدد آن را میل کنید. کسانی که از خوردن جوشانده عاجز می باشند، می توانند به جای آن همراه با مصرف داروی آبزن (استفاده از داروی گیاهی در وان حمام یا تشت آب) یا داروی تزریقی قرص فوق را مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

باقلای مصری را با خواص کمک به کاهش وزن، افزایش سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان ها، کاهش بیماری های قلبی، کاهش فشار خون، بهبود دستگاه گوارش، پیشگیری از یبوست، کاهش ابتلا به کم خونی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. میترا
    21 اسفند 1401

    سلام و تشکر از مطالب تخصصی و خوبتون.
    من بعلت مصرف قرص اورژانس دو روز پس از اتمام پریودی،
    متاسفانه دچار لکه بینی شدم ک این لکه بینی یک هفته پس از مصرف قرص شروع و امروز روز 8 ام لکه بینی است و کمر درد شدید دارم و امروز میزان خونریزی بیشتر بود.
    آیا بنظر شما داروی گیاهی قاعده آور مصرف کنم تا کامل پریود شوم؟و در چنین صورتی از شر لکه بینی خلاص میشوم؟یا تا یک هفته دیگر ک تاریخ پریودیم هست صبر کنم؟ایا 8 روز لکه بینی مداوم نگران کننده نیست؟در ضمن تست بارداری توسط بیبی چک منفی بوده است.

0