بیماری های شایع کودکان و روش های درمان های طبیعی آن ها

2195 بازدید
20 آذر 97
سمانه
,,

درمان های طبیعی بیماری های انگلی کودکان

بیماری های شایع کودکان:

کرم نخی

کرم نخی یا کرمک، کرم سفید رنگ مدور کوچکی است که در روده بزرگ و قسمت های پایینی روده کوچک دیده می شود. مقعد و منتهی الیه تحتانی روده بزرگ مساعدترین محل برای تکثیر و پرورش این کرم است. تخم این انگل از راه غذا یا آب وارد بدن می شود و در آنجا رشد می کنند.

بیماری های شایع در کودکان

بیماری های شایع در کودکان

علائم ابتلای کودک به کرم نخی عبارت است از:

  • خارش شدید مقعد، به خصوص هنگام شب که کودک به بستر می رود و بدنش گرم می شود، خارش گاهی به اندازه ایست که مانع از خواب طفل می گردد.
  • عصبانیت و کج خلقی
  • دردهای توام با سوزش
  • بی قراری
  • ایجاد اختلال در کار روده ها و مثانه
  • از بین رفتن اشتها
  • کم خونی
  • در کودکان حساس ممکن است تشنج و انقباضات عضلانی نظیر داءالرقص نیر دیده شود.
درمان انگل کرم نخی یا کرمک:

گرچه این موضوع حقیقت دارد که تخم انگل به طور تصادفی به وسیله غذا یا آب وارد بدن می شود و در آنجا پرورش و تکثیر می یابد لیکن این امر مسلم است که این انگل به هیچ وجه قادر نخواهد بود در روده کودکی که برای تکثیر آن مناسب نباشد پرورش یابد.

محیط مناسب در حقیقت همان روده هایی است که در نتیجه تغذیه غلط از مواد زاید انباشته شده و قادر به انجام وظایف خود نیست. بنابراین موقعی که تخم انگل به وسیله کودکی خورده شود و به چنین محیط مساعدی وارد گردد فرصت مناسبی برای تکثیر پیدا می کند.

درمان کرم نخی به روش پزشکی رسمی منحصرا عبارت است از بین بردن انگل به کمک داروهای شیمیایی بسیار خطرناک بدون توجه به عواقب وخیم آن و به عبارت دیگر غفلت از رفع علت اساسی و اصلی بیماری است که در حقیقت همین موضوع باید مورد نظر قرار بگیرد.

اگر غذایی که مصرف می کنیم صحیح و سالم باشد و روده های کوچک و بزرگ نیز پاک باشند این بیماری به خودی خود از بین خواهد رفت. کودک  باید به مدت یک هفته منحصرا  رژیم میوه تازه را بگذارند. پس از آن برنامه غذایی مخصوص کودکان لازم است. مواد چربی دار همچون خامه، سرشیر، روغن و …. از رژیم غذایی باید حذف شوند. همچنین از خوردن گوشت و ماهی پرهیز گردد. میوه، سبزی، شیر، نان سیاه تنها غذای کودک تا خاتمه کامل بیماری باید باشند.

 

همچنین بخوانید: بیماری های پوستی کودکان و روش های درمان آن

 

ادرار شبانه کودکان

ادرار شبانه کودکان نسبتا بزرگتر معلول ناراحتی های عصبی است که به سبب تحریک مفرط مغز در نتیجه کار زیاد، تکالیف مدرسه، اصرار پدر و مادر در درس خواندن و سایر ناراحتی ها پیش می آید. در این موارد نیاز است که هرچه ممکن است کودک را به حال راحت بگذارند و از ایجاد هرگونه تحریک عصبی در او خودداری کنند.

از لحاظ درمانی کودک را به مدت چند روز به رژیم تمام میوه و تنقیه شبانه با آب گرم به منظور پاکسازی، روده ها بگذارند که کمک زیادی به بهبود حال او خواهد کرد. حمام سرد نشسته روزانه به استحکام و افزایش کشش عضلات مثانه کمک می کند. در صورتی که انجام این کار میسر نباشد ناحیه مثانه را همه روزه با اسفنج و آب سرد یکی دو بار کمپرس کنید. باید کودک را تشویق کنند تا آنجا که امکان دارد از هوای آزاد استفاده کنند و به ورزش در خارج از اتاق بپردازند.

عوارض بیرون آمدن دندان

عملا هرگونه بیماری که در دو سال اول تولد به کودک حمله می کند در سلامت کودک هنگام بیرون آمدن دندان اثر می گذارد و این موضوع مورد تایید طبیب و پدر و مادر است. لیکن اگر درست توجه کنیم می بینیم که هرگاه غذا و زندگی بهداشتی عمومی کودک صحیح باشد کلیه دندان هایش بدون هیچ گونه عارضه نامساعدی بیرون خواهند آمد.

آنچه واقعا باعث ایجاد عوارض بیرون آمدن دندان می گردد سوءتغذیه کودک و مراقبت نادرست از اوست که در این هنگام در حالت عمومی و سلامت کودک موثر است. زیرا در حال عادی بیرون آمدن دندان جز مختصر ورم لثه نباید هیچگونه عارضه ای به همراه داشته باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه آویشن را با خواص خوشبو کننده، ضد سم و ضد نفخ شکم، برطرف کننده حالت ترشی معده، خلط آور، ضد تشنج و درد، رفع سرماخوردگی و سوزش گلو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0