تاثیرات مثبت گل درمانی بر بدن

2795 بازدید
08 دی 96
سمانه

با تاثیرات مثبت گل درمانی بر بدن آشنا شویم

این روزها پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سرعت زندگی، استرس همه ما را به شدت زیاد کرده است. سر و صدای ماشین ها، ترافیک های سنگین شهری، ساعات زیاد کاری همه از عواملی هستند که نمی گذارند ما شاد باشیم. این که ما از این خشکی و خستگی زندگی کم کنیم به خود ما بستگی دارد. با هم به سراغ یک موجود کوچک فراموش شده و زیبا می رویم تا نقش آن را در شاد شدن مان بررسی کنیم.

گل درمانی :

25 خرداد را روز گل نامیده اند. این بهانه ای شد تا به این نعمت خداوندی بیشتر فکر کنیم. طبیعت راهی آسان برای حفظ و ارتقای سلامت روان، پیش روی ما گذاشته است. گل ها می توانند تاثیر آنی بر روی حس خوشنودی وارد کنند. گل ها تاثیر مثبت و طولانی بر حال و هوای اشخاص می گذارد و موجب برقراری رابطه صمیمی و برقرار کردن ارتباط می شود و علم هم ثابت کرده است که گل نه تنها ما را از آن چه تصور می کنیم، شادتر می کنند، بلکه تاثیر قوی و مثبتی در افزایش احساس آسایش ما دارند.

تاثیرات مثبت گل درمانی بر بدن

تاثیرات مثبت گل درمانی بر بدن

چینی ها از قدیم به قدرت گل در درمان دردها اعتقاد داشتند. در سال های اخیر، صحت این موضوع از نظر علمی ثابت و مشخص شده، انسان ها می توانند از گل ها برای فراخواندن قدرت ها و احساسات خود استفاده کنند، راز شفابخش بودن گل ها و تاثیر بر احساسات و حالات انسان، رنگ آن هاست، به چند مثال توجه کنید :

  • افزایش انرژی با گل سرخ
  • اعتماد افزایش اعتماد و صمیمیت با زنبق بنفش
  • افزایش هوشیاری با آفتاب گردان
  • خواب راحت با گل استکانی آبی
  • آرامش با گل آهار سبز
  • جلوگیری از آلرژی با گل داوودی نارنجی
  • یاس بنفشه و غلبه بر استرس

گل درمانی یکی از اعضای خانواده طب است، گر چه این شیوه درمان در ایران چندان شناخته شده نیست، اما مزایای بسیاری برای افرادی که از آن استفاده می کنند دارد. با گل درمانی می توان سلامت روحی فرد را به او باز گرداند و به این ترتیب از طریق درمان روحی، درمان جسمی نیز صورت می پذیرد. این شیوه درمانی غالبا همراه با طب سوزنی فوق العاده خوب جواب می دهد.

 

همچنین بخوانید:  با آرام بخش های گیاهی، آرام شوید

 

تاثیرات مثبت گل درمانی :

گل درمانی می تواند فرد را از استرس، غم، نا امیدی، احساس گناه و سرزنش، شک و تردید، عدم اعتماد به نفس، بی حوصلگی، حسادت و بد بینی نجات دهد. گل ها کاملا سالم و بدون عوارض بوده و در واقع یک معجزه الهی هستند که با خود شعور الهی به همراه دارند. گل ها می توانند افراد سخت گیر و منتقد را به انسان هایی انعطاف پذیر و مهربان، انسان های خسته را به انسان هایی پر انرژی و افراد غمگین و مضطرب را به انسان هایی شاد و شجاع تبدیل کنند.

امروزه آلودگی هوا بوی گل ها را از بین برده، محققان بر این عقیده اند در هوای پاکیزه بوی گل ها تا هزار متر دورتر توسط مشام بسیاری از حیوانات و حشره ها قابل تشخیص است. در صورتی که این مقدار در هوای آلوده تا دویست هزار متر دورتر هم نمی رسد و به سختی توسط انسان استشمام می شود و به همین دلیل به نظر می رسد در هوای آلوده بوی گل ها از بین می رود.

گل ها را معمولا در جاهایی قرار داده که همه بتوانند آن را ببینند، مانند سرسرا، اتاق نشیمن، اتاق غذا خوری. گل ها نمادی برای تقسیم خوشی ها هستند و برای کسانی که وارد اتاق می شوند، احساسات مثبت به ارمغان می آورند و فضا را بیش از پیش دعوت کننده و خودمانی می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

غنچه گل محمدی را با خواص جوان سازی پوست صورت، درمان آکنه و جوش صورت، لاغری و کاهش وزن، بهبود دردهای معده و روده، ضد سرطان، تسکین گوش درد، درمان دندان درد، بهبود سردرد، رفع بی خوابی، درمان استفراغ، نشاط آور، آرامبخش و ضد فشارهای عصبی، ضد استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0