topNotif

برخی از واکنش های بدن هنگام آلرژی

2056 بازدید
17 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 28 آذر 1400

برخی از واکنش های بدن هنگام آلرژی و برطرف کردن آن

آلرژی واکنش غیر عادی بدن نسبت به نوعی غذا، گیاه، دارو و … است. اگر نقطه ای از پوست شما بسوزد، واکنش بدن تان این است که پوست تان قرمز می شود و تاول می زند. این واکنش، غیر عادی نیست. هر کس پوستش بسوزد این حالت به او دست می دهد. اما اگر غذای مخصوصی بخورید و پوست تان قرمز شود در حالی که دوستان شما که همین غذا را می خورند هیچ احساس ناراحتی نمی کنند، در این صورت می گوییم شما نسبت به آن غذا آلرژی دارید.

در هنگام آلرژی، بدن چه می کند ؟

وقتی آلرژی دارید بدن تان پادتن هایی درست می کند نه بر ضد میکروب ها بلکه بر ضد چیزهای معمولی که به اندازه میکروب ضرر ندارند، چیزهایی مثل گرد و غبار، موی گربه یا انواع غذا. حال اگر نسبت به این قبیل چیزها آلرژی داشته باشید، وقتی نزدیک آن ها می شوید این پادتن ها در شما ایجاد ناراحتی می کنند. این واکنش سبب می شود که بدن تان یک ماده قوی به نام هیستامین ترشح کند. ناراحتی هایی که زمان آلرژی حس می کنید مربوط به هیستامین است.

برخی از واکنش های بدن هنگام آلرژی

برخی از واکنش های بدن هنگام آلرژی

چه چیزهایی هستند که افراد نسبت به آن ها آلرژی دارند ؟

خیلی چیزها هستند که در بعضی افراد آلرژی پدید می آورند. اما بعضی اشیا بیش از چیزهای دیگر آلرژی تولید می کنند. برخی از چیزهای معمولی که افراد نسبت به آن ها آلرژی دارند از این قرارند : خوراکی هایی مانند شیر، تخم مرغ، گندم، شکلات، گردو، فندق، توت فرنگی و ماهی، چیزهایی که از راه تنفس وارد بدن می شوند مانند گرده ی گیاهان، گرد و غبار، موی حیوانات و دود سیگار. چیزهایی که به آن ها دست می زنید مانند گیاه پیچک سمی، بلوط سمی، سماق سمی، موی نرم حیوانات، چرم، پلاستیک، فلزات، لوازم آرایش، حشره کش، داروهایی مانند آسپرین و پنی سیلین.

برخی از واکنش های بدن هنگام آلرژی :

یک واکنش، کهیر است که بدن در برابر بعضی چیزها مانند پیچک سمی نشان می دهد. واکنش های دیگری عبارتند از : خارش پوست، ورم کردن بعضی از اعضای بدن، خس خس کردن و دشواری بیرون دادن نفس از ریه، عطسه و آبریزش بینی، اشک آمدن از چشم، سردرد و بعضی ناراحتی های دیگر.

 

همچنین بخوانید:  این اشتباهات می تواند آلرژی فصلی شما را بدتر کند

 

برطرف کردن آلرژی :

یک راه برای دور ماندن از ناراحتی های آلرژی این است آن چه نسبت به آن حساسیت دارید پرهیز کنید. اگر نسبت به توت فرنگی آلرژی دارید هیچ وقت توت فرنگی نخورید، به ناراحتی های این گونه آلرژی دچار نمی شوید، اما آلرژی شما برطرف نشده است، فقط از ناراحتی های آن دوری کرده اید. شما می توانید از توت فرنگی یا گربه پرهیز کنید در صورتی که آلرژی شما مربوط به این چیزها باشد. اما اگر نسبت به گرد و غبار یا گرده ی گیاهان یا چیزهای دیگری که در هوا است آلرژی داشته باشید، پرهیز کردن از آن ها بسیار مشکل است، در آن صورت، طبیب خانوادگی تان یا پزشک متخصص آلرژی ممکن است آمپولی تجویز کند که ناراحتی شما تسکین بخشد.

آمپول آلرژی چه اثری دارد ؟

پزشک مقدار بسیار کمی از ماده ای را که نسبت به آن آلرژی دارید به شما تزریق می کند. بعد از چند روز آمپول دیگری تزریق می کند که مقدار ماده ی مزبور در آن اندکی بیشتر است. به تدریج که مقدار بیشتری از این ماده به شما تزریق می شود، بدن تان در مقابل آلرژی مقاومت پیدا می کند و ناراحتی تان کاهش می یابد.

داروهای دیگری که برای آلرژی وجود دارد :

داروهایی وجود دارند که ناراحتی های مربوط به آلرژی را تسکین می دهند. معروفترین دارو برای افراد مبتلا به آلرژی آنتی هیستامین است. آنتی هیستامین با هیستامینی که علت اصلی ناراحتی های آلرژی است مقابله می کند و نمی گذارد زیاد اسباب زحمت بشود.  

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پوست درخت بید را با خواص جلوگیری از لخته شدن خون، درمان دردهای مفصلی، تسکین میگرن و سردرد،  درمان تب بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0