topNotif

تربیت خوب فرزندان با 13 قانون ساده و عالی تربیتی

1558 بازدید
15 آذر 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

تربیت خوب فرزندان با 13 قانون ساده و عالی تربیتی :

تربیت کودک شامل آموزش رفتارهای خوب و نشان دادن رفتارهای بد برای جلوگیری از انجام آن به کودک است. والدین باید با شناخت ویژگی های کودک خود شیوه های صحیح را در تربیت کودکان بکار ببرند. در ادامه شما را تربیت خوب فرزندان با 13 قانون ساده و عالی تربیتی آشنا خواهیم کرد

آن ها را در اتخاذ تصمیمات مهم شرکت بدهید.

بگذارید آن ها فکر کنند. اجازه بدهید بچه های شما خودشان تجربه کنند. اگر بگذارید بچه ها در کار اداره خانه اظهار نظر کنند، احتمال اینکه قوانین منزل را زیر پای بگذارند کاهش می یابد. ضمنا حس بهتری از مسئولیت شخصی را در آن ها به وجود می آورد. گرچه میل به اعمال قدرت در خانه اغلب بسیار شدید است اما بگذارید فرزند شما عقیده خود را ابراز نماید و هر زمان که امکانش هست شخصا برای خودش تصمیم بگیرد. بچه هایی که اجازه فکر کردن به آن ها داده می شود خیلی راحت تر موفق می شوند تا آنهایی که همیشه تحت سلطه عقاید بزرگترها هستند.

هر پیشرفتی را تحسین کنید.

والدین باید از همان کودکی پیشرفت های فرزند خود را بشناسند و برای آن ها اهمیت قائل شوند. این امر نه تنها عزت نفس کودک را تقویت می کند بلکه به احتمال زیاد بر میزان هوش او نیز می افزاید. مطالعات نشان داده اند که به نظر می رسد دانش آموزانی که به فرض برای یادگرفتن املای یک کلمه جدید تشویق می شوند در امتحان نمره بهتری می گیرند.

به خودتان یک ساعت وقت بدهید.

وقتی به خانه می رسید یک ساعت وقت بگذارید که فقط و فقط با فرزندانتان باشید. تلویزیون را خاموش کنید. همه کارهایتان را کنار بگذارید. به تلفن ها جواب ندهید. زمانی را فقط صرف پرداختن به فرزندانتان کنید.

با هم سر یک میز شام بخورید.

شام را در اتاق ناهارخوری و در حالی که تلویزیون را خاموش کرده اید با فرزندان خود صرف کنید. یکی از مهمترین اوقات روز برای پیشرفت بچه ها موقع صرف شام است. جمع کردن همه افراد خانواده در یک زمان، با زندگی های پر مشغله فعلی گاهی اوقات واقعا سخت است. اما در همین جاست که بچه ها می توانند در مورد مشکلات مدرسه حرف بزنند. حرف های شما را در مورد کارتان بشنوند یا صرفا یک مطلب خنده دار تعریف کنند. اینکه بچه ها هنر گفت و گو کردن را بیاموزند جنبه کاملا حیاتی دارد و هیچ جایی بهتر از سر یک میز شام آرام و صمیمی برای این کار وجود ندارد.

تربیت خوب فرزندان

تربیت خوب فرزندان

قبل از وارد شدن در بزنید.

بچه ها به یک حس خلوت نیاز دارند تا به خود مختاری برسند. پس فکر نکنید که می توانید سرزده وارد اتاقشان شوید. همان طوری که در اتاق بزرگترها را می زنید باید در اتاق آن ها را هم بزنید.

از گذشته ها حرف بزنید.

داستان هایی در مورد والدین و پدربزرگ و مادربزرگ هایتان برای بچه ها تعریف کنید. بچه ها با شنیدن کارها و اعمال قوم و خویش هایشان به حسی از تاریخ و سابقه دست پیدا می کنند. وقتی در مورد موفقیت های آبا و اجدادشان چیزهایی می شنوند، احساس غرور می کنند و این حس ثبات و پیوستگی را برای آن ها به ارمغان می آورد.

از همان ابتدای کودکی خواندن را برای بچه ها شروع کنید.

