برونشیت یا التهاب و حساسیت ریه

20403 بازدید
09 اردیبهشت 97
سمانه
,

برونشیت یا التهاب ریه !

عوارض مشخص : یک التهاب ریه حاد به طور معمول با یک بیماری سرماخوردگی توام می شود، برونشیت  (Bronchitis) دارای مراحلی است که در هنگام شروع با استفاده از اقدامات خردیاری امکان زیادی برای جلوگیری از توسعه آن وجود دارد، نشانه های مشخص این مراحل عبارتند از :

  • احساس سوزش در سینه و تحریک های درد آلود سرفه
  • تحریک سرفه بیشتر شده و سرفه های خشک و خشن بیشتر و در انتها سرفه ها نرم تر شده و خلط زرد رنگ مایل به سفیدی از سینه ترشح می شود.
  • برونشیت گاهی با تب همراه است.
  • یک برونشیت درمان نشده می تواند حالت مزمن به خود بگیرد که با اقدام سریع می توان از این حالت خودداری کرد.

علت های احتمالی !

علم پزشکی برونشیت را به دو گروه حاد و مزمن یا مقطعی و مداوم تقسیم می کند. برونشیت در اکثر موارد به عنوان پیامد یک سرماخوردگی ظهور می کند. سرماخوردگی ای که در گذشته سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و توان مبارزه با ویروس ها و میکروب ها را کاهش داده است. در اغلب موارد ویروس ها عامل تحریک و شروع برونشیت هستند و بیماری در موارد نادر منشا باکتری دارد.

وضعیت روانی فرد اثر تعیین کننده ای در توسعه بیماری برونشیت یا التهاب ریه دارد، یافته های علمی جدید در سال های اخیر نشان داده اند که در دوره بحران های روانی فعالیت دفاعی سیستم ایمنی کاهش یافته و محرک های مختلف به راحتی در مخاط فوقانی و تحتانی دستگاه تنفس جای می گیرند و به این ترتیب یک سرماخوردگی ساده و خفیف به یک برونشیت سنگین تبدیل می شود.

برونشیت یا التهاب و حساسیت ریه

برونشیت یا التهاب و حساسیت ریه

زمینه های نهفته روانی !

مفهوم سمبولیک اصلی برونشیت با توجه به بعد فیزیکی بیماری مشخص می شود بیمار ویروس های مهاجم و گلبول های مدافعی را که در این کارزار تلف شده اند همراه با خلط بدن با سرفه دفع می کند، یعنی آنچه را که بیماری به وجود آورده است با سرفه دفع می شود بنابراین خواسته و پیشنهاد بیماری این است که با یک عامل قدرتمند و فعال سنگینی و فشار اتفاقات مزاحم را از خود برانید.

خودیاری و درمان های جایگزین !

  • با اقدامات پیشگیری از وقوع بیماری های برونشیت جلوگیری کنید.
  • برنامه زندگی خود را به گونه ای تنظیم کنید که فشار کمتری به شما وارد آید و تا حد ممکن از تنفس هوای آلوده خودداری کنید.
  • سعی کنید سیگار نکشید چون با انجام این عمل وضعیت خود را بدتر می کنید.
  • پاشویه با آب گرم که به تدریج دمای آب بیشتر می شود نیز مفید است.
  • هشت قاشق چای خوری ریحان و هشت قاشق چای خوری گیاه دم اسب را در یک لیتر آب جوش ریخته و مدتی حرارت دهید هر دو دم کرده را در یک سطل گود یا وان حمام ریخته و آب سرد به آن اضافه کنید تا حرارت آن به حدود 33 درجه برسد. پاها را درون آب قرار داده و با افزودن تدریجی آب گرم حرارت آن را تا 42 درجه افزایش دهید بعد از پاشویه پاها را خشک کرده و جوراب گرم بپوشید و مانند هر استحمام طبی دیگر مدت نیم ساعت استراحت کنید.
  • به محض اینکه توان فعالیت خود را به دست آورید فعالیت های دفاعی سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می شود.

