topNotif

اختلالات و بیماری های ناشی از چاقی

1700 بازدید
09 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 28 آذر 1400

اختلالات و بیماری های ناشی از چاقی چیست ؟

کمپاین های بیمه عمر، اطلاعاتی در زمینه ی علل واقعی مرگ در ارتباط با چاقی انتشار داده اند. بیماری هایی که در زیر به آن ها اشاره می گردد به ترتیب از موارد شیوع بیشتری در افراد چاق در هر دو جنس زن و مرد، بر اساس میزان استاندارد مرگ در بین افراد خاص بیمه شده در این کمپاین ها برخوردار است : بیماری قند، سیروز کبدی، آپاندیست، سنگ های صفراوی، بیماری قلب و عروق و کلیه، ذات الریه، لوسمی، سرطان، زخم معده، سل. درمورد بیماری قند از مدت ها قبل می دانستند که وقتی برای اولین بار در سنین متوسط عمر ظاهر می شود اغلب همراه با چاقی است.

رابطه چاقی با بیماری :

سنگ های صفراوی در افراد چاق فراوان است، ولی علت مرگ تعداد زیادی از مبتلایان به سنگ های صفراوی و آپاندیسیت ناشی از خطر جراحی و بی هوشی در مرگ و میر افراد چاق می باشد. وجود رابطه مثبت بین چاقی و بیماری های قلب و عروق و کلیه و اختلالات چربی ها نتیجه افزایش روز افزون مرگ ناشی از آن ها در جوامع پیشرفته است. با وجود این بعضی از مطالعات چنین رابطه ای را تایید نمی کند.

اختلالات و بیماری های ناشی از چاقی

اختلالات و بیماری های ناشی از چاقی

علت افزایش مرگ ناشی از سیروز کبد در رابطه با چاقی هنوز روشن نیست و با وجود این که در افراد چاق افزایش موارد سرطان دیده نشده است، ولی بین چاقی با سرطان کبد و کیسه صفرا همبستگی مشاهده شده است. علاوه بر این ها بیماری های دیگری که خطر مرگ در آن ها کمتر است در رابطه با چاقی در جوامع مختلف گزارش شده که در بین آن ها آرتریت استخوانی، واریس عروق، فتق شکم و فشارهای روانی به خصوص در دوره بلوغ را می توان نام برد.

عوارض دیگر چاقی :

چاقی قادر است عوارض بعضی از بیماری های نهفته را مانند بیماری دیابت آشکار و عوارض برخی نظیر فشار خون، آرتریت و… را تشدید نماید. چاقی نوزاد و کودکی با افزایش موارد ابتلا به عفونت های تنفسی همراه می باشد. زیرا موجب کاهش هوای ذخیره در شش ها و تنگی نفس می گردد.

 

همچنین بخوانید: چگونه چاقـی را درمان کنیم؟

 

درمان چاقی :

وقتی می توان درمانی را موفقیت آمیز خواند که کاهش وزن در حدی صورت بگیرد که شخص به وزن مطلوب و متناسب با استخوان بندی و هیکل خود برسند، یا اینکه وزن به دست آمده و مطلوب، حفظ گردد. نتیجه بعضی بررسی ها انجام شده روی چاقی در کشورهای مختلف حاکی از آن است که هر چه قدر طول دوره چاقی و درجه چاقی بیشتر باشد کاهش وزن هم مشکل تر است. سطح دانش و معلومات اثر چندانی در کاهش وزن یا داشتن وزن مطلوب ندارد، زن و مرد هر دو به طور مساوی قادر به کاهش وزن خود هستند و در اکثر زنان، شروع چاقی با اولین حاملگی همراه است. زنان بالای چهل سال و ازدواج کرده در کاهش وزن موفق تر از دختران جوان چاق هستند. تاثیر آموزش گروهی از طریق پزشک یا کارشناس تغذیه بیشتر از آموزش انفرادی در افراد چاق است.

توجه : 

واضح است که تمام نتایج فوق در موارد کلی قابل تایید نیست زیرا تاثیر عوامل مختلف به ویژه فرهنگ و اقتصاد یک جامعه را نمی توان در بررسی های مشابه نادیده گرفت. به اعتقاد بعضی از متخصصین بعضی از افراد چاق پس از کسب آموزش لازم برای کاهش وزن به راحتی قادر به ادامه آن هستند. عده ای محتاج کمک برای تسکین آلام و دردهای روحی خویش می باشند و بالاخره گروهی چنان در عمق مشکلات و مسائل احساسی فرو رفته اند که هر کوششی در کاهش وزن آن ها بدون کمک روانشناس بی ثمر خواهد بود. همچنین ضروری است به منظور جلوگیری از هر نوع خطر یا عوارض جانبی، کاهش وزن، تحت نظر پزشک و کارشناس تغذیه صورت گیرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز ممتاز را با خواص کاهنده وزن، ضد پیری، جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از آلزایمر، محافظت از کبد و قلب، درمان دیابت، آرام بخش و ضد افسردگی و استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0