topNotif

تخم مرغ غنی ترین منبع پروتئین

1967 بازدید
17 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 12 بهمن 1400

تخم مرغ غنی ترین منبع پروتئین است که خواص زیادی برای بدن دارد

خواص تخم مرغ :

تخم مرغ دارای مواد سفیده ای، مواد آلی، مواد چربی، ویتامین ها و مقدار کمی قند می باشد و بر این اساس تخم مرغ از غذاهای کامل و مفید بوده و مصرف آن برای حفظ سلامتی و در پیشگیری و درمان بیماری اثر سودمندی دارد.

تخم مرغ حاوی ویتامین های آ، ب1، ب2، ب5، ب8، ب14، پ، ای، کا، املاح معدنی : فسفر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، کلر، سدیم، آهن و گوگرد است. چربی موجود در زرده تخم مرغ که لیستین نام دارد، از بهترین و سودمند ترین انواع چربی ها می باشد زیرا غذای اصلی شبکیه عصبی بدن انسان بوده و وجود آن برای حفظ نیروی حافظه و تقویت دستگاه جنسی ضروری می باشد.

تخم مرغ غنی ترین منبع پروتئین

تخم مرغ غنی ترین منبع پروتئین

 

تخم مرغ به خاطر داشتن مواد مفید برای همه، بخصوص کودکانی که در حال رشد و نمو هستند و همچنین افرادی که پس از تحمل بیماری عفونت در حال نقاهت به سر می برند غذایی بسیار مناسب می باشد.

زرده تخم مرغ، شیر مادر را افزایش داده و خوراندن آن به اطفال به رشد آن ها کمک کرده و میزان سلامتی آن ها را افزایش می دهد. توصیه هایی شده است که برای زیاد شدن اشتها از زرده تخم مرغ استفاده نمایید، البته به این ترتیب که آن را قبل از غذا میل کنید، زیرا ترشحات معده را افزایش داده و موجب تحریک اشتها می شود.

مضرات تخم مرغ :

افراط در خوردن تخم مرغ برای معده زیان آور بوده و باعث پیدایش سنگ در کلیه و مثانه، ایجاد زخم ها و ضایعات جلدی بخصوص گل مژه می شود. سفیده تخم مرغ بطور خام غیر قابل هضم می باشد، بنابراین نباید آن را بصورت خام مصرف نمود.

اشخاصی که به ناراحتی هائی از قبیل : زیادی اسید خون، حساسیت، واریس، چربی خون و کبد، تصلب شرائین، هپاتیت روده، برص، سیاهی زیر چشم، ورم زیر چشم، جوش صورت، ناراحتی های قلب، روده و معده، سرماخوردگی، بی خوابی، کهیر، سنگ کلیه و مثانه، آکنه، سوزاک، سفلیس، تلخی دهان، میگرن و سنگ کیسه صفرا می باشند باید در مصرف تخم مرغ احتیاط نموده و از زیاده روی در خوردن آن به شدت بپرهیزند.

 

همچنین بخوانید:  فواید پوسته تخم مرغ برای سلامتی بدن

 

تخم مرغ در رطوبت و حرارت زیاد زود فاسد می شود و شستن آن نیز این اثر را دارد، قرار دادن تخم مرغ در کنار سبزی ها بخصوص پیاز و سیب زمینی و میوه هایی مانند سیب و مرکبات موجب فاسد شدن و متعفن گشتن آن ها می شود، زیرا تخم مرغ بعلت داشتن گاز گوگردی که به تدریج از آن صادر می شود، موجبات فساد و تعغن آن ها را بوجود می آورد، بنابراین همیشه سعی نمائید که تخم مرغ را در یخچال جدا از سبزی ها و میوه ها نگهداری کنید.

تشخیص دادن تخم مرغ سالم :

همیشه سعی کنید تنها از تخم مرغ تازه استفاده کنید، برای تشخیص دادن تازگی تخم مرغ می توانید یک محلول دوازده درصد آب نمک را در یک لیوان ریخته و تخم مرغ را در آن قرار دهید، اگر در ته لیوان به طور عمودی قرار گرفت تخم مرغ تازه بوده و اگر وسط محلول معلق ماند، دو الی سه روز از عمر آن می گذرد و اگر بالا آمد و در سطح محلول غوطه ور شد بیش از چهار روز از عمر آن گذشته است و اگر بر روی محلول به طور افقی قرار گرفت بسیار کهنه بوده و فاسد گردیده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر سفیده تخم مرغ را با خواص ساخت عضله و افزایش حجم عضلات، کاهش خستگی های فکری و ذهنی، درمان آکنه و جوش در پوست‌ های چرب و حساس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0