 

همچنین بخوانید:  دمنوش برای آلودگی هوا

 

حساسیت ریه ها یا آسم !

عوارض مشخصه :

آسم بر خلاف برونشیت با حمله شروع می شود تنفس بریده بریده شده و بازدم مشکل می شود، نفس به سختی از ریه ها خارج شده و با خروج خود صدایی شبیه سوت تولید می کند که دکترها به آن جی من گویند. شخص مبتلا به رشته واکنش دفاعی سیستم ایمنی بدن است که به منظور محافظت از بدن ایجاد می شود، ولی در حقیقت همین شدت واکنش هاست که به بدن آسیب می رساند.

در یک حمله آسم هورمون های خاصی زیاد می شوند این هورمون ها موجب ترشح اضافی هیستامین می گردند و در نهایت سطوح مخاطی ورم می کنند و این تورم موجب تنگ شدن راه تنفس می گردد. در آسم آلرژیک که عوامل حساسیت زا موجب تحریک بیماری می شوند تنگی مجرای تنفس موجب وحشت بیمار شده و این وحشت موجب تشدید حمله می شود.

شرایط روانی در آسم غیر آلرژیک از عوامل اصلی بروز حمله است. در اینجا شرایط روانی و وحشت می توانند یک حمله را فعال کنند زیرا ترس موجب انقباض عضلات ریه می شود که نتیجه آن کم شدن گنجایش تنفس ریه است و بیمار آن را به صورت نفس تنگی احساس می کند.

زمینه های نهفته روانی !

غشا رویی ریه در مفهوم کلی نوعی پوست محسوب می شود و با این عنوان وظیفه تماس و ارتباط با دنیای خارج از جسم را دارد. تحقیقات روانی و روان تنی نشان داده اند که بیشتر افراد مبتلا به آسم در ارتباط با محیط پیرامون خود مشکل دارند. این افراد از یک سو نمی توانند در ارتباط با دیگران حد و مرزی بگذارند و از یک سو نمی توانند در ارتباط با دیگران حد و مرزی را برای خود نگه دارند و از سوی دیگر مسائل زیادی را به درون خود راه داده و بر خود تحمیل می کنند، مسایلی که در واقع باید در دنیای خارج از جسم و ذهن شخص باقی بمانند و گاهی اوقات هرگز از این مسائل اضافی رها نمی شوند و به این ترتیب مشکلات را بیش از ظرفیت و توان خود تحمل می کنند.

مبتلایان به آسم در کودکی و گذشته دور خود اغلب با ناکامی مواجهه بوده و به این دلیل دارای رفتار بسته و منزوی هستند، اغلب اوقات این افراد شهامت ندارند که قدم جلو گذارده و در مورد احساسات خود صحبت کنند و یا در قبال وظایف اضافی که تقبل کرده اند از خود سلب مسئولیت نمایند.

خودیاری و درمان های جایگزین !

رسیدگی به بیماری آسم از وظایف یک پزشک است و یک حمله آسم به طور حتم نیاز به مراقبت پزشکی دارد ولی در یک معالجه طولانی خودیاری بیمار نیز اثر تعیین کننده دارد. شرایط بروز حمله را شناسایی کنید، تهیه یادداشت از حمله ها و شرایط آن ها در این موارد به شما کمک می کند. به احتمال زیاد مبتلایان به آسم عادت به خودخوری دارند، گریه از انباشته شدن احساست جلوگیری می کند و مسایل بسیاری را می شوید و بیرون می ریزد پس سعی کنید گریه کرده و کمتر خودخوری کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

افسنطین را با خواص تصفیه کننده خون، درمان گلودرد، مقوی قلب، تب بر، مدر بول، ضد کرم های لوله ای و انگل های دیگر، اشتها آور، قابض، درمان اسهال های سرد مزاج، دافع صفرا، تقویت حافظه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. علیرضا
    24 تیر 1399

    مطالبی که در مورد خودیاری نوشته شده خیلی جالب و مفیده

  2. فرید
    4 تیر 1399

    مطالب جالب بود مخصوصا روش های درمان

0