topNotif

تسکین درد در طول زایمان با گیاهان دارویی

3800 بازدید
08 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

تسکین درد در طول زایمان با گیاهان دارویی که بد نیست بدانیم

انواع دردهای زایمان :

شروع زایمان با درد همراه است، این دردها بر دو نوع هستند:

دردهای کاذب : که مشخصات دردهای حقیقی را ندارند و منجر به پیشرفت زایمان نمی شوند و با مصرف داروهای ضد درد تسکین می یابند.

دردهای حقیقی : که شدیدتر و با فواصل منظم هستند و با گذشت زمان بر شدت آن ها افزوده و فواصل درد کوتاه تر می شوند، علاوه بر این دردهای طبیعی، عواملی وجود دارند که بر شدت این دردها افزوده و درد زایمان را تبدیل به دردهای غیر طبیعی و بسیار شدید می کنند که در صورت استمرار آن ها می تواند جان مادر و جنین او را تهدید به مرگ نماید.

تسکین درد در طول زایمان با گیاهان دارویی

تسکین درد در طول زایمان با گیاهان دارویی

برخی از عوامل به وجود آورنده زایمان های دردناک عبارتند از :

عامل وراثت و این که فاصله دو لگن در این زنان کمتر از حالت طبیعی باشد یا ماهیچه های دیواره رحم از توان کافی جهت بیرون راندن نوزاد برخوردار نباشد، عوامل هیجانی و عصبی و ترس و وحشت بیش از حد در هنگام زایمان، بیماری های دهانه رحم نظیر ورم رحم، حرکت و جنب و جوش شدید جنین در رحم مادر، انجام زایمان در سنین 35 سالگی و بالاتر از آن، کوتاه تر بودن بند ناف از حالت طبیعی آن، وجود بیش از یک جنین در رحم مادر، تزریق بی موقع آمپول که سبب انقباضات شدید دیواره رحم می گردد و یا تزریق برخی از مسکن ها که ماهیچه های دیواره رحم را بی حس کرده و در نتیجه مانع انجام عمل آن ها می شوند از این عوامل هستند.

امروزه بیشتر زایمان ها در بیمارستان ها انجام می شود و در صورت عدم زایمان طبیعی مادر به ناچار از عمل سزارین استفاده می شود، استفاده از آمپول و مصرف داروهای شیمیایی از دیگر روش های رایج در کاهش درد و تسهیل امر زایمان است.

تسکین درد در طول زایمان :

مصرف جوشانده ها، دم کرده ها، شیاف ها و یا محلول های شستشوی واژن که با گیاهان دارویی موثر در کاهش درد و زایمان تهیه می شوند از روش های سنتی موثر در درمان سخت زایی می باشند، در طی قرون گذشته زنان باردار برای وضع حمل راحت، برای کاهش درد زایمان و رفع جفت از رحم از این گیاهان استفاده می کردند، امروزه با این که روش های درمانی مدرن امکانات زیادی برای زایمان های دشوار فراهم کرده است، اما هنوز هم می توان از گیاهان دارویی برای زایمان های آسان استفاده کرد، به سبب اهمیت این گیاهان در زیر برخی از گیاهان دارویی و نسخه های درمانی آن ها را آورده ام.

 

همچنین بخوانید:  زایمان راحت با چند نسخه از گیاهان دارویی

 

نسخه های گیاهی تسکین دهنده درد زایمان و موثر در وضع حمل آسان !

سالاد ترکیبی برگ کاسنی :

مصرف مداوم و منظم (روزی دو فنجان در دو وعده) صبح و عصر عرق کاسنی یا دم کرده غلیظ برگ کاسنی موجب تسهیل در وضع حمل بانوان خواهد شد، همچنین می توانید از سالاد ترکیبی برگ کاسنی بهره بگیرید.

ترکیبات سالاد برگ کاسنی :

یک مشت برگ کاسنی تازه، چند برگ بادرنجبویه تازه، چند برگ بابونه تازه، چند قطره آب لیموی تازه، یک قاشق مرباخوری سس کم کالری، سه قاشق غذاخوری پیاز رازیانه (خرد شده) یک قاشق مرباخوری روغن زیتون مورد نیاز است.

