بهترین لامپ برای منزل چیست و چند نکته که حتما باید قبل از انتخاب لامپ بدانیم

4770 بازدید
24 آذر 97
سمانه

از چراغ ها به درستی استفاده کنیم.

بهترین لامپ برای منزل : کلید برق را روشن و خاموش کرده و تصورش را بکنید که بر روی محیط زیست اثر می گذارید. ممکن است این امر عجیب به نظر برسد زیرا طبق عادت ما از روشنایی به عنوان چیزی که در داخل خانه نه بیرون از خانه اتفاق می افتد فکر می کنیم. لیکن  این به این معنی است که انتخاب ها و عادات روشنایی ما تاثیر مهمی بر کره زمین دارند برای مثال هر چه ما بیشتر برق مصرف کنیم آلاینده های صنعتی بیشتری تولید می کنیم که سهم سنگینی در بروز مسائلی مانند اثرات گلخانه ای و باران های اسیدی دارند.

چندین راه ساده برای روشنایی صحیح وجود دارد. آشکارترین آن ها صرفه جویی است، خاموش کردن چراغ ها زمانی که نیاز به روشنایی نباشد و راه صحیح تر انتخاب و استفاده درست از لامپ ها با اعتقاد به امر صرفه جویی است.

بهترین لامپ برای منزل چیست

کاهش مصرف برق

چراغ مهتابی های جمع و جور (فلورسنت های کامپکت)

این لامپ عجیب در داخل سرپیچ های معمولی جای گرفته و مانند لامپ های معمولی (روشنایی سفید) به محض روشن کردن نور می دهد که مانند نور مهتابی های معمولی که در مدارس، ادارات و غیره می بینیم نیست. فلورسنت های کامپکت با حالت جامد از بهترین نوع آن ها هستند که بلافاصله بعد از زدن کلید بدون صدا و سوسو زدن روشن می شوند.

فلورسنت های کامپکت در مصرف انرژی صرفه جویی بسیار زیادی می کنند عمر آن ها بیشتر بوده و مصرف انرژی آن ها 1/4 لامپ روشنایی سفید است. برای مثال یک لامپ 60 وات روشنایی سفید حدود 750 ساعت عمر دارد در صورتی که یک فلورسنت کامپکت مشابه همان روشنایی را داده و 7500 تا 10000 ساعت در 5 تا 10 سال استفاده معمولی عمر می کند.

 

همچنین بخوانید: تمیز کردن هوای محیط سرپوشیده

 

جانشین کردن لامپ های فلورسنت کامپکت اتمسفر را از مقدار نیم تن دی اکسید کربن حاصله در طول عمر لامپ معمولی دور نگه خواهد داشت. فلورسنت کامپکت به مقدار قابل ملاحظه ای از لامپ معمولی روشنایی سفید گرانتر است ولی قیمت آن را با لامپ روشنایی سفید مقایسه نکنید. 13 لامپ روشنایی سفید لازم دارید تا همان 10000 ساعت عمر کند.

لامپ فلورسنت کامپکت برای استفاده تحت هر گونه شرایطی مناسب نیستند. یک عامل اندازه است. برای مثال آن ها در آباژورهای کوچک و لوازم برقی پوشیده به خصوصی کاربردی ندارند. آن ها برای جاهایی که چراغ ها برای حداقل مدت دو ساعت در روز روشن بماند مساعدتر هستند. احتمالا برای تهیه آن باید چندین فروشگاه لوازم الکتریکی و خانگی را بگردید.

توجه:

جالب است بدانید که یک لامپ روشنایی سفید بزرگ کارایی انرژی بیشتری از دو لامپ کوچکتر معادل خود دارد. برای مثال یک لامپ 100 واتی به اندازه دو عدد لامپ 60 واتی روشنایی داده و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. در لوازم روشنایی سه سرپیچی سعی کنید از دو لامپ استفاده کنید. ولی برای ایمنی لامپ سوخته ای در سرپیچ سوم قرار دهید. سعی کنید از لامپ های روشنایی سفید با کارایی انرژی بهتری مانند کریپتن دار و یا تنگستن- هالوژن یا آن هایی که دارای لایه های بازتاب مادون قرمز هستند استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب درجه یک را با خواص  مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین،معطر و خوشبو کننده، درد چشم و حرارت آن را کم می کند.، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0