تست خودسنجی کار و فعالیت

1692 بازدید
18 شهریور 97
سمانه
تست خودسنجی کار و فعالیت

تست خودسنجی کار و فعالیت

با تست خودسنجی کار و فعالیت آشنا شوید

حتما شنیده اید که می گویند: برو کار کن مگو چیست کار، که سرمایه جاودانی است کار، اما بعضی ها این موضوع را دیگر خیلی جدی گرفته اند و به جای همه چیز به کار می پردازند و تفریح و استراحت را به کلی فراموش کرده اند. شما در این میان چه نگرشی نسبت به کار و استراحت دارید؟ تست ما جواب این سوال را برای شما مشخص می کند. در کنار هر گزینه عددی مشخص شده که باید جمع اعدادی که مربوط به شماست را حساب کرده و در پایین مقاله، جواب مربوط به تست خود را مشاهده نمایید.

  1. تعطیلات آخر هفته پیش را چگونه گذراندید؟

مثل تمام هفته ها فعالیت خاصی انجام نداده ام. 1

همراه خانواده و دوستان استراحت کردم. 2

استراحت کردم اما مجبور بودم بخشی از کارم را در خانه انجام دهم. 3

مثل همیشه سرکار بودم. 4

  1. بیشتر وقت خود را با چه کسانی می گذرانید؟

دوستان. 3

پدر و مادر. 1

همسر. 2

رئیس و همکاران. 4

  1. آخرین باری که به مسافرت رفتید چه زمانی بود؟

در شش ماه گذشته. 3

در سال گذشته و قبل تر. 4

در هفته گذشته. 2

طی 24 ساعت گذشته. 1

  1. کدامیک از موارد بیشتر برای شما اتفاق می افتد؟

تا نیمه های شب برای تفریح بیدار می مانید. 1

نگران فردا صبح و قرارهای کاری فردا هستید. 2

دلتان برای اتاق تان در خانه تنگ می شود. 3

به خاطر مشغله کاری مسائل دیگر را فراموش می کنید. 4

  1. وقتی که برای تعطیلات مرخصی گرفته اید کدام یک بیشترین احتمال وقوع را دارد؟

جواب مکالمات کاری را نمی دهید. 1

شماره موبایل و پیچرتان را به همکارتان می دهید. 2

به فکر نقشه های کاری تان هستید. 4

سعی می کنید از مسائل محل کارتان خبر بگیرید. 3

  1. آخرین باری که خریدی انجام دادید کی بود؟

خرید تلفنی بوده و اجناس خریداری شده برای شما ارسال شده است. 3

آنقدر مشغول بوده اید که دوستانتان برای شما خرید کرده اند. 4

وقت کافی برای انتخاب آنچه می خواستید اختصاص دادید. 2

بعد از آن نیز برای تفریح با دوستانتان بیرون رفتید. 1

  1. چند ساعت در هفته کار می کنید؟

0 تا 16 ساعت. 1

17 تا 35 ساعت. 2

36 تا 47 ساعت. 3

48 ساعت یا بیشتر. 4

  1. وقتی با دوستانتان هستید درباره چه مسائلی بیشتر گفت و گو می کنید؟

مسائل شخصی. 2

تفریح. 1

مسائل اقتصادی. 3

کار و برنامه های کاری.

 

همچنین بخوانید: آنتی اکسیدان ها چه نقشی در بدن دارد

 

8 تا 11 امتیاز، شما از آن دسته افرادی هستید که به نظرشان کار کردن بیهوده و بی فایده است. به نظر شما زندگی بیش از آن ارزش دارد که لحظاتش را با کار کردن هدر دهید. مهم این است خوش بگذرانید و لحظاتی به یاد ماندنی داشته باشید. البته آن نظریه تا زمانی قابل اجراست که پول کافی برای آن داشته باشید. بعد از آن تازه متوجه خواهید شد که دنیا از چه قرار است و کار کردن حداقل برای امرار معاش لازم است.

12تا 15 امتیاز، به نظر می رسد شما نگرش منفی نسبت به کار کردن نداشته باشید اما چندان هم برای موفقیت و پیشبرد کارتان انرژی صرف نمی کنید. نکته مهم هم در همین جا نهفته است. اگر کارتان را با انرژی بیشتری انجام دهید هم علاقه مندی تان به آن بیشتر می شود و هم پیشرفت بیشتری خواهید داشت. به هر حال هیچ کس از پیشرفت بدش نمی آید ولی هر چیزی نیازمند هزینه است که باید برای آن بپردازید و در این مورد هزینه لازم انرژی شخص شماست.

16 تا 22 امتیاز، موقعیت و نگرش فعلی شما نسبت به کار و استراحت یک نگرش متعادل است. شما در محل کارتان بیش از حد تلاش نمی کنید تا کمی هم انرژی برای تفریح باقی بماند. البته برای تفریح و استراحت نیز بیش از حد معمول وقت و هزینه نمی گذارید و در مجموع تعادلی بین این دو جنبه از زندگی شما برقرار است که از این بابت باید به شما تبریک گفت.

23 تا 28 امتیاز، فعالیت کاری شما بیش از حد معمول است و برای شما کار اهمیت خاصی دارد. شما انرژی زیادی برای کارتان صرف می کنید اما هر از چند گاهی هم فرصتی به خودتان می دهید تا از کار و هیاهوی آن دور باشید. البته به احتمال زیاد ذهن شما همیشه مشغول کار و موضوعات کاری است. حتی اگر در محیط کار نیز حضور فیزیکی نداشته باشید.

29 تا 32 امتیاز، بهتر است کمی دست از کار بکشید. شما به احتمال زیاد از آن دسته افرادی هستید که خودشان را فدای کارشان می کنند و انقدر انرژی صرف کار می کنند که دیگر برای فعالیت های دیگر وقت و انرژی باقی نمی ماند. اگر فعالیت کاری تان را کم نکنید به احتمال زیاد طول عمر بلندی نخواهید داشت.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق کاسنی را با خواص تصفیه کننده خون، سفید کننده پوست، درمان کم خونی، درمان بیماری های مزمن پوستی (بخصوص اگزما)، رفع یبوست، تقویت کبد، رفع رسوبات ادراری، برطرف کننده جوش های صورت، رفع ورم التهابی لثه و دندان، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0