روش تهیه سالاد: سس، روغن زیتون و آبلیمو را درون کاسه کوچکی ریخته و خوب هم بزنید و سپس سایر اجزا را خرد کرده و درون کاسه بزرگتری بریزید، سس آماده مخلوط شده را روی آن ها ریخته و پس از هم زدن بلافاصله صرف کنید.

مرهم روغن بنفشه !

چنانچه سختی زایمان و درد شدید آن به دلیل چاقی زن، کوچکی رحم و تنگی دهانه آن باشد، استفاده از مرهم روغن بنفشه یا ماساژ کمر با روغن بنفشه مفید و موثر است.

ترکیبات مرهم روغن بنفشه :

15 گرم روغن بنفشه، 15 گرم روغن زیتون، 15 گرم پیه مرغ، 30 گرم مغز قلم گاو مورد نیاز است.

روش تهیه مرهم : ابتدا پیه مرغ را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب کرده و سپس روغن ها را به آن اضافه نمایید، مغز قلم گاو را نیز نرم ساییده و به آن اضافه نمایید پس از خوب به هم زدن و کمی حرارت دادن آن را از روی حرارت برداشته و پس از سرد شدن داخل ظرف دردار ریخته و روزی 3 مرتبه مقداری از آن را به شکم، کمر و اطراف واژن بمالید و ماساژ دهید.

تسکین درد در طول زایمان با گیاهان دارویی

تسکین درد در طول زایمان با گیاهان دارویی

محلول جوشانده ترکیبی مرزنجوش !

ترکیبات: 15 گرم مرزنجوش، 15 گرم گل بابونه، 15 گرم ناخنک، 15 گرم شوید و یک لیتر آب نیاز است.

نشستن در محلول جوشانده ترکیبی مرزنجوش نیز کمک زیادی به رفع تنگی دهانه رحم و آسان تر شدن وضع حمل بانوان می کند.

روش تهیه محلول جوشانده ترکیبی مرزنجوش :

گیاهان فوق را به اضافه آب، داخل ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید و به مدت 20 دقیقه بجوشانید، سپس آن را از روی حرارت برداشته و آب آن را پس از کمی سرد شدن صاف نموده و واژن، شکم و کمر را با آن شستشو دهید.

محلول ترکیبی گل شب بو :

شستشوی واژن با محلول ترکیبی گل شب بو در طول چند روز متوالی روزی 1 یا 2 مرتبه موجب تسهیل در امر زایمان و کاهش درد آن می شود.

ترکیبات : 15 گرم گل شب بو، 10 گرم برگ سداب، 10 گرم افسنطین، 10 گرم ابهل (میوه سرو کوهی) 1/5 لیتر آب نیاز است.

روش تهیه محلول گل شب بو :

کلیه گیاهان فوق را پس از نیم کوب کردن، با هم مخلوط نموده و درون ظرفی بریزید، آب را نیز به آن اضافه کرده و 20 دقیقه بجوشانید، سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و پس از کمی سرد شدن، درون تشت ریخته و در آن بنشینید و واژن، زیر شکم و اطراف آن را با محلول شستشو دهید.

شیاف ترکیبی روغن نارگیل !

استفاده از شیاف ترکیبی روغن نارگیل موجب تسهیل در خروج جنین زنده از شکم مادر و کاستن از درد و رنج حین بارداری می شود.

ترکیبات: 50 گرم روغن نارگیل، 10 گرم زیره سیاه، 10 گرم ریشه سنبل الطیب، 10 گرم ناخنک، 50 گرم پیه اردک یا مرغابی، 1 عدد زرده تخم مرغ نیاز است.

