topNotif

تسکین درد و ورم مفاصل با دارچین

8984 بازدید
06 اسفند 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

تسکین درد و ورم مفاصل با دارچین و نحوه استفاده از آن

یکی از شایعترین علائم بیماری های آرتریت (التهاب مفاصل)، درد و تورم در مفاصل و استخوان ها است. معمولا این دردها در زانوها، آرنج ها، انگشت ها و پاها بیشتر است و به هنگام فعالیت جسمی مانند برخاستن، نشستن و یا راه رفتن تشدید می شوند. بیشتر افراد مبتلا به این بیماری، استفاده از مسکن های قوی را برای کاهش درد انتخاب می کنند اما، همان طور که می دانید استفاده مصرف بی رویه داروهای مسکن عوارض جانبی بسیاری برای بدن دارد. به همین علت امروز به شما یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین روش را معرفی خواهم کرد. جالب است بدانید که استفاده از دارچین می تواند درد را تسکین دهد. دارچین یک ادویه خوش عطر و طعم است که خواص درمانی بسیاری دارد. در این مقاله با راه های تسکین درد و ورم مفاصل با دارچین و نحوه استفاده از آشنا شوید.

 

تسکین درد و ورم مفاصل با دارچین

تسکین درد و ورم مفاصل با دارچین

 

خواص درمانی دارچین

دارچین ادویه ای غنی از مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین ث، ویتامین کا، کلسیم، آهن، منگنز و فیبر است. دارچین برای درمان نفخ، سو هاضمه، اسهال و کاهش اشتها، کنترل فشار خون، سرماخوردگی، دیابت، اختلالات خواب، استرس، پیشگیری از سرطان و کاهش چربی استفاده می شود. علاوه بر این، دارچین دارای خاصیت ضد درد و ضد التهابی است که برای بیماری های آرتریتی مانند آرتروز، روماتیسم، نقرس و غیره موثر واقع می شود.

نحوه استفاده از دارچین برای تسکین درد و ورم مفاصل

ضماد دارچین

چند قطره آب را با پودر دارچین مخلوط کنید. این خمیر را روی مفاصل و نواحی درد قرار دهید و سپس آن را با یک پارچه نرم بپوشانید و به مدت طولانی آن را نگه دارید. دارچین حاوی داروهای ضد درد و خواص ضد التهابی است. بنابراین برای درد و التهاب ناشی از انواع آرتریت ها بسیار مفید است.

دارچین و عسل

یک و نیم قاشق غذاخوری پودر دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و آن را با یک فنجان آب گرم هر روز صبح با معده خالی بنوشید. دارچین و عسل خاصیت ضد درد دارند. همچنین، سطح بالای اسید اوریک را به حد زیادی کاهش می دهند. همان طور که می دانید اسید اوریک بالا باعث بروز بیماری نقرس می شود. اگر به مدت یک هفته مخلوط دارچین و عسل را میل نمایید، تنها در عرض یک هفته شاهد کاهش درد و تغییرات چشمگیر دیگری در بدن خود خواهید بود.

 

همچنین بخوانید:  درمان گیاهی تسکین بیماری التهاب مفاصل

 

چای مخصوص دارچین

اگر می خواهید مشکل آرتریت و دردهای ناشی از این بیماری را به تدریج ریشه کن کنید، باید دو بار در هفته یک چای مخصوص از دارچین بنوشید. برای تهیه این چای مخصوص، تنها کافی است که یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل (یا یک تکه تازه از زنجبیل)، یک و نیم قاشق چای خوری پودر دارچین (یا 3 تا 4 چوب دارچین)، 3 عدد هل سبز را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید.

پس از افزودن مواد اجازه دهید یک تا دو دقیقه در آب بجوشد سپس، آن را از روی حرارت برداشته و درب آن را بگذارید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید به همان حالت باقی بماند. در انتها آن را صاف کرده و با کمی عسل میل نمایید. لازم به ذکر است برای اثر بخشی بیشتر، می توانید از شیر به جای آب استفاده کنید. استفاده از این چای باعث تسکین درد و ورم مفاصل در مدت کوتاهی می شود.

رعایت نکات ضروری برای تسکین درد و ورم مفاصل

  • درمان بیماری های آرترتیتی مانند آرتروز و روماتیسم، بستگی به میزان پیشرفت بیماری دارد. شما باید قبل از هر اقدامی به پزشک مراجعه کنید. عمدتا در موارد پیشرفته این بیماری درمان دائمی و قطعی وجود ندارد. در بسیاری از حالت ها فقط موارد تسکین دهنده و یا کند کننده روند پیشرفت بیماری وجود دارد.
  • افزایش وزن باعث تشدید درد و التهاب در این بیماری ها می شود. لذا، حفظ تناسب اندام بسیار ضروری است. افزایش وزن باعث فشار بیشتر روی مفاصل شده در نتیجه درد بیشتر می شود.
  • استفاده از حمام آب گرم برای تسکین درد و ورم مفاصل بسیار مفید است.
  • سعی کنید به کمک یک فیزیوتراپ یا یک متخصص، فعالیت ها و تمرینات ورزشی انجام دهید که باعث کاهش فشار بر روی مفاصل شود.
  • اگر پزشک مصرف برخی از داروها را تجویز کرده است، آن ها را به موقع استفاده کنید تا درد و خشکی مفاصل کاهش یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دارچین سیگاری را با خواص ضد میکروب، درمان ناراحتی های معده و افزایش سلامت دستگاه گوارش، افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن، ضد التهاب و تسکین دهنده درد، ضد افسردگی، افزایش گردش خون، ضد تب، تقویت قوای جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

5
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0