topNotif

تخلیه هیجان کودکان با چند روش صحیح، والدین بخوانند

2088 بازدید
19 آذر 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

تمرین هایی برای تخلیه هیجان کودکان :

ممکن است تعادل درونی کودکان که در واقع به طور طبیعی در آن ها وجود دارد، به هم بخورد. بنابراین آن ها دیگر با هماهنگی با طبیعت و با خودشان زندگی نمی کنند و به همین دلیل بیشتر وقت ها به کمک روانی – اجتماعی نیاز دارند تا این تعادل روانی را دوباره پیدا کنند.

مربی در این راه باید به آن ها کمک کند. او باید به وسیله تمرین های تخلیه هیجانی که با آن ها انجام می دهد به آن ها بیاموزد که نیروهای خود بهبودی را در کودکان دوباره فعال کند. به وسیله این تمرین ها، بسیاری  کودکان حتی برای اولین بار عمیقا پی می برند که آرامش و تخلیه هیجانی یعنی چه، به این ترتیب شما می توانید بدن، روح و روان کودک را هماهنگ کنید و با تقاضاهای چند جانبه روزانه او بهتر کنار بیایید.

تمرین خودزا برای تنش زدایی

یکی از تمرین های تنش دایی که در کودکستان هم به خوبی اجرا می شوند، سفرهای خیالی به عنوان یک تمرین خودزا است. تعلیم خودزا روشی است که به منظور آرامش یافتن، تخلیه هیجانی خود و آسودن به کار می رود و راه بسیار موثری بر ضد بیماری های افسردگی و رنج های روان تنی است که می توان در مورد کودکان کودکستانی اعمال کرد.

تخلیه هیجان کودکان

تخلیه هیجان کودکان

تمرین خودزا چگونه انجام می شود؟

با این روش از سیستم عصبی خودمختار تنش زدایی می شود و نشانه های کسالت آور کاهش می یابد یا بازسازی می شوند. تعلیم های خودزا، به شناخت فرد بستگی دارند چون روح  و بدن در ارتباط دائمی هستند و همزمان واکنش نشان می دهند. وقتی انسان بدنش را تحت فشار قرار می دهد روحش نیز واکنش نشان می دهد و برعکس، این سیستم به وسیله پروفسور روان کاو برلینی یوهانس شولتز کشف شد.

کسی که تمرین خودزا انجام می دهد ابتدا کاملا بر خود تسلط می یابد. در درجه اول بدن، قبل از این احساس های گرما، سنگینی و آرامش بتوانند اتفاق بیفتند باید به کلی تنش زدایی شود. حتی کودکان هم اکنون می توانند آن قدر بر خود نفوذ داشته باشند که اثری را بر بدن خود احساس کنند. اگر آن ها ابتدا حتی نخواهند آرام و آهسته باشند، در این تمرین ها، احساساتی به دست می آورند که تکرار آن ها برایشان خوشایند است.

احساسی برای پرورش خود

بازی باید به گونه ای باشد که با تخلیه فشارهای روحی، بدنی، احساس خوشایندی برای کودک به ارمغان بیاورد اما چون توقع های ما از کودکان زیاد است و متاسفانه بیشتر وقت ها زمانی که برای تنش زدایی به دست می آورند کوتاه است، تمرین های خودزا امکان خوبی ایجاد می کند که این فشار یک بار قطع شود و فرد بتواند خستگی در کند.

حتی اگر این تمرین ها در قالب کلاسی برای کودکان در سن کودکستان تدارک دیده نشده است، مربی می تواند فکر اصلی و همین طور چند اصل تمرین های خودزا را انتخاب کند. تمرین های تمرکز برای تنش زدایی از خود برای کودکان کودکستانی به آسانی قابل اجراست به خصوص در مورد کودکان ناهنجار رفتاری، احساس آرامش و تنش زدایی اثر بیشتری دارد به این ترتیب رفتار کودک با تمرین های خودزا نسبت به خود و زندگی اش تغییر می کند. نقشی که قدرت افکار مثبت در این جا ایفا می کند، اجتناب ناپذیر است.

