topNotif

آیا ترامپولین ورزش مناسبی برای کاهش وزن است؟

2411 بازدید
11 آبان 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آیا ترامپولین ورزش مناسبی برای بدن و کاهش وزن است؟

این که در روز زمانی برای ورزش کردن پیدا کنیم کار سختی است، حتی از آن سختتر پیدا کردن ورزشی است که ما را سرشار از ذوق و اشتیاق کند. اما، با پریدن بر روی ترامپولین می توانید ورزش آسان و جالبی را انجام دهید. اگر دقیقتر فکر کنید، احتمالا روزهای کودکی خود را به خاطر بیاورید که در پارک های مختلف به پریدن بر روی ترامپولین می گذشت. شاید در زمان های دور کودکی توجهی نمی کردید آیا در حال ورزش کردن استید یا نه؟ اما باید بدانید ترامپولین (trampoline gymnastics) یک ورزش هیجان انگیز، آسان و فوق العاده مهیج است که به احتمال زیاد با یک لبخند بزرگ به انتها می رسد. اما شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که آیا ترامپولین ورزش مناسبی برای کاهش وزن است؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

 

آیا ترامپولین ورزش مناسبی برای کاهش وزن است؟

آیا ترامپولین ورزش مناسبی برای کاهش وزن است؟

 

ترامپولین چه فوایدی دارد؟

ورزشی آسان و تاثیرگذار است

ترامپولین اسطوره ای برای سلامتی است که فوایدش تمامی ندارد، ورزشی موثر و مفید در عین حال ایمن است. طبق تحقیقات شورای ورزشی آمریکا (ACE)، حدود 20 دقیقه پریدن بر روی ترمپولین معادل 10 کیلومتر دویدن می باشد (این تحقیقات توسط ناسا هم تایید شده است). طبق تحقیقات مرکز ACE پریدن با شدت متوسط بر روی ترامپولین به مدت 20 دقیقه در روز با یک ساعت انجام دادن ورزش هایی همانند بسکتبال، فوتبال، دوچرخه سواری و دویدن برابری دارد.

این ورزش در کنار تاثیرگذاری زیادش بر روی بدن ورزشی بسیار راحت هم است. به هیچ وسیله ورزشی مخصوصی نیاز نیست، همینطور نیازی به وجود مربی نمی باشد تا تکنیک های لازمه را به شما آموزش دهد، تنها کاری که باید بکنید پریدن بر روی ترامپولین است، اما صبر کنید قبل از پریدن یک لبخند زیبا هم بر لبانتان داشته باشید. حتی می توانید پس از مدتی تکنیک های مخصوص ترامپولین ها را بیاموزید و از آن ها استفاده کنید.

یک ورزش عالی و بدون آسیب برای استحکام مفاصل است

دویدن ورزشی برای تقویت استخوان ها است، اما به دلیل شدتی که دارد می تواند باعث آسیب هایی بر روی زانو یا دیگر مفاصل شود. در حالی که ترامپولین تا حدی همانند دویدن عمل می کند، اما به دلیل لذتی که فرد در حین پریدن احساس می کند، شدت آسیب حین تمرین کاهش می یابد و این دستگاه فشار کمتری را به نسبت زمین بر روی پاها، زانوها و باسن وارد می کند.

با کاهش شدت فشار بر روی زانوها و پاها می توانید مدت زمان بیشتری ورزش کنید و از آسیب در حین ورزش بکاهید. همچنین، طبق گفته فیزیوتراپ ها، این ورزش برای تقویت عضلات زانو موثر است، در حین حال باعث تقویت عضلات شکم و کمر نیز می شود.

ترامپولین منجر به افزایش گردش خون می شود

این دستگاه باعث افزایش گردش خون در بدن می شود. به دلیل افزایش ضربان قلب، افزایش تعداد دفعات تنفس و افزایش آدرنالین، خون در رگ ها بیشتر از زمان های طبیعی به جریان می افتد. همانطور که می دانید بهبود گردش خون برای کاهش واریس، تغییر خلق و خو، کاهش سلولیت، رفع نگرانی، استرس و اضطراب موثر است.

هنگامی که آدرنالین در مغز ترشح می شود، از هورمون هایی که منجر به استرس و نگرانی می شوند، می کاهد. و کم شدن استرس و دغدغه ها منجر به گشاده رویی و خلق باز می شود، در عین حال افزایش گردش خون به جوانی پوست و اعضای داخلی کمک می کند. بدنیست بدانید، بیل گیتس از طرفداران ترامپولین است و هر روز از این وسیله شادی بخش برای بهبود خلق و خو، افزایش انرژی، تقویت حافظه کمک می گیرد.

