topNotif

بررسی فواید میوه کیوی زرد و عوارض مصرف آن

1619 بازدید
19 آبان 00
مروارید

بررسی فواید میوه کیوی زرد و عوارض مصرف آن

خاستگاه کیوی شمال چین است و نام علمی آن Actinidia chinensis می باشد و به میوه انگور چینی نیز معروف است. بهترین نوع آن ها آن هایی هستند که در آفتاب می رویند. برای مصرف بهتر است کمی نرم باشد و اگر خیلی نرم باشد برای خوردن مناسب نیست. کیوی زرد با پوست برنزی رنگ و نوک نوک تیز آن در یک انتها متمایز می شود و از نظر طعم با کیوی سبز تفاوت دارد، زیرا تند کمتری دارد و طعمی گرمسیری دارد. این مقاله درمورد بررسی فواید میوه کیوی زرد و عوارض مصرف آن می باشد، با ما همراه باشید؛

 

بررسی فواید میوه کیوی زرد و عوارض مصرف آن

بررسی فواید میوه کیوی زرد و عوارض مصرف آن

 

بررسی فواید میوه کیوی زرد

مطالعه ای که در سال 2013 در مجله علوم تغذیه منتشر شد نشان داد که مصرف کیوی زرد باعث کاهش اختلالات خلقی، خستگی شده و موجب افزایش انرژی و فعالیت می شود و ویتامین ث موجود در کیوی زرد تاثیر مثبتی در بهبود خلق و خو دارد.

ضد قارچ

طبق مطالعه ای که در سال 2004 در مجله Peptides منتشر شد، پروتئین Actinchinin موجود در کیوی زرد، دارای خواص ضد قارچی موثری برای برخی از انواع قارچ ها مانند Fusarium oxysporum است که به پروتئین موجود در کیوی سبز پاسخ نمی دهد.

 

همچنین بخوانید: فواید کیوی برای حفظ سلامت بدن و خواص درمانی آن

 

سلامت قلب و عروق

طبق مطالعه ای که در سال 2018 در مجله Nutrients منتشر شد، خوردن روزانه کیوی زرد منجر به افزایش غلظت ویتامین ث در پلاسمای خون به میزان قابل توجهی می شود و فرآیندهای متابولیک و سلامت قلب و عروق خونی را اندکی بهبود می بخشد.

عفونت دستگاه تنفسی

مطالعه ای که در مجله تغذیه بریتانیا در سال 2011 منتشر شد به این نتیجه رسید که مصرف کیوی زرد علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، شدت و طول مدت آن را کاهش می دهد و علاوه بر آن غلظت ویتامین ث را در خون افراد مسن سالم افزایش می دهد.

درمان کم خونی

مطالعه ای که در سال 2011 در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که مصرف کیوی زرد همراه با صبحانه غنی شده با آهن، وضعیت ذخایر آهن خون را در زنان مبتلا به کم خونی بهبود می بخشد.

عوارض مصرف کیوی زرد

کیوی اغلب در صورت مصرف در مقادیر متوسط ​​برای اکثر افراد بی خطر تلقی می شود و برای افرادی که به آن حساسیت دارند می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند و علائم آن سوء هاضمه، استفراغ و کهیر است. کیوی اغلب برای بارداری و شیردهی بی خطر در نظر گرفته می شود تا زمانی که در مقادیر متوسط ​​مصرف شود.

 

همچنین بخوانید: کاشت کیوی در منزل / با رعایت 10 نکته در خانه کیوی بکارید!

 

موارد منع مصرف کیوی زرد

در مصرف کیوی زرد در برخی موارد از جمله موارد زیر باید احتیاط کرد:

اختلالات خونریزی

کیوی ممکن است لخته شدن خون را کند کند که منجر به افزایش خونریزی و بدتر شدن اختلالات خونریزی می شود.

اعمال جراحی

از آنجایی که کیوی ممکن است لخته شدن خون را در افراد کند کند، بنابراین ممکن است خطر خونریزی حین جراحی را افزایش دهد، بنابراین باید حداقل دو هفته قبل از عمل برنامه ریزی شده، مصرف کیوی را متوقف کنید.

آلرژی

کیوی ممکن است در افرادی که به میوه‌ها، گیاهان یا ادویه‌ها حساسیت دارند، واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند. (مواد غذایی مانند: آووکادو، انجیر، فندق،لاتکس، دانه‌های خشخاش، دانه‌های کنجد یا گندم)

تداخلات دارویی

داروهای ضد فشار خون

مصرف کیوی همراه با این داروها ممکن است در برخی افراد منجر به افت شدید فشار خون شود، نباید مقادیر زیادی از آن را در کنار داروهای ضد فشار خون مصرف کنید.

داروهای ضد انعقاد

کیوی ممکن است لخته شدن خون را کند کند، بنابراین مصرف آن با داروهایی که لخته شدن خون را کند می کند، ممکن است احتمال کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر خیار را، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. عباس
    22 آذر 1402

    درود بر شما دقیقا نظریه شما در مورد کیوی خصوصا کیوه طلایی برای بنده که پلاویکس میخورم درست است هم خون بیش از معمول رقیق میشود هم حساسیت پوستی ایجاد می کند .شخصا ثابت شد
    متشکرم از اطلاع رسانی شما

0