دمنوش مناسب گروه خونی شما همراه با آموزش طرز تهیه دمنوش

3840 بازدید
29 آبان 97
بهاره
,,

بهترین دمنوش (یا چای) برای هر گروه خونی چیست؟

گروه خون نقش مهمی در سلامتی هر فرد ایفا می کند. معمولا، هر آنچه که ما می خوریم و می نوشیدیم، بر سلامتی و بدن ما تاثیر می گذارد. تحقیقات زیادی در مورد نوع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز هر گروه خونی انجام شده است. همچنین، تحقیقات زیادی درباره نوع رژیم غذایی و غذاهای مفید بر اساس هر گروه خونی نیز صورت گرفته است. در کل بین گروه خونی و آنچه که شما می خوردید و یا می نوشید، ارتباطی وجود دارد. حال به شما خواهیم گفت، بهترین دمنوش مناسب گروه خونی شما چیست.

بیشتر مردم روز خود را با چای شروع می کنند. چای و انواع دمنوش ها نه تنها باعث افزایش انرژی و سلامت بدن می شوند، بلکه بدن را از انواع بیماری ها محافظت می کنند. دمنوش های گیاهی و چای های طبیعی دارای مزایای بسیاری هستند.

بهترین دمنوش مناسب گروه خونی شما

گروه خونی نوع او (O)

افراد با گروه خونی نوع او (O) اغلب مشکلات معده دارند. گاهی اوقات استرس بیش از حد در این افراد، مشکلات معده را چند برابر می کند. بنابراین، این گروه خونی باید دمنوش زنجبیل یا چای سبز بنوشند. همچنین، این افراد باید مصرف چای همراه با شیر را کاهش دهند.

دمنوش زنجبیل و دارچین برای گروه خونی نوع او (O)

در سه لیوان آب جوش، یک تکه 5 سانتیمتری زنجبیل و یک قاشق غذاخوری چوب دارچین خرد شده اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با دو قاشق غذاخوری عسل میل نمایید.

دمنوش مناسب گروه خونی شما

دمنوش مناسب گروه خونی شما

گروه خونی نوع آ (A)

تحقیقات نشان می دهد که، افراد با گروه خونی نوع آ (A) بیشتر نگران و مضطرب هستند. اگر گروه خون شما نیز نوع آ (A) است، باید چای گل همیشه بهار، چای آویشن و چای گل یاس را بنوشید.

دمنوش چای سبز و آویشن برای گروه خونی نوع آ (A)

در سه لیوان آب جوش، دو قاشق غذاخوری برگ تازه آویشن و یک قاشق غذاخوری چای سبز اضافه کنید و اجازه دهید این دمنوش 15 الی 20 دقیقه دم بکشد. بعد از صاف کردن آن را میل نمایید. می توانید دو قاشق غذاخوری عسل و کمی لیمو ترش تازه برای طعم بهتر اضافه کنید. البته اگر برگ تازه آویشن در دسترس نبود می توانید از پودر آویشن استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: دمنوش گیاهی مخصوص خودتان را درست کنید

 

اگر گروه خونی نوع ب دارید بهترین دمنوش مناسب گروه خونی شما چیست؟

گروه خونی نوع ب (B)

افراد با گروه خونی نوع ب (B) افراد کم تحرک و کندی هستند. آن ها در معرض اضافه وزن افزایش هستند و اکثرا مشکلات گوارشی همچون مشکل هضم دارند، بنابراین، چنین افرادی باید قطعا چای سبز بنوشند. همچنین می توانند چای سبز را به همراه یک قاشق چای خوری لیمو بنوشند.

دمنوش چای سبز، دارچین و هل برای گروه خونی نوع ب (B)

در دو لیوان آب جوش دو قاشق چای برگ سبز، دو قطعه کوچک چوب دارچین (یا پودر دارچین)، 2 تا 3 عدد دانه فلفل و دو عدد دانه هل اضافه کنید. بعد از حدود 10 تا 15 دقیقه دم کشیدن، این دمنوش را صاف کرده و با یک قاشق چای خوری عسل میل نمایید.

گروه خونی نوع آ ب (AB)

گروه خونی نوع آ ب (AB) معمولا خواب بیشتری دارند. آن ها بیشتر از افراد دیگر فکر می کنند. بنابراین، چنین افرادی باید کافئین را به حداقل برسانند. بهتر است آن ها چای سبز یا چای نعنا بنوشند.

دمنوش چای سبز و نعنا برای گروه خونی نوع آ ب (AB)

در چهار لیوان آب جوش، دو قاشق غذاخوری چای سبز و هشت تا ده برگ نعنا (یا پودر آن) اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با دو قاشق مرباخوری عسل آن را میل کنید.

نکات ضروری برای استفاده از دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی به همان اندازه که سالم و مفید هستند، در صورتی که بیش از حد مصرف شوند، باعث آسیب به بدن می شوند. بنابراین، در حالت عادی، نباید بیش از 3 تا 4 فنجان دمنوش در روز بنوشید. همچنین در نظر داشته باشید که نوشیدن دمنوش های گیاهی با شیر و شکر عملکرد هضم را سخت تر می کند. بنابراین بهتر است دمنوش های مختلف را به اندازه بنوشید و میزان مصرف شکر یا از عسل را کاهش دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0