topNotif

تصفیه خون با 4 دمنوش گیاهی به همراه روش تهیه آن ها

3229 بازدید
06 خرداد 01
ریحون
بروزرسانی شده در تاریخ 9 خرداد 1401

تصفیه خون با 4 دمنوش گیاهی به همراه روش تهیه آن ها

تصفیه خون چیست و سریع ترین راه تصفیه خون

تصفیه خون یک روش درمانی است که برای بسیاری از اختلالات برای “پاکسازی” خون با حذف سموم و عوامل بیماری زا استفاده می شود.

چای قاصدک، چای جعفری، چای زنجبیل و چای هیبیسکوس دمنوش هایی برای کمک به تصفیه خون می باشند. برای آگاهی از نحوه تهیه و آشنایی بیشتر با این دمنوش های گیاهی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

خواص دمنوش قاصدک چیست؟

چای یا دمنوش قاصدک که اغلب از ریشه قاصدک تهیه می شود و یک داروی گیاهی قدیمی است. به دلیل رنگ تیره آن می توان آن را قهوه قاصدک نیز نامید. چای قاصدک اغلب با ریشه گیاه درست می شود، اما ساقه، برگ ها و کل گیاه را نیز می توان دم کرد.

  • یکی از بزرگترین ادعاهای شهرت برگ قاصدک توانایی آن در تصفیه خون و اندام های بدن است.
  • این گیاه یک پاک کننده فوق العاده کبد است و جریان صفرا به روده ها و فعالیت پانکراس و طحال را افزایش می دهد.
  • خواص گیاه قاصدک باعث می شود آن را به یک درمان عالی برای هپاتیت، زردی زرد و سایر مشکلات مرتبط با کبد تبدیل کنید.
  • دمنوش قاصدک با تصفیه خون به برخی از انواع کم خونی کمک می کند.
  • اسیدهای موجود در خون که با کاهش وزن ایجاد می شوند توسط قاصدک از بین می روند.
  • همچنین به فشار خون پایین کمک می کند و باعث ایجاد انرژی و استقامت می شود.

برگ‌ها و گل‌های قاصدک وقتی تازه چیده شوند بهترین هستند. همچنین می توانید گل ها و برگ ها را خودتان خشک کنید و در مکانی تاریک، خشک و خنک نگهداری کنید.

توجه: قاصدک به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما برخی از افراد واکنش آلرژیک یا آسم را به این گیاه نشان می دهند، به ویژه آنهایی که به راگوسیا یا گل های مروارید آلرژی دارند.

تصفیه خون با 4 دمنوش گیاهی به همراه روش تهیه آن ها

تصفیه خون با 4 دمنوش گیاهی به همراه روش تهیه آن ها

طرز تهیه دمنوش قاصدک

دمنوش قاصدک از گلهای تازه:

حدود 10 سر گل قاصدک را جمع کنید و پایه سبز رنگ (کاسبرگ) آن را جدا کنید زیرا می تواند طعم تلخی به دمنوش گل قاصدک شما بدهد. گل های قاصدک را در یک قوری کوچک بریزید و با یک فنجان آب تازه جوشیده بپوشانید. اجازه دهید 10-15 دقیقه دم بکشد.

دمنوش قاصدک از برگ:

برگ‌ها معمولاً قبل از تهیه چای خشک می‌شوند، اگرچه می‌توانید چای برگ قاصدک را از برگ‌های تازه جمع‌آوری شده نیز تهیه کنید. این روش عطر و طعم بیشتری دارد، برای تهیه چای برگ قاصدک، 2 قاشق چایخوری از برگ خشک شده قاصدک (یا یک مشت کوچک برگ تازه) را در یک فنجان آب جوشانده دم کنید. صاف کنید و لذت ببرید.

دمنوش قاصدک از ریشه قاصدک:

ریشه خشک و خرد شده قاصدک را می توانید در آب داغ بجوشانید تا یک چای ساده درست کنید. اگر ابتدا ریشه‌ها را برشته کنید، طعم آن بسیار بهبود می‌یابد و یک نوشیدنی با طعم قهوه می‌شود.

