topNotif

ترکیبات غذایی در طبیعت

1474 بازدید
16 شهریور 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

با ترکیبات غذایی در طبیعت آشنا شوید

در طبیعت حیوانات ترکیبات غذایی را رعایت می کنند. یعنی وقتی در جنگل شیر به جانور دیگری حمله ور می شود نخست شکم او را می درد و روده را که بخش آبدار لاشه حیوان است به دهان می برد. به علاوه این جانور فقط گوشتخوار است و مانند ما انسان ها گوشت را با سیب زمینی و یا مواد دیگری نمی آمیزد. از سوی دیگر پس مانده لاشه جانور قربانی که فاقد مواد آبدار است نصیب کرکس می شود. چه بسا کرکس به دلیل تغذیه از لاشه پس مانده حیوانات چنین بد هیبت است و شاید افرادی که چهره ناموزونی دارند از خوردن غذاهای آبدار خودداری کرده اند.

خودداری از خوردن و آشامیدن به هنگام غلبه احساسات و هیجانات منفی

آیا تا به حال توجه کرده اید که وقتی خشم و اضطراب بر شما مستولی می شود احساس می کنید کسی گلویتان را می فشارد؟ احساسات منفی از قبیل خشم و اندوه با کند کردن جریان شیره های هضمی و حرکت اندام های گوارشی، هضم و جذب غذا را به تاخیر می اندازد و در نتیجه مواد غذایی تجزیه نشده و در دستگاه گوارش می گندد و به ایجاد گازهای سمی و نفخ معده می انجامد. از سوی دیگر بدن برای گریز از این مواد مخرب به ناچار به کار و تلاش خود می افزاید و به این ترتیب انرژی بیشتری تلف می شود. غذا باید در محیطی آرام و فرح بخش صرف شود و آمیخته با شادی و لذت باشد تا عمل هضم و جذب به سهولت انجام پذیرد. به عکس نگرانی و اضطراب در یک محیط نا آرام موجب سو هاضمه می شود.

ترکیبات غذایی در طبیعت

کم خوری و طول عمر

اگر می خواهید زیاد بخورید این کار را نکنید و کم بخورید. به این ترتیب با افزایش طول عمر وقت بیشتری برای خوردن خواهید داشت. مدارک و شواهد روز افزون به دست آمده از دانشمندان و صاحبنظران موید این واقعیت است که کم خوردن غذا در تندرستی و طول عمر نقش بسیار مهمی دارد. یک رژیم غذایی که ضمن تامین مواد غذایی مورد نیاز دارای یک سوم کالری مورد نیاز بدن معمولی باشد. بر طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز مطالعات انجام شده بر روی حیوانات و تعمیم آن به وضعیت بدن انسان موید این امر است که نه تنها کم خوری تا حدود چهل سال به عمر انسان می افزاید بلکه به جهت تقویت بنیه دفاعی بدن امراض متداول در دوران پیری را نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.

تنها روش شناخته شده برای افزایش طول عمر و تعویق کهنسالی حیوانات خونگرم کم خوری بلند مدت است. این یافته ها به طور یقین شامل انسان هم می شود چرا که در تمام گونه های حیوانات که تا به حال مطالعه شده اند نتیجه مثبت بوده است.

ارتباط وزن و طول عمر

مطالعات و تحقیقات نشان داده است که دو عامل در رسیدن به سن صد سالگی از اهمیت زیادی برخوردار است نخست کم خوری و دوم دفع کامل مواد سمی بدن، اگر به پرخوری عادت دارید دست کم بیشتر قوت روزانه خود را به سالاد و آب میوه اختصاص دهید. خوردن سبزی غیر نشاسته ای مانند گل کلم نیز به مقدار فراوان مانعی ندارد. حتی می توانید گل کلم را با پروتئین و یا سیب زمینی تنوری بخورید.

 

همچنین بخوانید: ویتامین های مورد نیاز بدن

 

  خودداری از صرف نوشیدنی همراه با غذا

نوشیدن آب در حین غذا موجب رقیق شدن شیرابه معده می شود، در نتیجه معده برای ترشح شیرابه بیشتر انرژی بیشتری را به مصرف می رساند. اگر ترک نوشیدنی ها توام با صرف غذا برایتان مشکل است دست کم ده تا پانزده دقیقه قبل از صرف غذا و یا نیم ساعت بعد از صرف آن مایعات بخورید. در عین حال برای این که هضم و جذب در لوله گوارش با تاخیر رو به رو نشود بهتر است از نوشیدن هرگونه مایعات تا دو، سه ساعت پس از صرف غذا اجتناب کنید. زیرا همان طور که می دانید هضم غذا در سیستم گوارش به طور معمول به چنین زمانی نیاز دارد به عکس ترکیب نامتناسب مواد غذایی و یا نوشیدن آب در حین صرف غذا ممکن است عمل هضم و جذب را به هشت، ده و حتی چهارده ساعت افزایش دهد. بار دیگر خاطر نشان می کنم که رعایت ترکیب مناسب مواد غذایی و صرف میوه، انرژی فراوان و شگفت انگیزی را در بدن شما به جریان می اندازد زیرا از اتلاف انرژی عصبی حاصل از صرف غذاهای نامناسب جلوگیری می کند.

پیروی از گیاه خواری

افرادی که به خوردن گوشت فراوان عادت دارند در برابر چنین توصیه ای ممکن است بگویند که سموم دفع آفات که در مزارع به کار می رود ارزش غذایی گیاهان را به میزان چشمگیری کاهش می دهد و حتی نسوج گیاهی را مسموم می کند. در پاسخ به چنین افرادی باید گفت سمومی که به همراه علوفه به مصرف حیوانات می رسد پس از عبور از دستگاه گوارش آن ها قریب پانزده برابر غلیظ تر شده و سپس در ماهیچه هایشان متمرکز می شود. بنابراین اگر به هر دلیلی آثار سموم دفع آفات بر روی گیاهان باقی بماند تاثیر آن بر روی گوشت مصرفی به مراتب نامطلوب تر است.

خودداری از خوابیدن بلافاصله پس از صرف غذا

اگر پس از صرف غذا مستقیم به بستر بروید جریان هضم غذا در لوله گوارش کند می شود و در نتیجه چربی ها فرصت بیشتری برای جذب شدن دارند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخم گلرنگ را با خواص پیشگیری و درمان تصلب شرائین، تقویت سلامت قلب، خارج کننده اخلاط و بلغم از بدن و افزاینده ترشح ادرار، تحلیل برنده گازهای روده، مسکن دردهای روماتیسمی و آرتروز، تقویت کننده نیروی جنسی و افزاینده اسپرم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0