بیماری های رحم و درمان های گیاهی آنها

4555 بازدید
03 بهمن 97
سمانه
,,

بیماری های رحم و درمان های گیاهی آنها که بهتر است بدانید

کیست رحم

کیست رحم، به علل مختلفی از جمله: اختلالات هورمونی، اختلالات تخمدان، افتادگی رحم، کند شدن جریان خون در رحم، زخم یا چسبندگی رحم (در اثر عمل جراحی یا عفونت)، استفاده از IUD، عوامل ارثی، سوزاک (نوعی بیماری مقاربتی) و دیگر عفونت ها بروز می کند.

علائم کیست های رحمی

تکرر ادرار یا تورم و درد در هر یک از دو طرف دهانه مهبل، مقاربت دردناک، اختلالات قاعدگی (قاعدگی دردناک، کاهش فواصل قاعدگی و …)، عدم تخمک گذاری، افزایش پرموئی، مشکلات گوارشی، فشار یا درد در ناحیه لگن، اختلالات ادراری و …

درمان خوراکی کیست رحمی

سویا، روغن هسته انگور، انواع کلم ها، سیب قرمز با پوست، شیرین بیان، روغن کنجد، بادام زمینی، سبزیجات و میوه جات تازه، سیر، آب انگور سیاه، عسل، خرما، نسکافه، انبه و کباب جگر سیاه.

درمان کیست رحم با گیاهان دارویی

گرفتن حمام ته نشین با جوشانده میوه کاج بسیار مفید است.

درمان کیست رحم با عرقیجات
  • عرق سنبل ختائی، ریشه بابا آدم، گل بابونه، برگ گزنه، زیره و عرق مریم گلی.
  • یک عدد پیاز را رنده کرده و با 1.5 لیوان آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس آن را صاف کرده و چند قطره از محلول را در واژن بریزید و پاهای خود را یک دقیقه بالا نگه دارید پس از آن نوار بهداشتی بگذارید و 30 دقیقه پیاده روی کنید.
موارد پرهیز

چربی های حیوانی، انواع سس ها، غذاهای آماده (کنسرو، ساندویچ، پیتزا و …)، قهوه، چای، شکلات، تندمزه ها (فلفل، خردل، سرکه و …)، چیپس، لبنیات، گشنیز، لوبیا چیتی، انواع کیک و شیرینی، ماکارونی، هویج و…

بیماری های رحم و درمان های گیاهی آنها

بیماری های رحم و درمان های گیاهی آنها

فیبروم رحم

رشد بیش از اندازه بافت رحم را فیبروم رحم می گویند. علل فیبروم رحم، عفونت های رحمی، استرس و فشارهای عصبی می باشد. با ترشح استروژن بیشتر، رشد فیبروم بیشتر شده و بعد از یائسگی رشد آن متوقف می شود. فیبروم های بزرگ نیز با عمل جراحی برداشته می شود، همچنین مصرف قرص جلوگیری از بارداری خطر فیبروم رحم را کاهش می دهد.

علائم فیبروم رحم

افزایش خونریزی قاعدگی یا طولانی شدن قاعدگی، لکه بینی، قاعدگی دردناک، احساس فشار یا درد زیر شکم، تکرار ادرار، مقاربت دردناک، نازائی، سقط جنین، به وجود آمدن توده رحمی غیر منظم و سفت، کم خونی، یبوست و درد ناحیه کمر.

درمان خوراکی فیبروم رحم

مرکبات، خیار، کنگر، سیر، انواع کلم، شلغم، آلبالو، گیلاس، روغن زیتون، هندوانه، مغز گردو، سیب زمینی کباب شده، هویج و گوجه فرنگی.

درمان فیبروم رحم با عرقیجات 

عرق کاکتوس، برگ بنفشه، برنجاسف، برگ و ریشه کاسنی و عرق گزنه.

موارد پرهیز

چربی های حیوانی، کره، خامه، نمک، رازیانه، سویا، شیرین بیان، شنبلیله، شوید، زیره، ترخون، غوره، توت فرنگی، شبدر قرمز، انواع حبوبات، شیر، گوشت قرمز، چیپس، قند و شکر و شکلات.

 

همچنین بخوانید:  افتادگی رحم و درمان های گیاهی

 

عفونت رحم

در واژن زنان به مقدار کمی قارچ وجود دارد که محیط اسیدی رحم مانع از رشد آنها می شود. اگر به هر دلیلی، اسیدی بودن محیط واژن کاهش یابد قارچ ها رشد کرده و موجب عفونت قارچی در واژن می شوند. همچنین در زنان به علت نزدیک بودن مقعد با مهبل انواع میکروب های مقعدی به آسانی در مهبل نفوذ کرده و موجب عفونت های رحمی و ادراری می شوند.

از جمله عوامل دیگر ایجاد عفونت رحمی عبارتند از : آمیزش یا تحریک جنسی زن هنگام قاعدگی، عدم رعایت بهداشت فردی، انتقال آلودگی از مقعد یا سایر بخش های بدن به مهبل، آشفتگی روحی، استفاده از قرص های ضد بارداری، دیابت، کار زیاد و وارد شدن ضربه به رحم.

علائم عفونت رحم

خارش ناحیه رحم، ترشحات بد بو و زرد مایل به سبز مهبل، تب، درد کلیه، تکرر ادرار.

توصیه های لازم برای جلوگیری از ایجاد عفونت رحم
  • هر روز لباس زیر خود را عوض کنید.
  • لباس های زیر خود را جدا از سایر لباس ها بشویید.
  • به هیچ وجه از لباس زیر دیگران حتی نزدیکان تان استفاده نکنید.
  • با دست کثیف طهارت نگیرید و پس از طهارت، خود را با دستمال تمیزی خشک کنید. به هنگام طهارت همیشه ابتدا مهبل و سپس مقعد را بشویید. از طهارت با آب های آلوده و همچنین از طهارت در توالت های عمومی کثیف خودداری کنید.
  • لازم است علاوه بر زن، همسر نیز بهداشت شخصی را رعایت نماید و به خصوص قبل از مقاربت خود را تمیز کند.
  • وسایل حمام خود را پس از هر بار استحمام در آفتاب قرار دهید. بهتر است هنگام شستشو، مستقیما کف حمام ننشینید.
  • از مقاربت هنگام قاعدگی و مقاربت با روش های نادرست به خصوص مقعدی خودداری نمایید، زیرا علاوه بر این که از نظر شرعی مکروه می باشد، احتمال انتقال عفونت (هم به زن و هم به مرد) و بروز بیماری های روده ای در آن بسیار بالاست.
  • از آنجا که بسیاری از عفونت های رحمی پس از زایمان، به علت صدمات وارده به دهانه رحم ایجاد می شود، حتما باید از 40 روز پس از زایمان برای معاینه داخلی رحم و در صورت امکان انجام آزمایش پاپ اسمیر به پزشک مراجعه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شیاف ماریانا را با خواص تنگ کننده واژن، رفع عفونت دهانه رحم، از بین برنده خارش، ضدعفونی کننده واژن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی فروشگاه عطارک و دریافت راهنمایی بیشتر جهت خرید محصول، می توانید از طریق پیام رسان های اجتماعی و تماس با ما، اقدام نمایید.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0