برای برشته کردن ریشه‌های قاصدک: ساده ترین راه برای برشته کردن ریشه قاصدک در تابه ای روی اجاق گاز است. از حرارت متوسط ​​استفاده کنید و مرتب هم بزنید تا قهوه ای طلایی شوند.

ریشه قاصدک باید برای مدت کوتاهی روی اجاق گاز بجوشد تا ترکیبات مفید خود را آزاد کند، بنابراین به جای ریختن آب جوش روی ریشه قاصدک خرد شده، آن را روی حرارت ملایم به مدت 20 تا 30 دقیقه می پزیم. برای هر یک فنجان آب از یک قاشق غذاخوری ریشه قاصدک استفاده کنید.

 

سم زدایی کبد با نوشیدنی بینظیر جعفری

سم زدایی کبد با نوشیدنی بینظیر جعفری

 

چای جعفری

  • چای جعفری سرشار از ویتامین A، K و C است که بهترین سم زدای بدن شما محسوب می شود.
  • برای جلوگیری از سنگ کلیه، حجم ادرار را به حد مطلوب افزایش می دهد.
  • همچنین غنی بودن از اسید فولیک به چرخه قاعدگی مناسب کمک می کند که خون شما را تمیز می کند.
  • چای جعفری راهی منحصر به فرد برای استفاده حداکثری از بسیاری از مواد مغذی و ویتامین های جعفری است. این چای عالی را می توان از برگ و ریشه جعفری تهیه کرد.
  • چای جعفری یک مکمل عالی برای هر رژیم غذایی است.
  • شناخته شده ترین فایده چای جعفری اثر ادرارآور آن است.
  • آنتی اکسیدان ها و کلروفیل موجود در این دمنوش ممکن است به دفع عناصر مضر و سمی که باعث التهاب و عفونت می شوند کمک کند.
  • این چای ممکن است به عنوان نوعی درمان برای آرتریت و روماتیسم، شستشوی رسوبات مایع و کاهش تورم مفاصل استفاده شود.
  • یک چای پاک کننده مانند این ممکن است از احتباس آب جلوگیری کند و بنابراین با کاهش مایعات بیش از حد در بافت ها به کاهش سلولیت کمک می کند.
  • چای گیاهی جعفری همچنین ریه ها را تحریک می کند تا آلاینده هایی را که ممکن است در سیستم تنفسی انباشته شده اند را از بین ببرد و به شما این امکان را می دهد که بهتر نفس بکشید.

طرز تهیه دمنوش جعفری

برای تهیه دمنوش خود می توانید از جعفری تازه یا خشک استفاده کنید. اگر از برگ‌های تازه استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که قبل از استفاده، آن‌ها را کاملاً بشویید، حتی اگر از باغ گیاهی خودتان آمده باشند.

همانطور که منتظرید تا آب بجوشد، در هر فنجان آب حدود 2 تا 4 قاشق غذاخوری جعفری تازه را ریز خرد کنید. اگر از جعفری خشک استفاده می کنید، به ازای هر فنجان آب به حدود 2 تا 4 قاشق چایخوری از این سبزی نیاز دارید.گیاه خود را در قوری بریزید و سپس آب جوش را روی آن بریزید.

بگذارید چای شما به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد. هر چه مدت طولانی تر دم بکشد، چای شما قوی تر خواهد بود. چای را صاف کرده و جعفری استفاده شده را دور بریزید. از آنجایی که بیشتر مواد مغذی در آب آزاد شده اند، تزریق مجدد همان برگ ها منجر به چای ضعیف تر و کم اثرتر می شود. شما باید یک چای به رنگ سبز بخورید.

این چای ممکن است طعم قوی و تلخی داشته باشد، پس آن را با عسل شیرین کنید و کمی پوست آن را با آب لیمو اضافه کنید. دمنوش گیاهی جعفری یک چای پاک‌کننده فوق‌العاده است که می‌توانید تا ۳ فنجان در روز، ترجیحاً قبل از غذا بنوشید.

 

همچنین بخوانید: گیاهان دارویی موثر در تصفیه خون و درمان غلظت خون

 

چای زنجبیل چیست؟

چای زنجبیل با دم کردن زنجبیل خشک یا تازه در آب داغ به مدت چند دقیقه تهیه می‌شود و اجازه می‌دهد روغن‌های زنجبیل قبل از نوشیدن در آب دم کنند.

