topNotif

بیماری تب یونجه یا حساسیت فصلی و راه های درمان آن در طب سنتی

3287 بازدید
06 آذر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

بیماری تب یونجه یا رینیت آلرژیک

تب یونجه یا رینیت آلرژیک باعث بروز علائمی شبیه علائم سرماخوردگی می شود. اما بر خلاف سرماخوردگی، ویروس باعث ابتلای به تب یونجه نمی شود. اگرچه بیماری تب یونجه می تواند در هر سنی شروع شود، ولی بیشتر در طی دوران کودکی، نوجوانی و اوایل بزرگسالی دیده می شود. شدت علائم تب یونجه در طی سال تغییر می کند. در بیشتر افراد مبتلا، علائم تب یونجه، با گذشت زمان و طی سال ها به آرامی کم می شود

این بیماری عبارت از التهاب نزله ای مخاط بینی و چشم و دهان است و عارضه ایست بسیار مزاحم و پر دردسر که بر اثر آن شخص مبتلا دچار حملات پی در پی، عطسه های شدید، همراه با ریزش آب از چشم و خارش چشم ها، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، عطسه و فشار در ناحیه سینوس ها و سایر عوارض مربوطه می گردد و هر چه بیماری پیش می رود بیمار را خسته تر و ناتوان تر می سازد. این عارضه معمولا در حوالی خرداد و موقع برداشت محصول یونجه ظاهر می شود.

درمان بیماری تب یونجه

درمان بیماری تب یونجه به وسیله داروهایی که در بینی و چشم می ریزند، غرغره و داروهای خوراکی و نظایر آن ها باعث اتلاف وقت و پول می گردد. این کار معلول را از بین می برد بدون آن که بر علت آن هیچ گونه اثری بگذارد. یگانه راه درمان واقعی تب یونجه معالجه حالت نزله ضمنی شخص مبتلاست. بیمار مبتلا به تب یونجه اگر بخواهد واقعا از این بیماری رهایی یابد باید دستوراتی را که درباره معالجه زکام داده شد اجرا کند و مطمئن باشد که با این اقدام کسالتش به طور قطع و به موقع رفع خواهد شد و بیماری هرگز بازگشت نخواهد کرد. به خصوص پس از بهبود نیز باید از لحاظ حفظ رژیم غذایی و طرز زندگی صحیح کوشا باشد.

بیماری تب یونجه یا حساسیت فصلی

بیماری تب یونجه یا حساسیت فصلی

بهترین خوراکی‌ها برای درمان آلرژی فصلی

  • سیر
  • سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ، کولارد، اسفناج
  • خوراکی‌های غنی از پروبیوتیک مانند کفیر، ماست غیر پاستوریزه، کلم‌ ترش
  • مرکبات مانند لیمو ترش، لیمو،
  • عسل
  • زنجبیل
  • سرکه سیب

 

همچنین بخوانید: درمان طبیعی تب یونجه و آلرژی با عسل خالص

 

پرهیز از غذا

در تب های یونجه ای بسیار شدید و طولانی توصیه می شود درمان را با 3 الی 5 روز امساک در غذا آغاز کنند و پس از آن در حدود 14 روز و بیشتر از رژیم غذایی محدود دیگر را به فاصله هر سه ماه یک بار در موارد لزوم می توان تجدید کرد. هنگام حملات تب یونجه توصیه می شود امساک را بلافاصله برای مدت کوتاهی از سر گیرند و نیز همه شب از حمام داغ سولفات منیزی استفاده کنند. در این موقع از شدت حملات بیماری تا حد قابل ملاحظه ای کاسته خواهد شد.

پرهیز از غذاهای حاوی نشاسته

در تمام موارد تب یونجه باید از مصرف غذاهای نشاسته ای حتی المقدور کاست و در مواقع شدید به کلی آن را حذف کرد تا زمانی که حمله ها وجود دارند این کار را ادامه داد. پس از رفع حمله می توان غذاهای نشاسته ای را مجددا در برنامه غذایی وارد کرد ولی روی هم رفته این کار را باید با احتیاط زیاد صورت انجام داد.

استنشاق و شستشوی بینی با آب

یکی از اقدامات مفید برای مبتلایان به بیماری تب یونجه کشیدن آب سرد به داخل بینی به هنگام شب و صبح است. چند قطره آب لیمو نیز می توان به این آب اضافه کرد. این عمل بهترین وسیله برای بهبود بخشیدن به وضع غشای مخاطی آسیب دیده است. برای راحتی و تسکین بیشتر، یک قاشق چایخوری سرکه را به یک نتی پات (قوری بینی شوی) اضافه کنید و سینوس ها را با آن شستشو دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0