تحقیقات نشان می دهند بچه هایی که از سن پایین برای آن ها چیز می خوانند زودتر خواندن را یاد می گیرند و از ضریب هوشی بالاتری برخوردار می شوند. از آن مهمتر اینکه این کار پیوند میان کودک و والد را بیشتر می کند و یکی از سرگرمی های خیلی خوب در طول روز به شمار می رود. ضمنا شما باید سعی کنید با استفاده کردن از واژه هایی که بچه هایتان از قبل نمی دانند بر مجموع لغات آن ها بیفزایید. شما می توانید حتی قبل از این که بچه ها شروع به حرف زدن کنند این کار را شروع کنید و تا زمان دانشکده و بعد از آن نیز همچنین به این عمل ادامه بدهید.

همیشه در دوربین خود فیلم داشته باشید. شما هرگز نمی دانید چه وقت از کودکتان یک کار جالب و حیرت انگیز سر می زند. بنابراین همیشه دوربین آماده دم دست داشته باشید و به موقع از آن ها استفاده کنید.

موقع انجام تکلیف های مدرسه در خانه حاضر باشید.

فرزندتان را در انجام تکالیف راهنمایی و کمک کنید اما مطمئن باشید که او کارش را خودش انجام می دهد. نسبت به آنچه که فرزند شما مطالعه می کند علاقه صمیمانه ای از خود نشان بدهید. در صورتی که شما علاقه ای به موضوع نداشته باشید احتمالا در مورد فرزندتان هم همین گونه خواهد شد.

 

همچنین بخوانید: کار درمانی چه کمکی به کودکان می کند؟!

 

کتاب هایی در هر طرف خانه بگذارید.

بچه ها باید در خانه ای بزرگ شوند که خواندن و نوشتن در آن مورد تشویق قرار می گیرد و بسیار حائز اهمیت است. در هر سمت خانه مطالب خواندنی زیادی، کتاب ها، روزنامه ها، مجلات در دسترس بگذارید تا بچه ها بفهمند خواندن بخش مهمی از زندگی به شمار می رود.

بخوانید.

اگر فرزند شما هرگز نبیند که کتابی را برمی دارید و می خوانید چرا باید اینکار را بکند؟ مطمئن شوید بخشی از روزتان را صرف این می کنید که به فرزند خود نشان بدهید خواندن تنها تکلیف مدرسه نیست بلکه یکی از بزرگترین لذت های زندگی است. به انجام بازی هایی که با کلمات سروکار دارند مثل حل جدول بپردازید. سر میز شام در مورد چیزهایی که خوانده اید گفت و گو کنید.

میان صحبت بچه ها ندوید.

به نظری که بچه ها در هر موردی دارند گوش کنید بدون اینکه صحبتشان را قطع نمایید. اگر با نظر آن ها مخالف هستید حرفی بزنید. اما قبل از اینکه نظر آن ها را رد کنید یا تاییدشان نمایید بگذارید حرف خود را تا آخر بزنند و تخلیه شوند.

اظهار محبت کنید.

اطمینان حاصل کنید که بچه ها شاهد اظهار محبت های شما هستند نه تنها به خود آن ها محبت نشان بدهید بلکه در مقابل آن ها به همسرتان هم محبت کنید.

بچه ها را هم داخل کنید.

تفریح هایی ترتیب بدهید که بتوانید بچه ها را هم در آن ها شرکت بدهید. قایق سواری، پیاده روی، نقاشی و…. و بعد از آن تفریح ها به عنوان وسیله ای برای آموزش استفاده نمایید.

رفتار کودکان را اصلاح کنید.

منتظر نمانید تا یک عادت بد مثل کشیدن سیگار توسط کودک خردسال، فحاشی یا حقه بازی و … در فرزند شما راسخ شود به محض این که مسئله بروز می کند به آن توجه کنید و کاری انجام بدهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر شنبلیه را با خواص نیروبخش و مقوی، درمان دیابت یا بیماری قند، مفید برای مسلولین و اشخاص ضعیف، کاهش دهنده کلسترول، درمان قارچ های پوستی، تقویت مو، کمک به بهبود زخم ها، ضد التهاب گلو و بواسیر ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0