موثرترین روش های درمان کک و مک صورت در خانه

6038 بازدید
01 اسفند 96
سمانه

موثرترین روش های درمان کک و مک صورت در خانه :

راجع به درمان کک مک راه های گوناگون وجود دارد، درمان مهم تر و اساسی تر با هورمون ها است که به تازگی به کار بسته شده، عصاره غدد مترشحه داخلی نیز در درمان کک و مک اثر خوبی دارد، بعضی مواد مانند اسید سیتریک و محلول آب اکسیژنه، آب آلبالوی وحشی، املاح کنین، املاح روی، املاح منگنز در درمان لکه ها اثر خوبی دارند، افراد کک و مک دار لازم است همیشه قبل از خروج از منزل صورت خود را با یک پماد کنین دار چرب کنند، همچنین شستن صورت با آب لیموی تازه که خودتان گرفته باشید در کمرنگ کردن کک و مک اثر خوبی دارد.

از میان سبزی ها، ریحان و از میان میوه ها خیار، برای از بین بردن آن موثر است، کمپرس صورت با محلول گرم اکسیژنه و یا محلول کلرات دو پتاس اثر خوبی دارد، البته باید در درمان کک و مک استقامت داشت و مدت بسیار زیادی به معالجه و درمان آن ادامه داد، زیرا درمان این بیماری هفت تا نه ماه ادامه دارد و نیز دستورات را باید انجام داد تا نتیجه حاصل شود.

بهترین درمان کک و مک صورت

بهترین درمان کک و مک صورت

درمان های موثر در درمان کک و مک :

  1. کف دریا را نرم بسایید و در سرکه خمیر نموده و تا چهل روز، روزی سه بار به صورت بمالند، نافع است، حتی می توانید کف دریا را بعد از ساییدن در آب لیمو بریزید و روزی سه بار بمالید.
  2. زرده تخم مرغ را با روغن زیتون مخلوط کرده و روزی سه بار به صورت بمالید.
  3. به مدت یک تا چهار روز، هر روز صبح و شب، برنج پخته به صورت بمالید و ماساژ دهید.
  4. پوست خیار تازه و پوست هندوانه تازه را به روی صورت بیندازید، نافع است.
  5. پوست پرتقال و یا پوست نارنج را از هرکدام تازه تازه به پوست صورت بمالند، آب ماست هم اگر به صورت بمالید، کک و مک مرتفع می شود.
  6. شیره سفیدی که هنگام چیدن انجیر از درخت، از دم انجیر بیرون می زند، آن را به صورت بمالید، نافع است.

 

همچنین بخوانید:  تغییر چهره با ماسک های ساده و راحت

 

پرهیزات غذایی در درمان کک و مک :

تا کک و مک درمان نشود، باید از خوردن سرکه، چربی، تخم مرغ، گوشت، پسته، کشمش، خرما و همچنین شکستن تخمه، جویدن آدامس کاملا احتراز کنند و دوری بجویند، چون منشا آن از تنبلی کبد می باشد و خوردن آش آبغوره و مبردات بسیار کمک در بهبود آن است، آش تمر، آش زرشک، آش جو، آش عدس، آش چغندر بسیار مفید است.

گل خطمی سفید را نرم بسایید با ماست ترش مخلوط نموده، روزی سه مرتبه صبح، ظهر و عصر به پوست صورت بمالند و آنقدر بماند که خودش خشک شده، از صورت جدا شود، بعد با آبلیمو پوست صورت را شستشو دهند تا مرتبه ثانی و همین قسم تا مرتبه ثالث بسیار برای برطرف شدن کک و مک نافع است.

چند دستور کلی در رفع کک و مک و لکه های صورت :

  • خوردن آب کرفس خام.
  • نگه نداشتن ادرار.
  • یک قاشق غذاخوری زرشک و یک قاشق مرباخوری عسل را در یک لیوان آب جوش بریزید و یک شب آن را به حال خود بگذارید و صبح آن را پس از صبحانه میل کنید.
  • شب ها با یک پارچه زبر یا کیسه حمام خشک، محل لکه ها را ماساژ داده و سپس با روغن بادام تلخ چرب کنید و صبح با آب گرم بشویید.
  • خوردن زرشک هم نافع است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام تلخ را با خواص ضد ویروس، آنتی باکتریال و میکروب کش، ضد قارچ، پیشگیری و فرونشاندن تب، ضد تشنج، کاهش گرفتگی عضلات، دیوریتیک یا ادرار آور، درمان تنگی نفس‌ و آسم، درمان یبوست، رفع سرفه، درمان ورم ریه و درد کلیه، مسکن دردهای عصبی، درمان سردردهای یکطرفه و دردهای روماتیسمی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0