بهبود گردش خون و فواید آن برای سلامتی بدن

3195 بازدید
13 اسفند 96
آلاله
,

جریان عادی خون، ضامن سلامتی

راه های بهبود گردش خون و فواید آن برای سلامتی بدن

سلول های دفاعی و آنتی بادی ها تنها در صورتی می توانند به خوبی به وظیفه خود عمل کنند که جریان خون، طبیعی و سالم باشد. هر چه گردش خـون در بدن بهتر باشد، رگ ها هم بهتر می توانند به کار خود یعنی ارتباط میان اندام ها و اعضا و سایر وظایفشان عمل کنند. در نقصان جریان طبیعی گردش خون، سلول های دفاعی به کمک می آیند و آنتی بادی ها سریع و به تعداد کافی به سوی مقصدهای مورد نظر می روند. در این حالت است که نیروهای دفاعی سیستم دفاعی به اندازه ای نیستند تا در برابر بیماری مقابله کنند. در مداوای خونی، نیروهای دفاعی پوشش پوست، آسیب می بینند و کمتر از ضد بیماری ها حمایت می کنند.

مکان های خیلی سرد برای پوست و گردش خون مضر است و ممکن است در سیستم دفاعی بدن هم اختلال ایجاد کند. اما تحریک و آب درمانی (آب با درجه حرارت مناسب برای بدن) توصیه می شود.

جهت سلامتی و گردش خون، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید :

تحرک در هوای آزاد و تازه همیشه جریان گردش خون را تحریک می کند. در این حالت سیستم ایمنی قوی می شود. شما می توانید با توجه به علاقه و استعداد خود، حرکات ورزشی را انجام دهید ؛ ورزش هایی مثل یوگا و ورزش های تمرکزی، پریدن از روی موانع و دویدن. در ابتدا آهسته و به مدت کوتاهی بدوید، سپس این زمان را به سی تا چهل دقیقه افزایش دهید.

بهبود گردش خون و فواید آن برای سلامتی بدن

بهبود گردش خون و فواید آن برای سلامتی بدن

شنا کردن ورزش بسیار مناسبی است که مخصوصا برای درد مفاصل توصیه می شود. ورزش مناسب دوچرخه سواری برای همه پیشنهاد می شود، به خصوص که دوچرخه سواری در یک مسیر مستقیم باشد و بدون شیب، تا بیش از اندازه به شما فشار وارد نشود. پیاده روی برای افراد مسن مفید است و به گردش خون کمک می کند. برای مراقبت از زانو، از یک چوب دستی استفاده کنید. در صورتی که زانوها و مفاصل شما سالم هستند، تنیس و اسکواش را پیشنهاد می کنیم.

 

    همچنین بخوانید: ماجرای کشف گروه های خونی

 

روش های دیگر برای تحریک گردش خون :

در صورتی که به ورزش میل و رغبت ندارید، روش های دیگری وجود دارد که گردش خون را تحریک می کند و گردش خون را به کار می اندازد. کودکان مستعد به بیماری عفونی می توانند نیروهای دفاعی خودشان را با استفاده از حمام و آب درمانی تقویت کنند. در اینجا به شما یکی از مهم ترین دوره های درمانی کوتاه مدت را معرفی می کنیم که می تواند بسیار موثر باشد. ماساژ بدن با استفاده از برس های خشک که می تواند جریان خون را به حرکت درآورد.

این کار باید در یک اتاق گرم و بدون کوران صورت گیرد. برای این کار شما به یک برس متوسط سخت از جنس الیاف طبیعی احتیاج دارید. از پای راست شروع کنید و به آرامی برس بکشید. به طور یکنواخت از بیرون به طرف داخل و روی ساق پا فشار بیاورید. به همین روش ساق پای چپ را تا رگ های پا برس بکشید.

همین کار را برای بازوها انجام دهید. اما این بار از دست راست شروع کنید و تا بالای سینه و شکم ادامه دهید. در پایان پشت خود را نیز برس بکشید. سه تا چهار دقیقه طول می کشد تا پوست قرمز شود. شما می توانید این کار را برای بچه ها و به منظور جلوگیری از سرماخوردگی آن ها هم انجام دهید. پوست حساس بچه ها را با فشار کم برس بکشید، زیرا پوست باید به آرامی قرمز شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شکر قهوه ای را با خواص کاهش سلولیت، لایه بردار پوست، آرامش بخش اعصاب، اشتها آور،کند کردن روند پیری و بهبود گردش خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0