topNotif

بهینه سازی زندگی تنها با چند راهکار ساده که بد نیست بدانیم

1256 بازدید
07 دی 97
سمانه
,

بهینه سازی زندگی تنها با چند راهکار ساده که بد نیست بدانیم

روی لوله های کاغذ توالت پا بگذارید

قبل از اینکه یک لوله جدید دستمال توالت را در جا دستمالی قرار بدهید، پاهایتان را روی آن بگذارید تا مقوای وسط آن شکست بردارد. به این ترتیب وقتی می خوهید از آن کاغذی بکنید، به جای اینکه تمام لوله باز شود فقط یک برگ از آن کنده خواهد شد. شاید این کمی وسواسی به نظر برسد اما اگر همه ما این کار را می کردیم در هر سال چند هزار اصله درخت کمتر مصرف می شد. از این مهمتر وقتی شما عادت می کنید روی لوله های کاغذ توالت پا بگذارید، احتمالا راه های دیگر و قابل قبول تری از نظر اجتماعی نیز پیدا خوهید کرد تا ساده تر و مقتصدانه تر زندگی کنید.

از خودتان بپرسید که آیا واقعا به آن نیاز دارید

کالاها مهم نیستند. این آدم ها هستند که اهمیت دارند. به آگهی ها توجهی نکنید. پخش آگهی برای برانگیختن میل مردم به خرید آن کالا بسیار خوب است اما این میل واقعی نیست. در مورد کالایی که می خواهید بخرید خوب فکر کنید و ببینید واقعا به آن نیاز دارید یا آن هم در نهایت کنار چیزهای مشابهی که قبلا خریداری کرده اید داخل قفسه خواهد افتاد. برای تفریح خرید نکنید. برای رفع نیاز خرید کنید نه برای اینکه فکر می کنید این کار خلائی را در زندگی شما پر خواهد کرد. احساس رضایتی که از خرید یک کالا به دست می آید موقتی است اما نتایج محیطی و مالی آن باقی خواهد ماند.

بهینه سازی زندگی

بهینه سازی زندگی

پاک کنید

با مزارع محلی که در منطقه شما هستند صحبت کنید و ببینید آیا اجازه می دهند براساس یک عادت دیرینه محصولاتی را که توسط زارع مربوطه به بازار عرضه نشده است، خودتان از زمین بچیند. این محصولات غالبا عالی هستند اما شاید کمی لک برداشته یا زیادی رسیده باشند. شاید شما بتوانید یک کیسه فلفل را با قیمت خیلی نازلی بخرید.

ماشین های مدل پایین سوار شوید

البته نه خیلی قدیمی اما به جای ماشین آخرین مدل می توانید مدل سه سال پایین تر هر نوع ماشینی را که آرزو دارید داشته باشید، بخرید. همه ماشین ها طی دو سال اول تولید خود، حتی اگر کیفیت شان را به مقدار زیادی حفظ کنند، درصد بالایی از قیمتشان را از دست می دهند. اتومبیل را تا وقتی هنوز خوب کار می کند سوار شوید.

وسایلی را که مورد استفاده دیگران نیستند، بخرید

فقط برای خریدن اجناس آنتیک و قیمتی به حراجی هایی که در گاراژهای منازل برگزار می شود نروید بلکه وسایلی را هم که هر روزه به آن ها احتیاج دارید مثل لباس، ابزار و ظروف آشپزخانه از این مراکز خریداری نمایید. در رابطه با فروشگاه هایی که طی چند سال اخیر کاملا طرفدار مد شده اند و قیمت های آن ها به شکل سرسام آوری بالا رفته است، بسیار مراقب باشید.

پس انداز کنید

برای خریدن وسایل گران قیمت مثل اتومبیل و ماشین رختشویی حساب مخصوصی باز کنید. به جای اینکه به حساب اعتباری خود پول بریزید به طور مرتب پولی را در این حساب پس انداز نمایید. فراموش نکنید که توانایی به تعویق انداختن ارضای نفس نشانه بلوغ است.

