بهترین صبحانه ها بعد از یک پیاده روی یا ورزش صبحگاهی چه هستند؟

2852 بازدید
26 آذر 97
بهاره
,

بد نیست بدانید که بهترین صبحانه ها بعد از یک پیاده روی یا ورزش صبحگاهی چه هستند؟

مفید ترین روش برای تناسب اندام و حفظ سلامت بدن، فعالیت های بدنی و ورزش است. ورزش روزانه در صبح باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شود، سطح استقامت بدن را افزایش می دهد و به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می کند.

هنگامی که در صبح به پیاده روی می روید، گرسنه می شوید زیرا، مقدار گلوکز بدن کاهش می یابد و عضلات نیاز به مواد مغذی دارند. اگر در این زمان گلوکز و پروتئین مصرف نکنید، احتمال آسیب عضلات و ضعف عضلانی افزایش می یابد. برای جلوگیری از این مشکل، بعد از پیاده روی و یا ورزش صبحگاهی، بعضی از مواد غذایی مورد نیاز را باید مصرف کنید. بنابراین، بد نیست بدانید که، بهترین صبحانه ها بعد از یک پیاده روی یا ورزش صبحگاهی چه هستند؟

بهترین صبحانه ها بعد از یک پیاده روی

بهترین صبحانه ها بعد از یک پیاده روی

ورزش قبل یا بعد از صبحانه ؟!

امروزه برخی از محققین ورزش در صبح با معده خالی یا ناشتا را تایید کرده و بر عکس برخی ورزش با معده خالی را تایید نمی کنند. اما، کدام روش برای بدن بهتر است. محققین به این نتیجه رسیده اند که هر دو روش با رعایت نکاتی بی ضرر می باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده، ورزش با معده خالی سبب آسیب به بافت های عضله می شود و ضعف عضلانی را ایجاد می کند. بنابراین، توصیه می کنند که یک ماده غذایی سبک مانند یک لیوان شیر با یک بیسکویت سبوس دار میل نمایید. اما افراط در خوردن قبل از ورزش آسیب بیشتری به بدن وارد می کند.

از طرفی برخی افراد عادت به ورزش در صبح با معده خالی را دارند. ورزش های سنگین با معده خالی بسیار مضرر است اما، در ورزش های سبک و هوازی مانند پیاده روی، اگر فرد دچار ضعف نشود پیاده روی و ورزش سبک منعی ندارد. در اینجا نوع تغذیه و صبحانه ای است که بعد از پیاده روی و یا ورزش صبحگاهی استفاده می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد به دلیل خوردن صبحانه های ناسالم به بدن خود آسیب می زنند. بنابراین، نوع تغذیه برای صبحانه بسیار اهمیت دارد.

بهترین صبحانه ها بعد از یک پیاده روی یا ورزش صبحگاهی

بهترین صبحانه بعد از یک پیاده روی و یا ورزش سبک، حتما باید کم کالری و سبک باشد (البته اگر قصد افزایش وزن نداشته باشید). در لیست زیر، بهترین صبحانه ها بعد از یک پیاده روی یا ورزش صبحگاهی عبارتند از:

  • شیر شکلات
  • تخم مرغ پخته شده، آووکادو و انار
  • آب یا سالاد هندوانه
  • شیر و بادام
  • بلغور جو دوسر

 

همچنین بخوانید: ضرورت مصرف صبحانه

 

شیر شکلات

استفاده از شیر شکلات در بهبودی ماهیچه ها پس از تمرینات هوازی کمک می کند. سعی کنید، شیرشکلات را خودتان در منزل تهیه کنید و از مصرف آماده این محصولات خودداری کنید. برای تهیه شیر شکلات، در یک لیوان شیر جوشیده و داغ یک تکه شکلات تلخ یا پودر شکلات حل کنید. همچنین، می توانید برای افزایش انرژی بدن پودر دارچین و پودر بادام را به آن اضافه کنید.

تخم مرغ پخته شده، آووکادو و انار

 بعد از ورزش صبحگاهی، استفاده از پروتئین به سلامت عضله ها کمک می کند بنابراین، تخم مرغ بهترین گزینه است. اگر در صدد کاهش وزن هستید تنها از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. ترکیب تخم مرغ پخته شده، دانه های انار و آووکادو بسیار مفید است. آن ها حاوی مواد مغذی زیادی هستند که در ساخت بدنی سالمتر و به تامین انرژی روزانه کمک می کنند.

هندوانه

هندوانه حاوی 90 درصد آب است. با توجه به تعرق بعد از ورزش صبحگاهی، کمبود آب در بدن وجود دارد. برای حذف کمبود آب، هندوانه بهترین گزینه است. می توانید از آب هندوانه و یا خود هندوانه استفاده کنید. البته لازم به ذکر است هندوانه تنها غذای کافی برای صبحانه نیست، بنابراین، بهتر است در کنار آن یک تکه نان یا بیسکویت استفاده شود.

شیر و بادام

مواد معدنی و ویتامین های موجود در شیر و بادام برای بدن مفید است. مواد مغذی موجود در آنها به حفظ عضلات کمک می کنند. به یک فنجان شیر، کمی از بادام خرد شده یا پودر بادام افزوده و میل نمایید.

بلغور جو دوسر

فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در بلغور جو دوسر، به حفظ سلامت بدن و همچنین کاهش وزن کمک می کنند. همچنین منابع خوبی از پروتئین هستند و برای صبحانه بعد از ورزش بسیار مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی و خالص ۷۵۰ گرمی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه کنید. ما تازه ها را با نازلترین قیمتها عرضه می کنیم..

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0