topNotif

بهترین راه های درمان خانگی التهاب لوزه

4240 بازدید
31 تیر 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با بهترین راه های درمان خانگی التهاب لوزه آشنا شوید

توده های بافتی لوزه بخشی از سیستم لنفاوی هستند که از ورود باکتری ها و ویروس ها به راه های هوایی و ریه ها جلوگیری می کنند. بنابراین لوزه ها اولین مکانیسم دفاعی بدن می باشند که خطر ابتلا به عفونت داخلی کاهش می دهند. التهاب لوزه ها می توانند باعث ایجاد ناراحتی در هنگام قورت دادن غذا یا بزاق دهان شوند. داشتن لوزه متورم همیشه خطرناک نیست و بسیار معمول است و می تواند باعث کاهش سیستم دفاعی بدن شود. لذا درمان های خانگی متعددی برای بیماری وجود دارد که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

 

بهترین راه های درمان خانگی التهاب لوزه

بهترین راه های درمان خانگی التهاب لوزه

 

علل و علایم التهاب لوزه

شایع ترین علت التهاب لوزه ها ویروس ها و باکتری هایی نظیر ویروس آنفلوآنزا، آدنویروس، ویروس هرپس سیمپلکس، ویروس پارا آنفلوآنزا، ویروس اپشتین بار، باکتری استرپتوکوک و انتروویروس می باشد. اصلی ترین علایم این بیماری التهاب و تورم لوزه ها، درد گلو، سر درد، تب و لرز، از دست دادن اشتها، سوزش گلو، از دست دادن صدا، درد گوش، مشکل بلع و یا تنفس در دهان، بوی بد دهان، زخم ها در گلو می باشد.

به طور کلی سه نوع التهاب لوزه وجود دارد که عبارتند از:

التهاب لوزه حاد: علائم در 3 تا 4 روز ظاهر و بیش از دو هفته طول نمی کشد.

التهاب لوزه مکرر: بیمار چندین بار در سال از این بیماری رنج می برد.

التهاب لوزه مزمن: علائم بیماری پایدار و و بهبودی در کوتاه مدت حاصل نمی شود و فرد دچار مشکلات جدی خواهد شد. در این مورد فرد مبتلا باید به پزشک مراجعه کرده و در صورت نیاز عمل جراحی انجام دهد.

 

همچنین بخوانید:  علائم التهاب لوزه در کودکان چیست؟

 

بهترین راه های درمان خانگی التهاب لوزه

جوش شیرین و نمک

 توصیه می شود به هنگام تورم لوزه ها از جوش شیرین و نمک برای شست و شو استفاده کنید. این دو ماده با خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی که دارند به سرعت باعث بهبود شما می شوند و از طرفی ارزان و قابل دسترس هستند. برای تهیه این محلول، دو قاشق غذاخوری نمک را با نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید و در آب ولرم بریزید. ابتدا نمک را در آب رقیق کنید و سپس جوش شیرین را اضافه کنید. مهم است آب به اندازه کافی داغ باشد. بهتر است روزی دو بار (یک بار در صبح و یک بار در شب) این محلول غرغره کنید.

سرکه سیب و عسل

یکی دیگر از ترکیب های معجزه آسا برای کاهش گلو درد و درمان التهاب لوزه، سرکه سیب و عسل است. سرکه سیب برای کاهش باکتری و میکروب های گلو بسیار مفید است. همچنین، عسل با خاصیت ضد التهابی که دارد به کاهش تورم کمک می کند. جهت درمان، مقداری آب را گرم کنید و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل به مواد اضافه کنید. روزی دو بار از این ترکیب به صورت ولرم استفاده نمایید.

دمنوش آویشن و لیمو

آویشن و لیمو بهترین ترکیب برای از بین بردن ناراحتی های سینه و گلو، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش ویروس ها می باشد که می تواند تحریک گلو، التهاب، خلط و قرمزی را کاهش دهد. بدین منظور مقدار کمی آویشن را در آب ولرم بجوشانید، سپس مقداری آب لیمو و عسل را به ترکیب اضافه کنید. توصیه می شود که از این دمنوش روزی دو بار استفاده نمایید.

رزماری

یکی از راه های درمان خانگی التهاب لوزه، رزماری است. این گیاه ضد التهاب، تسکین دهنده و ضدباکتری است که نه تنها مشکلات گلو را کاهش می دهد بلکه زخم های دهان را نیز از بین می برد. بدین منظور، 3 قاشق غذاخوری رزماری را در آب مخلوط کنید و اجازه دهید بجوشد و 5 دقیقه در دمای اتاق باقی بماند. سپس به مدت دو دقیقه دهانتان را با آن بشویید. اگر با گذشت زمان درمان پیدا نکردید حتما نزد متخصص بروید.

آب پیاز

پیاز یکی از بهترین مواد غذایی طبیعی است که خاصیت ضد عفونی کننده، ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. با استفاده از آبمیوه گیری، آب پیاز را خارج کنید سپس آن را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. بهتر است این مخلوط را حداقل 3 تا 4 مرتبه به مدت 10روز غرغره نمایید. این مخلوط در کاهش التهاب و عفونت کمک شایانی خواهد کرد.

گل همیشه بهار و عسل

یکی از بهترین درمان های لوزه غرغره کردن ترکیب عسل و گل همیشه بهار است. این یک نوشیدنی ضد التهابی، آنتی بیوتیک و ضد درد است که تمام علایم لوزه ملتهب را از بین می برد. بدین منظور، 5 گرم گل همیشه بهار، نصف لیوان آب و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز است. روزی 2 دقیقه با این محلول دهانتان را بشویید. بهترین زمان برای این کار قبل از خواب و در ابتدای صبح است.

نکته: اگر همچنان پس از استفاده از درمان های خانگی باز هم احساس درد داشتید حتما با متخصص صحبت کنید. به تغییرات دمای محیطی که در آن قرار دارید توجه کنید و خودتان را از هوای بسیار گرم یا سرد دور نگه دارید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه رزماری را با خواص تقویت حافظه، تحریک جریان خون، پیشگیری و درمان استرس و اضطراب، تسکین سردرد، تحریک رشد مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان مشکلات تنفسی، بهبود فرآیند هضم، کاهش قند خون، درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0