 

همچنین بخوانید:  هدف ما از زندگی چیست؟

 

تراز ملی خود را بالا ببرید

برای این کار باید قدری تلاش کنید اما به دنبال آن دسته از کارت های اعتباری که بهره کمتری را پیشنهاد می کنند، بگردید. حساب های خود را از کارت های اعتباری با بهره زیاد به کارت های اعتباری کم بهره انتقال بدهید. این پیشنهادها فقط برای مدت شش ماه یا یک سال هستند. بنابراین آماده باشید که وقتی موعد مقرر فرا می رسد کار انتقال را از نو انجام بدهید. در عین حال می توانید با شرکتی که کارت اعتباری فعلی شما متعلق به آنهاست مذاکره کنید و ببینید آیا حاضر هستند به جای اینکه حمایت شما را به عنوان یک مشتری از دست بدهند، بهره شان را پایین بیاورند.

قسط وام خود را هر ماه در دو نوبت پرداخت کنید

به جای اینکه تا آخر ماه صبر کنید و به فرض مبلغ صد هزار تومان بابت قسط وام خود بپردازید، 50 هزار تومان آن را وسط ماه و 50 هزار تومان دیگر در آخر ماه پرداخت نمایید. با کم کردن از مقدار بدهی خود طی آن دو هفته بهره کمتری به شما تعلق خواهد گرفت. اگر هر ماه این کار را بکنید، اساسا می توانید وام خود را سریع تر بپردازید و مقدار خیلی کمتری از پولتان در ازای پرداخت بهره صرف خواهد شد.

در برنامه هایی که نیاز به تهیه بلیت ندارند، شرکت کنید

در برنامه دانشگاه ها و موزه های محلی به دنبال برگزاری سخنرانی ها یا نمایش ها بگردید. مسلما به موضوعاتی برخواهید خورد که به آن ها علاقه داشته باشید. این بهتر از پرداختن مبلغی برای دیدن یک فیلم متوسط یا در خانه نشستن و دیدن برنامه های تکراری می باشد. برای پیدا کردن اینگونه برنامه ها به روزنامه های محلی مراجعه کنید.

صبح ها بنزین بزنید

باک بنزین اتومبیلتان را صبح ها در اولین فرصتی که می توانید پر کنید. در خنکای صبح زود، بنزین در غلیظ ترین حالت خود می باشد بنابراین سوخت بیشتری وارد باک بنزین شما می شود. اگر صبر کنید تا وقتی که هوا گرم شود آن وقت بنزین رقیق شده و چندان که باید به صرفه نیست. در زندگی واقعی علم فیزیک گاهی به کمک شما می آید.

در ساعت های خلوت خرید کنید

وقتی می خواهید کالاهای بزرگی مثل تلویزیون یا وسایل اصلی آشپزخانه را خریداری کنید، زمانی به فروشگاه ها مراجعه کنید که از همیشه خلوت تر باشند. اگر در یک بعد از ظهر شلوغ شنبه برای خرید بروید، احتمال اینکه اطلاعات دقیقی از جانب شخص فروشنده دریافت نمایید بسیار کم است. احتمال این هم که بتوانید از کسی که وقت ندارد بر سر قیمت با شما مذاکره کند تخفیف بگیرید وجود ندارد.

به همین ترتیب سعی کنید وسایل برقی منزل را هم در ساعاتی که مصرف برق کمتر است به کار بیندازید. قیمت برق در ساعت های مختلف روز فرق می کند بنابراین زمان هایی را که قیمت آن از همیشه کمتر است پیدا کنید و ماشین ظرفشویی و خشک کن را کمی بعد از آن زمان به کار بیندازید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شمع وارمر 10 عددی را با بهترین کیفیت ساخت، بدون رایحه، با شعله روشن و یکنواخت، بدون اشک و بدون دود در هنگام سوختن، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0