topNotif

بهترین زمان بچه دار شدن و فاصله سنی بین بچه ها

1559 بازدید
15 اسفند 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

بهترین زمان بچه دار شدن، تعداد و فاصله سنی مناسب بین بچه ها

مسائل مرتبط با پرورش و تربیت کودکان جز یکی از پنج علل اصلی اختلافات زناشویی بوده و متاسفانه ریشه اکثر آن ها عدم آگاهی از قبل است. بنابراین، زوجین قبل از ازدواج، توافق قبلی بر روی موضوعاتی همچون زمان بچه دار شدن، تعداد و فواصل آن ها و اصول کلی تربیتی با هم مذاکره کرده و به یک تفاهم کلی رسیده باشند هر چند برخی از افراد پس از ازدواج ممکن است نظر خود را تغییر دهند که در چنین حالتی بایستی ریشه های آن توسط مشاوره بررسی و شناسایی و در صورت امکان اصلاح شود. حال در این مقاله به شما عزیزان خواهم گفت که، بهترین زمان بچه دار شدن و تعداد و فاصله سنی مناسب بین بچه ها چه موقع است.

بهترین زمان بچه دار شدن و فاصله سنی بین بچه ها

بهترین زمان بچه دار شدن و فاصله سنی بین بچه ها

آمادگی های لازم برای بچه دار شدن

  • شما هر دو ممکن است احساسات خوب و یا بد در مورد پدر یا مادر شدن داشته باشید، آن را شناسایی کنید و با یکدیگر در میان بگذارید و نگرانی های خود را معقولانه بر طرف کنید.
  • مطمئن شوید وضعیت اقتصادی و مالیتان در حد معقول و مناسب است. زیرا حضور ٢٤ساعته مادر حداقل در دو سال اول بعد از تولد و حمایت بیشتر پدر و مادر از فرزند الزامی است. روزانه هزاران کودک در سراسر جهان به دلیل فقر غذایی و بهداشتی می میرند و ربطی به دین و اعتقاداتشان ندارد.
  • روش های تقویت روابط زناشویی در دوران حاملگی و پس از آن را بیاموزید.
  • بچه دار شدن همراه با تحولی بسیار بزرگ در زندگی زناشویی است که لزوما نه بد و نه خوب هستند. بلکه فقط از نوع تغییر و تفاوت هستند که بایستی خود را برای آن ها آماده نمود.
  • هر دو (پدر و مادر) با تغییرات فیزیکی، روحی و روانی دوران حاملگی و پس از زایمان آشنا شوید و تمهیدات لازم را به عمل آورید (خصوصا مسائل جنسی و غم و اندوه بعد از زایمان). در واقع سرآغاز بسیاری از اختلافات زن و شوهری و دوری گرفتن آن ها از یکدیگر عدم توجه به این مسئله و آماده کردن خود است.
  • اگر حداقل یکی دو کتاب (یا نوار و دوره های آموزشی) خوب و نسبتا جامع در مورد حاملگی و سال های اول تولد مطالعه نکرده اید، شما آمادگی پدر یا مادر شدن را ندارید.

نکته

منظور از آمادگی اقتصادی این نیست که حتما در وضعیت خوبی قرار داشت، بلکه حتی اگر بتوان با حذف برخی خرج های غیر ضروری نیازهای لازم برای فرزند دار شدن را تامین نمود و پدر مجبور نباشد وقت کمتری برای خانواده بگذارد، می توان گفت که آمادگی اقتصادی وجود دارد.

 

همچنین بخوانید:  قبل از بارداری چه ویتامین هایی باید دریافت کنیم

 

بهترین زمان بچه دار شدن و فاصله سنی بین بچه ها

بهترین زمان بچه دار شدن

خوشبختانه امروزه به یمن پیشرفت های علمی می توان دقیقا زمان و حتی تا حدود زیادی جنس فرزند خود را انتخاب کنیم. تصمیم گیری در مورد زمان بچه دار شدن بستگی به سن، سلامت، وضعیت اقتصادی و اهداف طولانی مدت زوجین دارد. در کل بهترین سن بچه دار شدن حوالی ٢٥ سالگی (٢٠ تا ٣٠ سالگی) است. با افزایش سن مادر بعد از ٣٥ سالگی شیوع برخی از بیماری های ژنتیکی (خصوصا سندروم داون یا منگولیسم) و سن پدر بیش از ٤٥ سالگی شیوع برخی از بیماری ها (از جمله جهش های جدید ژنتیکی) در کودک شدیدا افزایش می یابد. خوشبختانه امکان بررسی ژنتیکی در اوایل حاملگی (از طریق بررسی مایع کیسه آب یا آمنیونیک) این امکان را می دهد تا تصمیم مناسب و درست را اتخاذ کنیم.

تعداد فرزندان

یکی از مسائلی که در تصمیم گیری در مورد تعدادفرزندان تاثیر می گذارد، سابقه خانوادگی و تجربیات فردی شخص در دوران کودکی است (هر چند ممکن است بسیاری از آن ها را به خاطر نداشته باشیم). تصمیم نهایی در مورد تعداد فرزندان باز هم منوط به نظر و توافق زوجین دارد ولی با در نظر گفتن تمامی شرایط و مولفه ها به نظر می رسد داشتن 2 تا ٣ فرزند انتخاب مناسب تری باشد. (در برخی موارد ممکن است یک فرزند کافی باشد و در مواردی ٣ فرزند).

فاصله سنی مناسب بین بچه ها

 اگر چه سختی ها و مشکلات دو فرزند حداقل در ٢ یا ٣سال اول تولد آن ها بیشتر از یک فرزند است، اما از آنجایی که مهمترین عامل رشد و تکامل درست کودک بعد از دو سالگی داشتن هم بازی است و نیز احساس تنهایی درکودکان تک نسبتا شایع است و شخصیت طبیعی کودک در حضور خواهر یا برادر نزدیک به هم بهتر شکل می گیرد، در کل مشکلات پدر و مادری های ٢ فرزند کمتر از تک فرزند خواهد بود. بر همین اساس تفاوت سنی مناسب برای خواهر و برادرها یک و نیم تا دو سال توصیه می شود.

توجه:

فرزند نه یک اسباب بازی، نه سرمایه، نه حلال مشکلات زناشویی است بلکه موجود معصومی است که به واسطه می توان به رشد و کمال رسید. زندگی را دوباره تجربه و جاودانگی را حس کرد. پس به خاطر دیگران بچه دار نشوید.

مشیت الهی همان نظام و قوانین حاکم بر طبیعت است و اساس خلقت دادن عقل و آزادی به انسان و پذیرش مسئولیت است. و اساسا بازخواست در جهان آخرت، به دلیل داشتن همین اختیار و آزادی و پذیرش مسئولیت است. پس در بچه دار شدن نیز مسئولانه و نه از روی شانس عمل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کندر خوراکی را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0