topNotif

ارتباط با فرزند بعد از طلاق و جدایی

1552 بازدید
16 اردیبهشت 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

ارتباط با فرزند بعد از طلاق و جدایی

والدین باید نشان دهند که فرزند خود را دوست دارند و هنوز هم می خواهند در زندگی او دخالت کنند. هر دوی آن ها باید ترتیبی بدهند که فرزندشان را در فواصل منظم و طبق برنامه ای قابل فهم ببینند. والدین باید با فرزند خود وقت صرف کنند در آخر هفته ها و تعطیلات فرزندشان را بیرون ببرند و در طول هفته از احوال او خبردار باشند. پدر یا مادری که بچه با او زندگی می کند باید حمایتگر باشد و مانع رابطه او با والد دیگر نشود. والدین باید درک کنند که اگر با هم دوستانه رفتار کنند رابطه هر دوی آن ها آسانتر خواهد بود.

کارهایی که والدین نباید انجام دهند !

کودکان نسبت به والدین خود احساس علاقه و وفاداری می کنند بنابراین برای آن ها ناراحت کننده است اگر یکی از والدین از آن ها به عنوان ابزاری بر علیه دیگری استفاده کنند. هرگز نباید یکی از والدین دیگری را تحقیر و از وی با بی مهری انتقاد کند یا سعی کند بچه ها را علیه دیگری بشوراند. نباید باج گیری عاطفی انجام دهند یا سعی کنند از کودک برای کسب اطلاعات استفاده کنند.

ارتباط با فرزند بعد از طلاق و جدایی

ارتباط با فرزند بعد از طلاق و جدایی

تصمیم در مورد اینکه کودکان با چه کسی زندگی کنند ؟!

تصمیم در این مورد که با چه کسی زندگی کنید جز در صورتی که یکی از والدین خود را کاملا بر دیگری ترجیح دهید و با دیگری حقیقتا نتوانید سر کنید برای شما دشوار خواهد بود که تصمیم بگیرید با کدامیک از آن ها زندگی کنید مثلا شاید پدرتان را ترجیح می دهید اما در مورد مادرتان احساس مسئولیت می کنید و می خواهید مطمئن باشید که وضع خوبی دارد و در مشکلات به او کمک کنید.

شاید هم احساس کنید اگر زندگی با یکی از والدین را انتخاب کنید دیگری را ناراحت کرده اید، تصمیم گیری در این مورد برای بسیاری از کودکان سخت است اما وقتی دارید این تصمیم بسیار دشوار را می گیرید باید سعی کنید خودخواه تر از آن که احساس می کنید باشید، باید خوشبختی خودتان را در صدر اولویت ها قرار دهید شما باید زندگی خودتان را بکنید. فراموش نکنید که والدین شما بزرگ شده اند و باید بتوانند زندگی خودشان را اداره کنند اگر هم نمی توانند تقصیر شما نیست. بنابراین کسی را انتخاب کنید که احساس می کنید زندگی با او برای شما مناسب تر است و با او خوشبخت تر خواهید بود.

جدایی از برادر و خواهر !

اگر به دلیل طلاق یا مرگ والدین از برادر و خواهر خود جدا شوید شاید حس کنید زندگی تان غیر قابل تحمل تر شده است. همه ما بیش از آنچه فکر می کنیم به برادر و خواهر خود متکی هستیم، خیلی اوقات شاید آن ها فقط مایه تحریک اعصاب و مزاحم آسایش به نظر برسند اما معمولا می توان برای رفع تنهایی، حمایت روحی و عاطفی، گرفتن ایده های جدید و شنیدن تجربه هایشان به آن ها تکیه کرد.

گاهی روابط بسیار عمیقی بین برادر و خواهر وجود دارد که اگر قطع شود موجب ناراحتی شدید آن ها می شود، اگر خانواده شما دچار مشکل شده هر کاری می کنید تماس خود را با برادر و خواهرتان از دست ندهید. هر وقت می توانید به آن ها تلفن کنید یا تا می توانید به آن ها نامه بنویسید. گاهی فقط شنیدن یک صدای آشنا یا دریافت پاسخ یک نامه می تواند بسیار مایه تسلی خاطر و آرامش انسان شود به یاد داشته باشید که برادر و خواهر شما به همان رنج هایی که شما می کشید مبتلا هستند و اگر دور هم جمع شوید و یادداشت هایتان را درباره احساسات خود با هم تبادل کنید بسیار مفید خواهد بود. تنها کسانی که با شما در مورد والدین و خانواده تان تجربه یکسانی دارند برادر و خواهرتان هستند. این پیوند مشترک به شما قدرت زیادی می بخشد.

 

  همچنین بخوانید: جدایی والدین و آسیب های روحی به فرزندان  

 

بازیابی اعتماد به نفس کودکان پس از جدایی والدین  !

وقتی والدینتان از هم جدا می شوند ممکن است احساس ضعف و آسیب پذیری کنید و حس کنید اعتماد به نفس خود را به تمامی از دست داده اید خصوصا در مورد دوست پیدا کردن و ایجاد روابط، در این صورت شاید خودتان را در دنیای کوچک خود ساخته ای محبوس کنید تا خود را در قبال آسیب های بیشتر محافظت کنید و شاید حس تدافعی، اکراه از روابط جدید، ترس از اعتماد به دیگران در شما ایجاد شود. در این گونه شرایط، کندی در دوست شدن با دیگران مشکلی شایع است.

با همه این ها، نوجوانانی هستند که حس می کنند جدایی والدینشان جنبه های مثبتی نیز دارد و شخصا امتیازاتی کسب کرده اند مثلا از این به بعد مادرتان باید به سرکار برود و شما باید از برادر و خواهر کوچکتر خود مراقبت کنید یا در اداره کردن خانه مشارکت بیشتری داشته باشید در واقع مسئولیت های شما افزایش یافته است. این امر ممکن است به شما کمک کند احساس بلوغ و در نتیجه اعتماد و اتکا به نفس بیشتری داشته باشید.

می شود گفت حقیقتا بزرگ و بالغ شده اید اگر این را نیز درک کنید که هرچند پدر و مادرتان طلاق گرفته اند آن ها زمانی با هم شاد بودند و طلاق همه جنبه های مثبت ازدواج آن ها را از میان نبرده است. این طرز فکر به شما کمک می کند با فروپاشی خانواده بیشتر سازگار شوید و اعتماد به نفس جدیدی برای ایجاد روابط جدید کسب کنید.

 

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون تقويت اعصاب را با خواص تقويت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0