 

همچنین بخوانید:  فواید ورزش و دویدن در آب و تاثیر آن بر روی لاغری

 

عضلات و استخوان ها را قوی می سازد

عمل پریدن باعث می شود استخوان ها تحت استرس کمتری قرار گیرند و زمانی که این فرآیند رخ می دهد آن ها مواد معدنی مورد نیازشان را از بدن به طور کامل جذب می کنند و جذب املاح معدنی به افزایش تراکم استخوان ها کمک می کند که این فرآیند منجر به جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

همینطور پریدن بر روی ترامپولین عضلات داخلی شکم را تقویت می کند که به بهبود تعادل و وضعیت ایستادن بدن می انجامد. این ورزش برای تقویت عضلات پاها مفید است، زیرا لازم است پاها شما را به سمت بالا هدایت کنند که انجام این عمل به طور مداوم باعث ساخته شدن عضلات آن ها می شود.

باعث بهبود خلق و خو و افزایش انرژی می شود

فراموش نکردید که در ابتدای مقاله گفتم قبل از شروع کردن لبخند بزنید؟ علتش این بود که پس از دقایقی این لبخند به خنده های طولانی و از ته دل تبدیل خواهد شد. اگر روز بدی داشتید، اگر حس می کنید خسته هستید و یا اگر به دنبال هیجان می گردید، حتما ترامپولین را امتحان کنید.

عمل پریدن به طور طبیعی باعث تغییر حالات رفتاری می شود، افراد را بی دغدغه تر و شادتر می کند. این فرآیند باعث افزایش کارکرد شش ها و قلب می شود که در نهایت باعث گردش اکسیژن بیشتر در بدن می شود، و اکسیژن اضافی که حین انجام این عمل به بدن می رسد باعث افزایش آگاهی فرد می شود.

ترامپولین برای بهبود کارکرد سیستم قلبی عروقی مناسب است

به دلیل باعث افزایش ضربان قلب، کاهش استرس و نگرانی ها، افزایش گردش خون در بدن در نهایت منجر به تقویت سیستم قلبی و عروقی می شود.

آیا ترامپولین ورزش مناسبی برای کاهش وزن است؟

در ابتدای مطلب سوالی مطرح شد که آیا ترامپولین ورزش مناسبی برای کاهش وزن است؟ پاسخ این پرسش بله است. پریدن بر روی ترامپولین تمامی اعضای بدن را درگیر می کند و نیروی ایجاد شده به کاهش چربی های بدن و ساخت عضله ها کمک می کند. این ورزش باعث سفت شدن قسمت های مختلف بدن همچون ران ها، بازوها، شکم، پاها و لگن می شود، همچنین باعث افزایش تعادل و چابکی می گردد.

برای کاهش وزن سه بار در هفته به مدت 15 تا 20 دقیقه از ترمپولین با شدت متوسط استفاده کنید. با ترامپولین از وزنتان کاسته شده و عضلات جای چربی های بدنتان را می گیرند. البته فراموش نکنید در کنار ورزش کردن لازم است به تغذیه خود هم توجه داشته باشید، طبق قاعده “کالری خوراکی و کالری مصرفی” پیش بروید، یعنی به همان میزان که کالری دریافت می کنید، کالری هم بسوزانید والا به نتیجه مورد نظرتان نمی رسید.

به احتمال زیاد شما هم از فواید خارق العاده این وسیله شادی بخش شوکه شده اید، فقط کافیست روزی 20 دقیقه زمان بگذارید و بر روی ترامپولین بپرید و پس از ماه ها فوایدش را بر روی جسم و روحتان مشاهده کنید و کیفیت زندگی تان را به آسانترین روش ممکن بهبود ببخشید.

اگر یک فرد بالغ هستید، دلیل نمی شود تا ترامپولین را امتحان نکنید. برای این کار کافیست به کودک درونتان اجازه دهید لحظاتی از دنیای بزرگسال ها جدا شود و آدرنالین را در رگ هایش حس کند. مطمئنم پس از دقایقی تاثیر فوق العاده آن را بر ذهن و بدنتان مشاهده خواهید کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

باقلای مصری را با خواص کمک به کاهش وزن، افزایش سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان ها، کاهش بیماری های قلبی، کاهش فشار خون، بهبود دستگاه گوارش، پیشگیری از یبوست و کاهش ابتلا به کم خونی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0