روش تهیه شیاف ترکیبی روغن نارگیل :

پیه مرغابی یا اردک را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) ذوب کرده و با روغن نارگیل و زرده تخم مرغ مخلوط کنید و خوب هم بزنید، سپس سایر اجزا را نرم ساییده و به آن اضافه کنید، بعد آن را روی حرارت قرار داده و پس از 20 دقیقه حرارت ملایم به آن، از روی حرارت برداشته و پس از کمی سرد شدن، مقداری از آن را به پنبه آغشته کنید و در داخل فرج زن شیاف کنید.

 

همچنین بخوانید:   توصیه های مهم به زنان باردار و شیرده

 

سایر نسخه های گیاهی تسکین دهنده درد زایمان و موثر در وضع حمل آسان !

نسخه :

برگ بو از جمله گیاهانی است که نقش بسیار مهمی در تسکین درد زایمان و آسان تر کردن حمل نوزاد دارد و روش استفاده از آن به شرح زیر است:

برگ بوی خشک را که بیش از یک سال از چیدن آن نگذشته باشد بکوبید و به حالت پودر درآورید، سپس هر بار دو قاشق سوپ خوری آن را با مقداری روغن زیتون خمیر کرده و خوب هم بزنید تا خمیر یک دستی حاصل آید، بعد آن را روی پارچه نازک نخی گذاشته و بر روی ناف زنی که نزدیک به زایمان است، ضماد کنید این عمل درد زایمان را کاهش داده و موجب خروج آسان و بدون زحمت جنین از رحم مادر می شود.

نسخه :

چنانچه زن حامله ای از یک ماه قبل از وضع حمل روزانه دو فنجان از آب صاف شده و دم کرده 25 گرم مریم گلی خشک (در نیم لیتر آب جوش و به مدت 15 دقیقه جوشانده) استفاده نماید، آسان تر وضع حمل خواهد کرد.

نسخه :

استفاده از سیرابی و شیردان گوسفند به دلیل خاصیت ملین آن ها و سرشار بودن از انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین ب اثری ماندگار در زایمان بدون درد بانوان دارد.

نسخه :

یکی از میوه های مفید که موجب آسان تر شدن وضع حمل می شود، هلو است، از این میوه می توانید روزی دو عدد به صورت خام و یا روزی 400 گرم از کمپوت آن و یا روزی دو فنجان از آب آن استفاده کنید.

 

تسکین درد در طول زایمان با گیاهان دارویی

تسکین درد در طول زایمان با گیاهان دارویی

نسخه :

مصرف رطب و خرما به ویژه از ماه هشتم دوران بارداری موجب تقویت و استحکام و سلامت استخوان های جنین، بچه و مادر شده و به علت وجود اکسی توسین هورمون مخصوص در رطب و خرما سبب تقویت انقباضات ماهیچه های رحم و تسهیل در امر زایمان می شود.

نسخه :

خانم های باردار چنانچه قبل از زایمان از موادی که حاوی مقادیر زیادی ویتامین ب می باشند استفاده نمایند، زایمانی آسان و بدون درد خواهند داشت، مخمر خشک شده آبجو (2/3 میلی گرم ویتامین ب در هر 100 گرم آن)، بادام هندی (1 میلی گرم و ویتامین ب در هر 100 گرم آن) از جمله این مواد هستند که مصرف مداوم آن ها توسط بانوان در طول 9 ماه بارداری علاوه بر کمک به وضع حمل آن ها موجب سلامت نوزاد آن ها نیز می گردد.

نسخه :

استفاده از جوشانده پرسیاوشان همراه با کمی نبات به مدت چند روز متوالی قبل از زایمان، سختی آن را چنانچه به دلیل ناتوانی مادر در خروج طفل باشد، از بین می برد.

نسخه :

جهت کاستن از دردی که معمولا پس از زایمان عارض می شود 30 گرم تخم کتان (برزک سفید) را در 750 میلی لیتر آب، به مدت 15 دقیقه بجوشانید و با آب صاف شده آن فرج را شستشو دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

پرسیاوشان را با خواص درمان اسهال، تقویت مو و درمان شوره سر، درمان تنگی نفس و برونشیت، درمان سرفه و سرماخوردگی، پاکسازی کبد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0