تاثیر سیگار بر حالات بعد از عادت ماهیانه و یائسگی

6768 بازدید
06 اردیبهشت 97
سمانه

تاثیر سیگار بر حالات بعد از عادت ماهیانه و یائسگی

زنان معتاد به سیگار و دخانیات، پنجاه و یک درصد عقیم می باشند، سی و هفت درصد زنان معتاد دچار ناراحتی های غده تیروئید می باشند، در حالیکه فقط شش درصد زنان غیر معتاد از این بیماری رنج می برند، شصت و پنج درصد زنان معتاد در زندگی زناشویی صاحب اولاد نمی شوند، در صورتی که این موضوع در زنان غیر معتاد چهار درصد بوده و حتی رقم سقط جنین در زنان معتاد تقریبا سه برابر زنان غیر معتاد می باشد.

تاثیر سیگار بر جنین :

سیگاری که زن باردار می کشد، متاسفانه اثر بدی بر قلب و رشد کلی کودکی که می پروراند، وارد می سازد. متاسفانه بیماری اعتیاد به سیگار در چند سال اخیر به شدت در خانم های جوان کشورهای غرب و شرق شیوع پیدا کرده است. نوزادان این زنان، به طور کلی لاغرتر و کم وزن تر از نوزادان آن هایی هستند که هرگز سیگار نمی کشند، علت این است که اولا هر بار که زن باردار سیگار می کشد، ضربان قلب جنین شدید تر می شود و ثانیا چون جریان خون کندتر می شود، طبعا مواد غذایی کمتری به جنین می رسد و بر فرض، اگر روزانه ده بار مادر سیگار بکشد، جنین ده بار دچار کمبود مواد غذایی می شود.

صدمات سیگار بر زنان بیشتر از مردان است:

علاوه بر صدماتی که اعتیاد به سیگار از نظر زیبایی به خانم ها می زند و نوک انگشتان شان را زرد و لب هایشان را کدر و دندان هایشان را سیاه و دهان شان را بد بو می کند، تمام عوارض جسمی که در مورد مردان برای سیگار می شمارند، در مورد خانم ها به مراتب شدید تر و وخیم تر بروز می کند، زیرا نسوج و الیاف بدن زن خیلی لطیف تر و ضعیف تر از مردها است و در نتیجه زودتر و شدید تر از نسوج و الیاف بدن مرد دچار ضایعات و عوارض می شود.

تاثیر سیگار بر حالات بعد از عادت ماهیانه و یائسگی

تاثیر سیگار بر حالات بعد از عادت ماهیانه و یائسگی

عوارض سیگار

اختلال در گردش خون و عواقب آن :

اولین عکس العملی که سیگار در بدن ایجاد می کند، کندی گردش خون است و روی غده هیپوفیز اثر می گذارد و در وظایف آن ایجاد اختلال می کند و یکی از مهم ترین وظایف این غده تنظیم جریان خون در بدن است. نتیجه این عمل اختلال در دستگاه گردش خون و دچار شدن به عوارض قلبی است. با توجه به این که در زنان باردار این عارضه عواقب وخیم تری دارد، زیرا در اثر کندی گردش خون، غذا به جنین کمتر می رسد و در نتیجه یا کودک زودتر به دنیا می آید و یا لاغر و ضعیف تر از حد طبیعی است.

 

همچنین بخوانید:  حقایقی در مورد این که چرا باید سیگار را ترک کنید

 

اختلال در عملکرد غدد

غده تیروئید خیلی زود مورد تاثیر نیکوتین سیگار می گردد و حتما می دانید غده تیروئید و هیپوفیز عمل دستگاه های مخصوص زنانه را تنظیم می کند، به همین دلیل سیگار در بسیاری از حالات زنانه از قبیل عادات ماهیانه، بارداری و یائسگی به شدت اثر می گذارند. در مورد دختران جوان باید گفت آن عده که سیگار مصرف می کنند، دچار قاعدگی های دردناک تر و نا منظم تر می شوند و در زنان با سن بیشتر، علاوه بر این مشکلات دچار بی خوابی نیز می شوند، چون نکته بسیار مهم این است که حالات روحی و جسمی هر زنی تا اندازه زیادی بستگی به وضع عادات ماهیانه او دارد.

تاثیر سیگار بر حالات بعد از عادت ماهیانه و یائسگی :

ضعف و خستگی که معمولا بعد از هر عادت ماهانه در زنان به وجود می آید، در زنان معتاد به سیگار به صورت شدیدتری بروز می کند، اصولا علت این احساس این است که در هر ماه تقریبا پانزده درصد از میزان گلبول های قرمز خون کاسته می شود، در حالیکه زنانی که روزانه بیش از ده سیگار می کشند، این میزان به پنجاه درصد می رسد، این جریان روی حالت یائسگی زن نیز اثر مستقیم می بخشد و تجربه نشان داده است که زنان سیگاری ده برابر بیش از زنان غیر سیگاری دچار حالت یائسگی زودرس می شوند.

اصولا با توجه به نکات بالا، هر زنی که به سلامتی خود و فرزندانش علاقمند باشد، از کشیدن سیگار که دشمن جان او و فرزند اوست، جدا خودداری می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مرمکی را با خواص التیام بخش زخم ها، تقویت عمومی بدن، رفع بوی بد دهان، تسکین دهنده سردرد، ترک اعتیاد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    4 اسفند 1402

    در زمان پریودی اگر سیگار بکشیم نظم عادات ماهیانه رو بهم میزنه؟

    • عطارک
      5 اسفند 1402

      عرض ادب و احترام

      کشیدن سیگار بطور کلی روی عملکرد اکثر ارگان‌های بدن بخصوص گردش خون تاثیر گذار بوده و احتمال اینکه روی کیفیت پریود تاثیر گذارد هست.

      شاد و سلامت باشید.

  2. علی جهانی
    19 اردیبهشت 1401

    جالب بود

0