چای زنجبیل طعمی گرم و کمی تند دارد. می‌توانید با رنده کردن یا برش دادن زنجبیل تازه در لیوان، خودتان درست کنید

توجه: در نظر داشته باشید که افراد مبتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سنگ کیسه صفرا باید قبل از مصرف زنجبیل به عنوان مکمل با پزشک خود مشورت کنند. همچنین اگر باردار هستید، در دوران شیردهی یا در شرف انجام عمل جراحی هستید، باید در مورد ایمنی مصرف زنجبیل با پزشک خود صحبت کنید.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

  • برای تهیه دمنوش زنجبیل، باید زنجبیل را در آب بجوشانید و دمنوش درست کنید.
  • شما می توانید پوست زنجبیل را جدا کنید زیرا بسیاری از مواد مغذی درست زیر پوست هستند.
  • بسته به اینکه می خواهید دمنوش زنجبیل چقدر قوی باشد، می توانید از آب یا زنجبیل کم یا زیاد استفاده کنید.
  • بخشی از ریشه زنجبیل را که استفاده می کنید بشویید.
  • از یک زنجبیل برای رنده کردن استفاده کنید.
  • فنجان آب را روی اجاق بجوشانید. وقتی آب جوش آمد زنجبیل را اضافه کنید.
  • آب زنجبیل را از روی حرارت بردارید و بگذارید زنجبیل به مدت 10 دقیقه در آب بماند.
  • تکه های زنجبیل را از آب صاف کرده و زنجبیل را دور بریزید می توانید آب زنجبیل را گرم یا سرد بنوشید.
تصفیه خون با 4 دمنوش گیاهی به همراه روش تهیه آن ها

تصفیه خون با 4 دمنوش گیاهی به همراه روش تهیه آن ها

چای هیبیسکوس یا چای ترش

  • چای هیبیسکوس یک چای گیاهی است که از خیساندن قسمت هایی از گیاه هیبیسکوس در آب جوش تهیه می شود.
  • طعمی شبیه به کرن بری دارد و می توان آن را هم به صورت گرم و هم سرد میل کرد.
  • صدها گونه هیبیسکوس وجود دارد که بر اساس مکان و آب و هوای آنها متفاوت است، اما هیبیسکوس سابداریفا بیشتر برای تهیه چای هیبیسکوس استفاده می شود.
  • تحقیقات طیف وسیعی از مزایای سلامتی مرتبط با نوشیدن چای هیبیسکوس را کشف کرده است که نشان می دهد ممکن است فشار خون را کاهش دهد، با باکتری ها مبارزه کند و حتی به کاهش وزن کمک کند.
  • یکی از تاثیرگذارترین و شناخته شده ترین فواید چای هیبیسکوس این است که ممکن است فشار خون را کاهش دهد. چندین مطالعه نشان داده اند که چای هیبیسکوس ممکن است فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش دهد.
  • همچنین طعمی لذیذ و ترش دارد و می توانید آن را در آشپزخانه خود درست کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه دمنوش گل هیبیسکوس

4 فنجان از آب و شکر را در یک قابلمه متوسط بریزید. در صورت تمایل دارچین، تکه های زنجبیل را اضافه کنید. حرارت دهید تا به جوش آید و شکر حل شود. از روی حرارت بردارید. گل های خشک شده هیبیسکوس را هم بزنید. به آب اضافه کنید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

در یک پارچ صاف کنید و گل های هیبیسکوس استفاده شده، زنجبیل، دارچین را دور بریزید. کمی آب لیموترش اضافه کنید تا عطر و طعم بیشتری داشته باشید. حتی می توانید به صورت خنک به همراه تکه های یخ با یک تکه پرتقال یا لیموترش سرو کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

گل قاصدک را با خواص درمان کم خونی، کنترل دیابت، سلامت استخوان، چشم، کبد، کلیه ها، کاهش کلسترول و فشار خون بالا، سلامت پوست و مو، درمان یبوست و اسهال، کاهش وزن و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0