topNotif

ماسک های طبیعی جهت رفع تیرگی و سفید شدن پوست گردن

2888 بازدید
12 آذر 97
بهاره
,,

بهترین ماسک های طبیعی جهت رفع تیرگی و سفید شدن پوست گردن

پوست ما به علت شرایط نامناسب آب و هوا، آلودگی هوا و گرد و غبار در تمام طول روز رنگ و بافت طبیعی خود را از دست می دهد. بسیاری از افراد به پوست صورت خود توجه ویژه دارند اما اغلب افراد توجهی به پوست گردن خود ندارند. رنگ و بافت پوست ناحیه گردن نسبت به سایر نقاط بدن کاملا متفاوت است. به همین منظور با کمی وقت و توجه می توان از چین و چروک و تیره شدن آن ناحیه جلوگیری کرد. در ادامه با بهترین ماسک های طبیعی جهت رفع تیرگی و سفید شدن پوست گردن، آشنا شوید.

 

ماسک های طبیعی جهت رفع تیرگی پوست گردن

ماسک های طبیعی جهت رفع تیرگی پوست گردن

 

ماسک های طبیعی جهت رفع تیرگی و سفید شدن پوست گردن

ماسک آب لیمو و زردچوبه

دو قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را با یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه خوب مخلوط کنید. سپس آن را به کمک یک پنبه به گردن بمالید. بعد از 15 دقیقه، گردن را با آب گرم بشویید. استفاده از این ماسک دو بار در هفته جهت رفع تیرگی پوست گردن موثر است. لیمو و زردچوبه، هر دو حاوی ماده سفید کننده پوست هستند. این ترکیب بهترین ماسک برای ایجاد یک پوست درخشان و سفید است.

ماسک روغن زیتون و شکر

2 قاشق چای خوری روغن زیتون را با نصف قاشق چای خوری شکر مخلوط کنید و به آرامی روی پوست گردن بمالید. سپس 15 تا 20 دقیقه آن را بشویید. شکر خاصیت لایه برداری دارد و روغن زیتون باعث نرمی و لطافت پوست می شود. استفاده منظم از این مخلوط، سلول های مرده را از بین می برد و پوست را سفید می کنید.

ماسک گوجه فرنگی و جو دو سر

2 تا 3 قاشق چای خوری جو دو سر را با 2 قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی مخلوط کرده و این خمیر را روی نواحی گردن قرار دهید. بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید و یک روغن مرطوب کننده مانند روغن بادام یا روغن نارگیل روی آن بمالید. این ماسک را می توانید دو یا سه بار در هفته استفاده کنید. گوجه فرنگی غنی از ویتامین ث است و خاصیت سفید کنندگی پوست را دارد. جو دو سر نیز برای سلامت پوست بسیار مناسب است.

ماسک پوست پرتقال و شیر

2 قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال (خشک شده) را با 2 قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و روی پوست گردن قرار دهید. این ماسک را پس از 10 تا 15 دقیقه بشویید. استفاده از این ماسک به صورت روزانه به مدت یک هفته باعث رفع تیرگی و روشن شدن پوست گردن می شود.

ماسک توت فرنگی و شیر

3 قاشق غذاخوری پوره توت فرنگی را با 2 تا 3 قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید. بعد از 5 تا 7 دقیقه ماساژ، این ماسک را با آب سرد بشویید. استفاده روزانه از این ماسک، به مدت یک هفته باعث رفع تیرگی پوست گردن می شود.

 

همچنین بخوانید: دستور ساخت انواع ماسک های روشن کننده صورت خانگی

 

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را به قسمت گردن بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه، آن را با آب سرد بشویید. استفاده روزانه از این ژل به مدت یک ماه باعث درخشش و سفیدی پوست می شود. آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به رفع تیرگی پوست، کمک می کند. علاوه بر این، باعث کاهش التهاب پوست می شود.

ماسک خامه و عسل

یک قاشق چای خوری خامه تازه را با نصف قاشق چای خوری عسل خوب مخلوط کنید. این مخلوط را به طور یکنواخت روی گردن بگذارید و بعد از 20 تا 25 به طور کامل با آب سرد شستشو دهید. عسل آسیب به پوست توسط نور خورشید و گرد و غبار را کاهش می دهد و خامه نیز لکه های پوستی را از بین می برد.

عصاره (آب) سیب زمینی

یک قاشق غذاخوری عصاره سیب زمینی را روی نواحی گردن بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه به طور کامل بشویید. استفاده روزانه از سیب زمینی به روشن شدن پوست کمک می کند.

ماسک زردچوبه و ماست

دو قاشق غذاخوری ماست را با یک چهارم قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کنید. سپس، این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی گردن خود قرار داده و در نهایت با آب ولرم بشویید. زردچوبه برای روشن تر شدن پوست و پاکسازی آن بسیار مناسب است و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند. توصیه می شود برای دریافت نتیجه ایده آل هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

روغن بادام

حدود 3 تا 4 قطره روغن بادام را با 2 قطره روغن درخت چای مخلوط کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه گردن را با حرکات دورانی ماساژ داده و در آخر با آب ولرم بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین ای است که به پوست نرمی، لطافت و درخشندگی می بخشد و روغن درخت چای نیز آلودگی ها را برطرف می کند.

ماسک آب لیمو و ماست

دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای خوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید و آن را روی گردن بمالید. پس از گذشت 20 دقیقه گردن را با آب بشویید. ماست حاوی آنزیم های طبیعی است که پوست را تغذیه کرده و باعث سفید شدن آن می شود. لیمو نیز حاوی اسیدهایی که به باز شدن منافذ بسته کمک می کند، در نتیجه این ماسک برای رفع تیرگی و سفید شدن گردن بسیار مناسب است.

ماسک زردچوبه و آرد نخودچی

دو قاشق غذاخوری زردچوبه را با دو قاشق غذا خوری آرد نخودچی، نصف قاشق چای خوری آب لیمو و کمی گلاب مخلوط کنید. سپس، این ماسک را 15 دقیقه روی گردن قرار داده و در نهایت با آب ولرم بشویید. ترکیبات موجود در زردچوبه به سفید شدن پوست کمک می کند، در حالی که آرد نخودچی با جذب ناخالصی ها سبب باز شدن منافذ پوست و در نتیجه سفید شدن گردن می شود.

نکته: توجه داشته باشید که هیچ تغییری یک شبه اتفاق نمی افتد. بنابراین، جهت رفع تیرگی و روشن شدن پوست گردن، استفاده مداوم و منظم از این ماسک ها ضروری است، تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست و تقویت معده، تسکین درد آرتروز، رشد مژه ها، درد زانو و تسکین دل درد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0