topNotif

تغذیه سالم بعد از سقط جنین

3537 بازدید
01 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

تغذیه سالم بعد از سقط جنین

زنانی که سقط جنین را تجربه کرده اند، علاوه بر حمایت روحی و عاطفی نیاز به تغذیه سالم و مقوی دارند. سقط جنین در سه ماهه اول بارداری اتفاق می افتد و با خونریزی های شدید و طولانی همراه است. در اثر سقط برخی از عنصرها مانند کلسیم، آهن و ویتامین های ب کاهش می یابد. بسیاری از زنان از اهمیت تغذیه مناسب غافل هستند و به اشتباه از موادغذایی پرچرب و ناسالم استفاده می کنند. اما، غذاهای چرب تاثیر چندانی برای تامین ویتامین و مواد معدنی از دست رفته ندارند. به همین دلیل برای کاهش خطر ابتلا به کم خونی و پوکی استخوان، و تامین آهن، ویتامین ب 12، اسید فولیک، ویتامین ب 2 (ریبوفلاوین)، باید یک توازن تغذیه ای سالم را در میان تمام گروه های غذایی حفظ کنید. حال در این مقاله یک تغذیه سالم بعد از سقط جنین را شرح خواهیم کرد.

 

تغذیه سالم بعد از سقط جنین

تغذیه سالم بعد از سقط جنین

 

تغذیه سالم بعد از سقط جنین

پروتئین

بعد از سقط جنین، بدن نیاز به پروتئین بیشتری برای تشکیل گلبول های قرمز جدید دارد. غذاهای پروتئینی حاوی مواد مغذی دیگری نیز هستند که می توانند تعداد سلول های خونی را بعد از سقط جنین افزایش دهند . مصرف ماهی، صدف، گوشت گاو، مرغ، بره، بوقلمون، لوبیای پخته شده و نخود فرنگی، پروتئین بالا و مقدار زیادی آهن و ویتامین های گروه ب را فراهم می کند. برای حفظ سلامت بدن و وزن مناسب، یک تا دو بار در روز از غذاهای پروتئین کم چرب، از جمله ماهی تن، کدو، گوشت گاو، گوشت مرغ بدون پوست استفاده کنید. امروزه تحقیقات نشان می دهد که، خوردن ماهی ممکن است افسردگی را در طول و بعد از بارداری و قسط جنین کاهش دهد.

آهن

سقط جنین باعث خونریزی شدید و کمبود آهن بدن می شود. فقدان آهن سبب کم خونی می شود و زنان بعد از سقط جنین احساس ضعف و خستگی دارند. کباب گوشت قرمز، جگر مرغ و ماکیان، سبزیجات برگ، دار، آرد سویا، جوانه گندم، عدس، جگر گوساله، پسته، زرده تخم مرغ، تخمه کدو بهترین منبع آهن می باشد.

 

همچنین بخوانید:  چه چیزی باعث سقط جنین می شود

 

محصولات لبنی

بعد از سقط جنین، کلسیم بدن کاهش می آید. بنابراین، محصولات لبنی کم چرب، کلسیم از دست رفته را باز می گرداند، در حالی که کالری بدن را افزایش نمی دهد. کلسیم سبب تقویت استخوان ها شده و احتمال پوکی استخوان را نیز کاهش می دهد. نوشیدن 2 تا 3 لیوان شیر یا محصولات لبنی، ویتامین دی برای جذب کلسیم و تمام ویتامین های ب را تامین می کند.

غلات

بر خلاف مکمل های ویتامین و مواد معدنی، بسیاری از غلات غنی شده 100 درصد ارزش روزانه ویتامین های ویتامین ب، آهن، پروتئین، فیبر رژیمی و سایر مواد مغذی را تامین می کند. غلات سبوس دار مانند سبوس گندم با کمترین قند و چربی دارای کالری کم هستند. برنج قهوه ای، نان گندم و بلغور جو دوسر ، منبع خوبی از مواد مغذی هستند.

سبزیجات و میوه ها

این دو گروه مواد مغذی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی برای بهبود عملکرد سیستم گوارش فراهم می کنند. روزانه 4 تا 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید. پزشکان به زنانی که تجربه سقط جنین دارند، مصرف سبزیجات نارنجی و سبز رنگ مانند سبزیجات، گوجه فرنگی، هویج، گل کلم و میوه های تازه را توصیه می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جو دوسر پرک را با خواص رفع اضطراب، درمان ضعف مثانه، درمان یبوست، درمان بیماری دیورتیکولوز (نوع بیماری گوارشی)، درمان نقرس، رفع بیماری التهابی روده، درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، درمان اختلالات عصبی، تنظیم فشارخون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0