topNotif

بهداشت چشم و گوش

3117 بازدید
10 اردیبهشت 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

اطلاعاتی درمورد بهداشت چشم و گوش !

چشم ها !

بهداشت چشم : مهم است که از چشم هایتان خوب مراقبت کنید زیرا هر قدر آن ها را آرایش کنید، اگر درخشش چشم های سالم را نداشته باشد و خسته باشند، کاملا معلوم خواهد شد، در طول روز چند دقیقه چشمهای تان را ببندید و آن ها را با دست بپوشانید تا استراحت کنند، در خانه می توانید به مدت کوتاهی تکه های پنبه آغشته به عصاره عنبر سایل یا برش های خیار تازه روی چشم هایتان بگذارید.

آزمایش چشم !

نیازی به آزمایش چشم ها در فواصل منظم وجود ندارد مگر اینکه احساس کنید مشکلی دارند مثلا حس کنید بینایی تان در حال کاهش است یا چشم هایتان مکرر دچار عفونت می شود یا در آن ها احساس درد می کنید یا حس می کنید چیزی در آن ها رفته است. ضعف های بینایی مانند نزدیک بینی، آستیگماتیسم، لوچی را می توان با عینک برطرف کرد. تا حدود 40 سالگی نیازی به کنترل فشار داخلی چشم ها از نظر بروز آب سیاه وجود ندارد مگر اینکه بدانید سابقه آن در خانواده شما وجود دارد. چشم ها مانند دندان ها نیست که نیاز به معاینه در فواصل منظم داشته باشند.

 

بهداشت چشم و گوش

بهداشت چشم و گوش

 

عینک زدن !

اگر واقعا نیاز به عینک زدن دارید، عینک های امروزی به قدری جذاب هستند که جزیی از لوازم آرایشی و زینتی هم محسوب می شوند. قاب عینک در شکل ها و قیمت های مختلف وجود دارد. قاب عینک را در هر جایی می شود خرید و عدسی های تجویز شده توسط پزشک را سفارش داد تا در قاب مورد نظر قرار دهند. پس از آزمایش چشم ها، چشم پزشک باید عدسی مورد تجویز خود را برایتان بنویستد تا اگر قاب های موجود در مطب او را نپسندیدید بتوانید سفارش ساخت عینک را به جای دیگری بدهید.

استفاده از لنزهای طبی !

اگر دوست ندارید عینک بزنید می توانید لنز را امتحان کنید، بسیاری از دختران لنز را ترجیح می دهند، مطمئن ترین و سالم ترین لنزها نوعی است که هوا از آن عبور کند چون امکان رسیدن اکسیژن به کره چشم و عملکرد طبیعی آن را فراهم می سازد. لنزهای نرم با مدت استفاده طولانی وجود دارد که تا 20 ساعت می توان از آن ها استفاده کرد و نیز لنزهای یکبار مصرف که می توان هر روز پس از استفاده آن ها را دور انداخت.

 

همچنین بخوانید:  دانستنی هایی در مورد گوش و نحوه عملکرد آن

 

سوراخ کردن گوش !

بسیاری از دختران به خاطر استفاده از گوشواره دوست دارند گوش هایشان را سوراخ کنند، بعید است سوراخ کردن گوش به گوش ها آسیب برساند یا موجب عفونت شود مشروط بر آن که توسط شخص مجاز انجام گردد، پزشک یا متخصص زیبایی، و بعد از سوراخ کردن مراقبت صحیح را انجام دهید.

مراقبت های پس از سوراخ کردن گوش !

پس از اینکه گوش هایتان را سوراخ کردید باید پوست را به دقت تمیز نگه دارید، آن را حداقل روزی یکبار با آب و صابون بشویید و به هر دو طرف لاله گوش الکل بزنید. با چرخاندن مکرر گوشواره  کاری کنید که آثار زخم از داخل سوراخ گوش پاک شود. گوشواره ها را حداقل سه هفته در گوش نگه دارید تا اینکه پوست بهبود یابد و در سال نخست باید بیشتر اوقات گوشواره به گوش داشته باشید تا سوراخ های گوشتان بسته نشود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سداب را با خواص درمان کم شنوایی، رفع گوش درد و عفونت گوش، رفع سرگیجه ناشی از مایع گوش، زیاد شدن عقل، درمان ام اس، صرع، کاهش تب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0