topNotif

بهترین روش نگهداری برگ عبایی در منزل (از میزان آب و نور تا آفت ها)

2144 بازدید
14 خرداد 01
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 10 خرداد 1401

بهترین روش نگهداری برگ عبایی در منزل (از میزان آب و نور تا آفت ها)

درود دوستان و همراهان همیشگی و دوستداران گل و گیاه و طبیعت

امروز با هم در مورد گیاه برگ عبایی صحبت می کنیم.

برگ عبایی یکی از مقاوم ترین و بی آزار ترین گیاهان آپارتمانی و فضای بیرون به شمار می رود و برای دوستانی که مشغله کاری زیادی دارن وعلاقه مند به نگهداری گل و گیاه هستند و وقتی برای رسیدگی گیاه رو ندارن توصیه می شود؛ همچنین به تازه کارها که در نگهداری گل و گیاه بی تجربه هستند توصیه می شود.

 

بهترین روش نگهداری برگ عبایی در منزل

بهترین روش نگهداری برگ عبایی در منزل

 

نور مورد نیاز برای نگهداری برگ عبایی

نیاز نوری این گیاه کم است اما در فضای پر نور و نور غیرمستقیم رشد بهتری خواهد داشت، البته نوع سبز آن به نور کمتری نیاز دارد و هر چه برگها روشن تر باشند نیاز نوری بالا می رود، اما اگر شما منزلی با نور کم یا نور متوسط دارید نگهداری این گیاه به شما توصیه می شود؛ چون این گیاه کم توقع است و خودش رو با هر شرایط محیطی وفق می دهد.

بهترین روش آبیاری برگ عبایی

برای آبیاری گیاه حتما خاک رو بررسی کنید، اگر سطح خاک خشک بود آبیاری کنید (نیاز نیست خاک کاملا خشک باشد) همچنین می توان در فصل گرم سال گیاه را مه پاشی (غبارپاشی) کرد. توجه کنید که آبیاری زیاد و بیش از حد برای گیاهان مضر است پس فکر نکنید آبیاری زیاد برای رشد و شادابی هر گیاهی لازم است.

نگهداری برگ عبایی در خاک مناسب

برگ عبایی گیاه به شدت کم توقعی است، با هر نوع خاکی سازگار است و خودشو زیاد لوس نمی کنه و حساسیت به خاک ندارد بنابراین می توان برای خاک گیاه مخلوطی از خاک باغچه شن و ماسه و کود پوسیده دامی استفاده کرد. چون تقریبا خاک غنی دارد کود دهی زیادی نیاز ندارد؛ اما در فصل رشد گیاهان اقدام به کوددهی گیاه کنید؛ اما کمتر از نیاز گیاهان دیگراستفاده کنید.

نیاز نیست هرسال گلدان گیاه رو عوض کنید اما نسبت به کود دهی گیاه غافل نشوید چون رشد مطلوب تری گیاه خواهد داشت (کود دهی زیادی توصیه نمی شود)

تکثیر برگ عبایی

این گیاه ساقه ندارد و از طریق ریزم یا تقسیم بوته ها تکثیر می شود. در فصل بهار با تقسیم بوته ها می توان گیاهان بیشتری از برگ عبایی داشته باشیم.

 

همچنین بخوانید:  6 نکته مهم برای نگهداری گیاه یوکا در منزل

 

مشکلات و بیماری این گیاه :

  • شکاف بین برگها: از کود دهی زیاد است؛ کوددهی گیاه برگ عبایی باید نصف میزان کوددهی سایر گیاهان باشد.
  • زرد شدن برگ های گیاه از آبیاری زیاد است، هنگامی که برگها از آبیاری زیاد زرد شدن و به بیماری قارچی مبتلا شدن آبیاری گیاه را متوقف کرده و در چند نوبت گیاه را با قارچ کش آبیاری می کنیم.
  • سوختگی روی برگهای گیاه از خشکی هوا و هوای گرم، عدم رطوبت و نور مستقیم روی گیاه است؛ گیاه رو به جایی منتقل کنید که نور غیر مستقیم روی گیاه باشد و محیط رو براش مرطوب می کنیم یا غبارپاشی می کنیم.
  • هرگز برگهای گیاهاتون رو با مواد شوینده یا براق کننده تمیز نکنید؛ برای تمیز کردن برگهای برگ عبایی از دستمال نمدار آغشته به چند قطره آبلیمو استفاده کنید (فراموش نکنید فقط چند قطره آبلیمو)

امیدوارم مطالبی که برای گیاه برگ عبایی گفته شد براتون مفید و مثمر ثمر باشد و بتوانید گیاه شاداب و سرحالی داشته باشید.

روز و روز گاران خوش و سلامت و پا برجا باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سرکه سیب را با خواص دفع آفات و حشرات از گیاهان، ضدچاقی، رفع زکام، روماتیسم، شکنندگی های ناخن، اختلال سیستم گوارش، زیادی فشار خون، ضد خونریزی، کمی فشار خون، اختلال بینایی و دید چشم، آسم، سرگیجه، کمبود کلسیم، سنگینی شنوایی، ورم مفاصل و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0