تخلیه هیجان کودکان

تخلیه هیجان کودکان

تحرک کافی در کودکستان

هر مربی، حال و هوای گروه را در روزی که هوای بد اجازه نمی دهد کودکان به حیاط بروند و بتوانند از فضای ورزشی به عنوان جایی برای رهایی استفاده کنند، می شناسد. البته در چنین شرایطی، آلودگی صوتی زیاد است و زمینه مشاجره بیشتر از بقیه  روزها پیش می آید. توجه به این موضوع درک ما را از شرایط و نیازهای ضروری کودکان بالا می برد.

در اینجا راه حل هایی مانند دور هم نشستن به منظور دادن امکان حرکت مفصلی به کودک، برای این کار بازی های دسته جمعی نشستنی مثل اتل متل توتوله و .. یا تمرین های ریتمیک که در آن ها مربی دست می زند و پا روی زمین می کوبد یا با نوک انگشتان پا آهسته ضربه می زند و کودکان این کار را تقلید می کنند، پیشنهاد می شود.

حتی بگذارید بازی های پانتومیمی مثل این چه حیوانی است؟ در فضای گروهی طوری شکل بگیرد که امکان حرکت کودکان فراهم شود. در یک فضای محدود، مهم تر است که حرکت های هدفدار را پیشنهاد دهید که حرکت گروهی کودکان از کنترل خارج نشود.

تمرین های ورزشی

البته ساعت ها ورزش امکان خوبی فراهم می آورند که کودکان از نظر فعالیت روانی- حرکتی پیشرفت کنند. به همین دلیل در قانون هر کودکستانی ساعت های مشخصی برای ورزش برنامه ریزی شده که کودکان در آن زمان بتوانند به طور گروهی ورزش کنند، ورزش در یک فضای جداگانه برای حرکت می تواند اتاق روشن، یا یک اتاق بزرگ که برای موارد گوناگون از آن استفاده می شود هم باشد. اتاقی که به گروه خاصی اختصاص داده نشده است که وسایل کوچکی مثل تعدادی توپ، طناب یا چرخ های چوبی در دسترس باشد.

 

همچنین بخوانید: عدم تمرکز در کودکان و راهکارهای غیر دارویی برای درمان آن

 

هدف از ساعت ورزش داشتن اوقاتی شاد، خالی از ترس و تحرک کامل است. در این اوقات مهم است که به هیچ وجه رقابت یا مسابقه در میان نباشد. حتی پیشنهادهایی که برای حرکت به کودک داده می شود نباید از انواع ورزشی باشد یا بخواهد کودکان را با هدف به آن کارها هدایت کند. بلکه برعکس تربیت حرکتی در کودکستان باید با تاکید بر بازی و حق کودک باشد و از هجوم فعالیت های کودکانه استقبال کند.

مهمترین هدف ورزش برای کودک

مهمترین هدف ورزش باید تفریح و شادی کودکان باشد. مربی در ساعت ورزش فرصت مناسبی دارد که با دقت توانایی های خشونت آمیز کودکان را زیر نظر بگیرد و کمبودهای احتمالی موجود را تشخیص دهد. تمرین های هدف دار در این کار کمک می کنند تا اثر مثبتی بر فعالیت های روانی- حرکتی کودک بگذارند.

شادی هایی که کودکان در حین این تمرین های ساده از خود نشان می دهند، بیان کننده آن است که شادی و حرکت چه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. هنگام سازگار کردن کودکان کمرو در جمع باید محتاطانه جلو رفت. ورزش و بازی برای این نوع سازگار کردن امکانات خوبی است. شما می توانید به عنوان مربی کودکان را مثلا در گروه هایی چند تایی به تمرین های ورزشی ترغیب کنید.

شما در ساعت ورزش باید ارزش کمتری برای عملکرد کودک قائل شوید تا تفریحی که کودک به وسیله تحرک کسب می کند، بنابراین تمرین ها نباید کاملا تقلید شوند و نیز نباید زمان گیری شود که چه مدت کودک دوام می آورد. اگر تک تک کودکان نتوانستند هم پای دیگران طاقت بیاورند اجازه بدهید استراحتی بکنند. ایجاد تناوب در تمرین ها علاقه را افزایش می دهد و انگیزه همکاری ایجاد می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر قوتو را با خواص نیرو بخش، رفع ضعف و بی حالی، انرژی زا، تقویت حافظه، تقویت کننده عمومی بدن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0