topNotif

به حرف های بدنتان گوش دهید

1388 بازدید
21 اسفند 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

به حرف های بدنتان گوش دهید تا سلامت بمانید!

با گذشت زمان چهره شما عوض می شود، این حقیقتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت، یاد بگیرید علائمی را که بدنتان برای شما می فرستد بشناسید و درک کنید در نتیجه می توانید به محض روبه رو شدن با مشکل راه چاره آن را بیابید، در این مقاله برخی از این علایم را با شما در میان می گذارم.

علائم پیری و علت های آن!

علایم اصلی پیری عبارتند از : تشکیل سلولیت، افتادگی عضلات، پوست خشک و سفت، افزایش اندازه دور کمر و بزرگ شدن شکم، کمر درد یا درد مفاصل، شل و کوچک تر شدن سینه ها . تشکیل سلولیت، احتباس آب، به علت تغذیه نامناسب، نداشتن امکان انجام دادن فعالیت های ورزشی ایجاد می شود. افتادگی عضلات، از بین رفتن حالت کششانی پوست، به دلیل کاهش عملکرد هورمون ها، نداشتن امکان انجام دادن فعالیت های ورزشی ایجاد می شود. پوست خشک و سفت، کاهش فعالیت غدد چربی، به دلیل کمبود مرطوب کننده های پوست ایجاد می شود. افزایش اندازه دور کمر و بزرگ شدن شکم، زیاد شدن اندروژن که با استروژن در ارتباط است، به دلیل شروع دوران ناباروری، پیدا شدن مشکلات روده ای ایجاد می شود.

به حرف های بدنتان گوش دهید

به حرف های بدنتان گوش دهید

کمر درد یا درد مفاصل، نداشتن قابلیت ارتجاعی، به دلیل داشتن بیماری های مفاصل و استخوان ها، شروع کلسیم گیری از استخوان ها و کشش های عضلانی ایجاد می شوند. شل و کوچک شدن سینه ها، کاهش استروژن بر اثر یائسگی، به دلیل روند اجتناب ناپذیر جاذبه زمین ایجاد می شود.

مطمئن باشید که شکمتان بزرگ نخواهد شد.

نخستین هدف شما این است که رژیم غذایی تان را عوض کنید که بعد ها دچار پشیمانی و شکمی بزرگ نشوید، برای صرف غذا وقت بگذارید و آن را به طور کامل بجویید، از مصرف مقدار سبزی خام، سیر و پیاز بکاهید که نفخ نکنید. برای پیشگیری از یبوست، پیاده روی خود را افزایش دهید، آب بیشتر بنوشید و بر مقدار فیبر مصنوعی غذاهای غله ای صبحانه بیفزایید. هنگام ایستادن حتما شکمتان را فرو ببرید و صاف بایستید.

 

همچنین بخوانید: راز جوانی با خوراکی های سالم و غذاهای طبیعی

 

آیا می دانستید؟

از بیست و پنج سالگی به بالا اگر ورزش نکنید از توده عضلانی شما کاسته و به جای آن چربی انباشته می شود. در سنین یائسگی این روند بیشتر خود را نشان می دهد و اندام شما تغییراتی پیدا می کند، سینه و ناحیه اطراف آن لاغرتر و همزمان شکم بزرگ تر و دور کمر پهن تر می شود. شما نمی توانید جلوی این روند را به طور کامل بگیرید اما با ورزش های مناسب مخصوص ناحیه کمر و سینه می توانید آن را کنترل کنید، زمانی که تصمیم به شروع ورزش جدید یا حرکات هوازی می گیرید همواره این روند را در نظر داشته باشید.

نکات کلیدی

هفته ای یک بار خود را برهنه در آینه ببنید تا اینگونه از بدن خودتان آگاه باشید. داشتن شکم بزرگ، کند و کم تحرک بودن بیشتر از چین و چروک شما را مسن نشان می دهد. برای پیشگیری از بزرگ شدن شکم ورزش های کاهش اندازه شکم را هر روز انجام دهید تا رفته رفته شکم کوچکتری داشته باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ قرمز را با خواص درمان کم خونی، ضعف، کمبود تعرق، بی نظمی تنفس، فراموشی و نسیان، تشنگی مداوم، بی میلی جنسی، خستگی شدید، درمان سوءهاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0